Citroen autojen omistajia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Ninttu83
  • Ensimmäinen viesti
Ninttu83
eli sen korjaaminen ei ole monimutkainen juttu vai?eli voidaanko sitä tietokoneella löysätä tai jotain?harmi ku opiskelut vasta alkuvaiheesta ni en vielä oikein ite tiedä mistään mitään...ajoneuvoasentajaksi opiskelen :D

Kesti vähän, onkohan ap vielä täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
vaijerissa on jotain vikaa jos se kaasu on jäykkä...
Tässä se tulikin.

Juttelin faijan kanssa, ja kysyin tätäkin samalla. Puhelu meni jotakuinkin näin:

Minä: "Ootko kuullu tai huomannu, että Xsarassa olis jotenkin mainittavan jäykkä kaasu?"

Faija: "No eeen... En mä nyt lähtis sanomaan, en tiä. Ei o kukaan valittanu."

Minä: "Eli siis ei?"

Faija: "No on niissä kyllä ehkä suhteessa vähän enemmän ollu tota vaijeriremppaa, jos nyt tarkkaan lähtee laskemaan."

Minä: "No korreloiko se jotenkin sen kaasun jäykkyyden kanssa?"

Faija: "Noo, kyllähän se joo..."
------------------------------------------------------------------------------

Sen enempää siitä ei saanut irti, mutta sinuna siis ehkä kysyisin, että onko se vaijeri laitettu tai onko siinä mahdollisesti ehkä jotain vikaa.

Saattavathan nuo sen verran "kusettaa", että jos et älyä kysyä, niin eivät kerro vaikka vikaa epäilisivätkin. Ja sitten joudut sitä vaihdattamaan heti kohta, kun olet kaupasta ulos ajanut.

Ninttu83
liikkeessä siitä mainittin, käyttivät katsastukses mut se meni läpi ja sit vaa puhuivat sitä et jospa se o normaalia niis autois...
vaijeri laitettu?eli mitä tarkotat?...vasta vai...
mitä korrelointi tarkottaa?

Siis jos kaasu on jäykkä, niin se voi tarkoittaa, että kaasuvaijerissa on jotain vikaa.
Faija sanoi, että kaasuvaijereita Xsaroihin on jonkin verran enemmän vaihdettu, suhteessa muihin malleihin.

Tai sitten se kaasu voi vaan olla jäykempi verrattuna johonkin muuhun.

Meinasin siis sitä, että varsinkin jos se vaijeri on vaihdettu, niin kyse on varmaan vaan persoonallisesta piirteestä autossa.
Jos sitä taas ei ole vaihdettu, niin on tietysti olemassa mahdollisuus, että siinä on vikaa ja kaasu on sen takia jäykkä. Silloin sen joutuu ehkä mahdollisesti jossain vaiheessa vaihtamaan.

Ninttu83
kai sen näkee siitä vaijerista jos siinä jotai vikaa on..et voivat tarkistaa?mut alkaakohan ne sitä sit korjaa jos se ei kerta vielä oo menny...ja mitä seurauksia siitä on jos se menee...

Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
kai sen näkee siitä vaijerista jos siinä jotai vikaa on..et voivat tarkistaa?mut alkaakohan ne sitä sit korjaa jos se ei kerta vielä oo menny...ja mitä seurauksia siitä on jos se menee...
Nyt kysyt liian vaikeita, (siis noi seuraukset) ja faijalle en enää tähän aikaan kehtaa soittaa.

Kyllä kai niiden pitäis sellainen nähdä, riippuu tietysti mikä autoliike... Onko merkkiliike, onko siinä huoltopuoli samassa?

Ja jos sä osaat sitä kysyä, ja ne sen katsoo, niin tuskin ne siinä vaiheessa enää kehtaa väittää ettei vikaa ole, jos sitä on.
Se ois niille helkkarin huonoa mainosta, jos sä erikseen kysyt jostain viasta ja sitten se nimenomainen vika ilmenee jonkun ajan päästä.

Se on sitten eri asia, korjaako ne sen jos sellainen löytyy. Mutta voithan sä sanoa, ettet osta jos ei sitä ensin korjata. Tai ainakin vaatia alennusta.

Mä en tosin edes tiedä, onko se mikään iso remontti ja maksaako kuinka paljon se laittaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Kesti vähän, onkohan ap vielä täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
vaijerissa on jotain vikaa jos se kaasu on jäykkä...
Tässä se tulikin.

Juttelin faijan kanssa, ja kysyin tätäkin samalla. Puhelu meni jotakuinkin näin:

Minä: "Ootko kuullu tai huomannu, että Xsarassa olis jotenkin mainittavan jäykkä kaasu?"

Faija: "No eeen... En mä nyt lähtis sanomaan, en tiä. Ei o kukaan valittanu."

Minä: "Eli siis ei?"

Faija: "No on niissä kyllä ehkä suhteessa vähän enemmän ollu tota vaijeriremppaa, jos nyt tarkkaan lähtee laskemaan."

Minä: "No korreloiko se jotenkin sen kaasun jäykkyyden kanssa?"

Faija: "Noo, kyllähän se joo..."
------------------------------------------------------------------------------

Sen enempää siitä ei saanut irti, mutta sinuna siis ehkä kysyisin, että onko se vaijeri laitettu tai onko siinä mahdollisesti ehkä jotain vikaa.

Saattavathan nuo sen verran "kusettaa", että jos et älyä kysyä, niin eivät kerro vaikka vikaa epäilisivätkin. Ja sitten joudut sitä vaihdattamaan heti kohta, kun olet kaupasta ulos ajanut.

Kyllä sen kanssa on helppo jutella :heart:

Ap:lle: Mun mielestä Xsarassa on ennemmin kummallinen vaihdekeppi kuin kaasu. Lisäksi tuntuu, ettei sieltä näe mitään. Mutta kyllä äiti on ollut tyytyväinen Xsaraansa, on ollut jo 6 (7?) vuotta. Eikä siinä muistaakseni mitään isoja vikoja ole ollut. Vaikka kerran kyllä putosi pