Kertokaa kummitusjuttuja!

Pahoittelen nyt heti alkuun kehnoa suomen kirjoittamis taitoani. Kielioppi räyhääjät voivat jättää lukematta :D

Eli asiaan :) Kertokaa näin perjantai illan kunniaksi kummitusjuttuja! Niitä on aina kiva lukea vaikkei henkimaailmaan uskoisikaan. Mä aloitan:

Kerran eräs vanha mies istui meidän pihassa ja kun menin juttelemaan niin keskustelu jotenkin kääntyi naapuriston taloihin. Mies kertoi että oli asunut naapuritalossamme nuorena, kun oli töissä paikallisella sahalla. Ennen hänen muuttoaan kyseiseen taloon oli sinne hirttäytynyt nuori mies sydänsurujen takia. Hänen naisystävänsä oli pettänyt naapurin kanssa. Noh, tämä vanha mies kertoi että kun asui talossa niin siellä sattui outoja asioita. Kerran töistä tullessaan ovet olivat sepposen selällään ja kämpässä oli tulikuuma. Patterit (vai oliko silloin joku takka) olivat täydellä teholla. Nyttemmin talo on tyhjä, siellä sattui iso vesivahinko. Sattumoisin se nuori mies joka hirttäytyi oli ammatiltaan sukeltaja. Kuulemma kaikkea muutakin kummaa siellä tapahtui, mutta ei hän halunnut kertoa enempää.

Meillä ruokailuhuoneessa kummittelee.
Meillä kissat ei tähän huoneeseen tule edes kannettaessa vaan alkaa sähisemään ja repii itsensä vaikka kynsillä irti. Meillä on täällä seinällä iso vanha taulu minkä ei pitäisi tippua, mutta kerran tässä istuessani ja koneella ollessa se vaan tippui alas. Sama homma viereisellä kellolla. Sen lisäksi tässä kun istuu, tuntuu välillä niskaan sellanen kylmä tuulahdus, joka häviää yhtä nopeasti kuin tulikin. Mitään ei konkreettisesti ole liikkunut mutta kyllä mulla sellanen fiilis on että täällä joku mua käy moikkaamassa.

Eräänä yönä mies heräsi keskellä yötä siihen että kuuli jonkun hakkaavan oveen ja lähti kiertämään taloa ulkopuolta. Kierrettiin molemmat siellä, eikä siellä mitään jalanjälkiä missään ollut, vasta sataneessa lumessa. Sama homma toistui samana yönä vielä kahdesti mutta sama juttu joka kerta, ei ketään missään. Ja mun mies ei tosiaan usko kummituksiin, ei sitten yhtään.

Siinä nyt jotain :D Mä en tosin pelkää mitään tuollasia, ne kun ei voi mulle mitään pahaa tehdä vaikka olisikin kyse kummituksista.

"äiti minäkin"
Tämä tapahtui muutama kuukausi sitten itselleni. Töissä olen hoitokodissa.

Minulla oli eräs asukas, joka aina elinaikoinaan lupasi tulla minun luokseni kummittelemaan, kun hänestä aika jättää. Sitten tuo asukas oli sairaalassa, tosin melko hyväkuntoisena ja selväjärkisenä sinne lähti.

Eräässä iltavuorossa sitten pärähtivät meidän hoitokodin palohälyttimet klo 18.45 päälle. (85 paikkainen hoitokoti.) Palokunta tuli paikalle 4 auton kanssa, tienvieret olivat täynnä ambulansseja. Aloitimme jo työkaverin kanssa evakointitouhuja, kun saimme ilmoituksen, että väärä hälytys. Toisen osaston työkaverilta oli jäänyt maitokattila levylle ja oli hieman kiehunut yli.

Samana iltana klo 20.45 soi osaston puhelin. Tämän aluksi mainitsemani asukkaan edunvalvoja soitti, että asukas oli kuollut sairaalassa äkillisesti kello 18.45.

Seuraavana yönä omassa kodissani alkoi savuvaroitin makuuhuoneemme katossa piippaamaan kello 0.04. Patterit olivat OK, mieheni sai sen hiljenemään. Kello 1.04 se s***anan savuvaroitin alkoi taas huutamaan. Mieheni (jolla oli aamulla herätys klo 4.30), yritti saada sen katosta pois, mutta oli jumissa. Sai sen kuitenkin hiljaiseksi. Minä ajattelin ääneen, että Herra T., ymmärsin vinkin. Nyt riittää. Sen jälkeen savuvaroitin ei meillä enää huutanut.

Yliluonnollisiin en tosin usko, mutta aika hauska yhteensattuma.

• Tykkää
Reactions: UniQuePopPy

Yhteistyössä