kertokaa kokemuksia citroen xsara picassosta?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kenellä on nykyisenä tai joskus ollut citroen xsara picasso ja mielellään diesel? kertokaa auton hyvät ja huonot puolet.
Jos tilaa itsellesi haluat, ok. Mutta jos taas tilaa tavaroille, huono valinta! Farmari parempi!
 
vieras ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kenellä on nykyisenä tai joskus ollut citroen xsara picasso ja mielellään diesel? kertokaa auton hyvät ja huonot puolet.
Jos tilaa itsellesi haluat, ok. Mutta jos taas tilaa tavaroille, huono valinta! Farmari parempi!
No tilaa ja tilaa. Farmarissa kontin täyttää kuitenkin koirat, joten sinne ei mahdu mitään tavaroita. Nykyinen auto on farmari.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kenellä on nykyisenä tai joskus ollut citroen xsara picasso ja mielellään diesel? kertokaa auton hyvät ja huonot puolet.
Jos tilaa itsellesi haluat, ok. Mutta jos taas tilaa tavaroille, huono valinta! Farmari parempi!
No tilaa ja tilaa. Farmarissa kontin täyttää kuitenkin koirat, joten sinne ei mahdu mitään tavaroita. Nykyinen auto on farmari.
Picassossa ei kyllä ole koiralle enempää tilaa kuin farmarissa, päinvastoin!
"takakontti" on melko ahdas, tuskin haluat koiraasi sinne työntää.
 
vieras
Meillä ollu liki kaks vuotta,tosin bensana. Me ollaan käyty varmaan 15 automerkkiä läpi ja voin kertoa että meille picasso on ollu paras. Vikoja ei ole ollut, tavalliset huollot vaan. Aikoinaan pidin tuota rumana mutta nykyään monilla merkeillä on mitä kummallisempia malleja joten kyllä tohon silmä tottu. Tilat on meille riittävät(kaks lasta ja aikuista),rattaat ja kamaa mahtuu. Netistähän löytyy niitä listoja missä eniten vikoja ja korjattavaa ja Picasso on aika hyvillä sijoilla sen suhteen että vikoja EI ole paljon,verrattuna esim johonkin mersuun. Googlettamalla löydät varmasti foorumeita mistä autosta löytyy kokemuksia ja mielipiteitä:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ollu liki kaks vuotta,tosin bensana. Me ollaan käyty varmaan 15 automerkkiä läpi ja voin kertoa että meille picasso on ollu paras. Vikoja ei ole ollut, tavalliset huollot vaan. Aikoinaan pidin tuota rumana mutta nykyään monilla merkeillä on mitä kummallisempia malleja joten kyllä tohon silmä tottu. Tilat on meille riittävät(kaks lasta ja aikuista),rattaat ja kamaa mahtuu. Netistähän löytyy niitä listoja missä eniten vikoja ja korjattavaa ja Picasso on aika hyvillä sijoilla sen suhteen että vikoja EI ole paljon,verrattuna esim johonkin mersuun. Googlettamalla löydät varmasti foorumeita mistä autosta löytyy kokemuksia ja mielipiteitä:)
kiitos sinulle vastauksesta.

^^ miten tuon picasson takakontin tila? meillä on nyt xsara farmarin kontissa kolme koiraa, joiden säkä 60cm. onko picasson kontti samankokoinen vai pienempi verrattuna xsara farmariin?

 
Esa
Meillä 2003 1.8l picasso... Kolme lasta ja harrastukset ostetiin 2007 aj. 117000km ja nyt ajettu 1/2009 163 000km. Ei vikoja. Sivutuuli kiusaa, mutta ei enempää kuin uudenmallisessa primerassa. Isommat tilat takana kuin monessa muussa autossa. Hyvä näkyväisyys joka suuntaan ja helppo kaupungissa. Suosittelen... ei vikoja. Otin vähän matalemmat ja leveämät renkaat vanteille ja sivutuuliherkkyys ei kiusaa enään.
 
jukka
Meille ostettiin uutena 2007 Xsara Picasso, nyt on mittarissa 90tkm, 1,6l bensakoneella. Kyytiläisiä 2+2, normaalit vaunut/rattaat mahtuivat kyytiin. Sisäpuolella tilaa riittävästi, paljon enemmän kuin muissa ns. suurissa henkilöautoissa. Yksi vika ollut, sekin takuuajalla, eikä sekään estänyt käyttöä. (Airbag-valo syttyi satunnaisesti). Aiemmin jo mainittu sivutuuliherkkyys hieman kiusaa, mutta himppu leveämmillä ja matalammilla kumeilla varmaan rauhoittuu. Lämpeää nopeasti ja varmasti hiljaisempi kuin perus xsara. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen. Ulkonäköönkin olen jo pikkuhiljaa tottunut. Itse voin suositella.
 
huu
Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta kavereilla oli sellainen. He joutuivat myymään auton pois, koska sillä miehellä tuli niin pirun kipeäksi aina selkä, kun se ajoi sillä autolla. Penkin asentoa ei vaan saanut sellaiseksi, että siinä olisi ollut hyvä istua.
 
asentaja sörsselssön
Vielä en omista ko. autoa, mutta hankinnassa on lähiaikoina.
Ainakaan tuttavien kokemuksiin nojaten, niin ei heillä ainakaan ole ollut mitään suurempaa ongelmaa.
Autothan ovat aina yksilöitä ja se miten sitä on huollettu ja muutenkin pidetty kertoo jo jotain suuntaa.
Sen tiedän, että citikkahan käyttää Pösön diesel tekniikkaa ja se on ollut vuosia alan huippua.
Diesel/ Hdi koneethan on pirun kestäviä koneita, mutta..... Turbot on nyky koneiden ns. heikko kohta.
Suurin syy miksi turbot paukkuu on käyttäjän oma virhe!
Ei anneta kovan ajon jälkeen lämpöjen tasaantua jolloin kun kone sammutetaan liian aikasin niin turbo käy niin kuumana kun ei ole öljyä jäähdyttämässä sitä, niin se ajamittaan jymähtää.
kustannuksiltaan noin 1500-3000? merkistä riippuen ja missä korjauttaa.
Muutenhan ei kannata pelätä citikkaa... sehän on auto siinä missä muutkin.
Onhan se selvää... mitä enempi kaikkee varusteita sitä enemmän vikoja, merkistä riippumatta.
On meillä sen verran ankarat olosuhteet täällä Suomen maassa ja huono kuntoinen tie verkko, ettei siinä ketä mikään auto .
 
kokemus
meillä on picasso bensiini moottorilla, ajettu reilu 120000 ja luotettava auto on ollu. Tilava auto, hyvä ajaa ja maavarakin on hyvä, jos meinaa ajaa esim. metsäteitä. On ollu vaikka minkä merkkistä autoo ja citikkat on meillä osoittautunut luotettavammiksi autoiksi. Ei ne ranskalaiset ole sen huononmpia kuin toisetkaan, jotkut elävät sen vanhan maineen kanssa eivätkä pysy nykyajassa. Maanantai kappalieta sattuu joka automerkille ja kuka tykkää mistäkin ;)
 
Esa
Alkuperäinen kirjoittaja Esa:
Meillä 2003 1.8l picasso... Kolme lasta ja harrastukset ostetiin 2007 aj. 117000km ja nyt ajettu 1/2009 163 000km. Ei vikoja. Sivutuuli kiusaa, mutta ei enempää kuin uudenmallisessa primerassa. Isommat tilat takana kuin monessa muussa autossa. Hyvä näkyväisyys joka suuntaan ja helppo kaupungissa. Suosittelen... ei vikoja. Otin vähän matalemmat ja leveämät renkaat vanteille ja sivutuuliherkkyys ei kiusaa enään.
No nyt tuolla on ajettu jo yli 200000km ja jakopään hihna tuli vaihdettua. Vaihdatin sen Pirkanmaan autohuollossa (lempäälässä)ja siihen päälle 200tkm huolto. Hinta alle 500e kaikkineen. Olikohan 470e paikkeilla. Auton huolto siellä ihan ok ja tekivät homman kolmessa tunnissa. Tähän mennessä on kuluvia osia vaihdettu mm. pakoputken takapönttö, raidetankojen päät ja etijarrut (levyt ja palat). Nämä nyt menee joka merkissä ja autossa. Meillä on kolme lasta ja koira. Auto on kovassa käytössä täällä Tampereella ja saa kovaa kaupunkiliikenteen hanaa, niin vaimolta kuin minulta. Joten kummasti tuo peli vaan kestää. Ajan auton vielä tuohon 300tkm ja katselen sitten laittaisinko jo vaihtoon...
 
meillä
pikasso dieselinä tai oikeestaan äidilläni. Vasta ajoin sillä ja mielestäni sillä on hyvä ajaa mutta se etulasi peilaa liikaa kojelautaan ja haittaa mielestäni ajettavuutta muuten en moiti autoa. Ja äidilläni on kolme koiraa jotka matkustavat kontissa mielellään. Ovat roduiltaan kultainennoutaja labbis ja sekarotuinen karhukoira. Mahtuvat vallan mainiosti olemaan kyydissä takalasiin pitäis vain laittaa tummennos auringon takia muuten hyvä......
 
Picassomies
No nyt tuolla on ajettu jo yli 200000km ja jakopään hihna tuli vaihdettua. Vaihdatin sen Pirkanmaan autohuollossa (lempäälässä)ja siihen päälle 200tkm huolto. Hinta alle 500e kaikkineen. Olikohan 470e paikkeilla. Auton huolto siellä ihan ok ja tekivät homman kolmessa tunnissa. Tähän mennessä on kuluvia osia vaihdettu mm. pakoputken takapönttö, raidetankojen päät ja etijarrut (levyt ja palat). Nämä nyt menee joka merkissä ja autossa. Meillä on kolme lasta ja koira. Auto on kovassa käytössä täällä Tampereella ja saa kovaa kaupunkiliikenteen hanaa, niin vaimolta kuin minulta. Joten kummasti tuo peli vaan kestää. Ajan auton vielä tuohon 300tkm ja katselen sitten laittaisinko jo vaihtoon...
Juu Picasso toimii edelleen hyvin. Ajettu on jo 235000km. Perun aikaisemmat puheeni auton vaihdosta 300tkm kohdalla. Ostan toki ensivuonna rinnalle diselpicasson, kun noita km tulee paljon ja bensan hinta nousee. Nykyinen picasso jää kakkoautoksi jolla ajetaan noin 20tkm vuoteen kuitenkin. Ostakaa näitä autoja ihmeessä ovat hyviä ja kuulemma helppo huoltaakkin. Itse olen ollut utohon autoon tyytyväinen, kun lähti -30 C pakkasella käyntiin ilman lämmitystäkin työpaikan pihalta 11h yövuoron jälkeen.
 
"Esa"
No nyt tuolla on ajettu jo yli 200000km ja jakopään hihna tuli vaihdettua. Vaihdatin sen Pirkanmaan autohuollossa (lempäälässä)ja siihen päälle 200tkm huolto. Hinta alle 500e kaikkineen. Olikohan 470e paikkeilla. Auton huolto siellä ihan ok ja tekivät homman kolmessa tunnissa. Tähän mennessä on kuluvia osia vaihdettu mm. pakoputken takapönttö, raidetankojen päät ja etijarrut (levyt ja palat). Nämä nyt menee joka merkissä ja autossa. Meillä on kolme lasta ja koira. Auto on kovassa käytössä täällä Tampereella ja saa kovaa kaupunkiliikenteen hanaa, niin vaimolta kuin minulta. Joten kummasti tuo peli vaan kestää. Ajan auton vielä tuohon 300tkm ja katselen sitten laittaisinko jo vaihtoon...
Autolla ajettu nyt jo 250tkm ja ensimmäinen murhe. Kampiakselin stefa vuoti öljyä ja farncemotourin pojat hoiti kuntoon. Siellä jouduttiin tuo em. jakopää uudestaan tekemään tuon stefan vaihdon vuoksi, mutta hintaa tuli yht.500e, mutta nyt on uusi jakopää, vesipumppu ja matka jatkuu... Uskon ajavani tuolla 400tkm, koska auto on edelleen hyväkuntoinen ja kaikki pelaa... ei sillä mitään vaihtoarvoakaanenään oikein ole näillä kilometreillä.
 
"Esa"
[QUOTE="Esa";24652556]Autolla ajettu nyt jo 250tkm ja ensimmäinen murhe. Kampiakselin stefa vuoti öljyä ja farncemotourin pojat hoiti kuntoon. Siellä jouduttiin tuo em. jakopää uudestaan tekemään tuon stefan vaihdon vuoksi, mutta hintaa tuli yht.500e, mutta nyt on uusi jakopää, vesipumppu ja matka jatkuu... Uskon ajavani tuolla 400tkm, koska auto on edelleen hyväkuntoinen ja kaikki pelaa... ei sillä mitään vaihtoarvoakaanenään oikein ole näillä kilometreillä.[/QUOTE]


Käytin auton katsastuksessa. Laakista läpi 270 000 mittarissa. Ei huolia eikä murheita, meno jatkuu...
 
Mpv-fani
Ostin Picasso 2,0 -dieselini heinäkuusta 2003 uutena. Kiilometrejä on kertynyt jo 365 000. Autoon on vaihdettu pääasiassa kuluvia osia etuniveliin ja jarruihin. Jakohihnan vaihto on tehty kaksi kertaa. Autolle tehtiin juuri myös kytkinremontti (520 euroa). Ennen kytkinremonttia tosin mietin autosta luopumista, mutta vanha rakkaus kesti. Nyt tavoitteena on saada 500 000 km täyteen. Tuolloin autoni olisi noin 12-13 vuotias eli keski-ikäinen Suomessa käytössä oleva henkilöauto.

Yksi ryppy rakkaudessa on tosin ollut heti uudesta alkaen. Oiea takarengas kuluu muita nopeammin. Syytä tähän ei vain ole löytynyt.

Kokonaisuutena olen ollut tyytyväinen autooni. Siitä löytyy kuljetuskykykyä työajoihin (sisältää myös sivutoimisen maanviljelijä-metsänomistajan kuljetustarpeet) ja myös harrastuksiin (hiihto, pyöräily, veneily).
 

Yhteistyössä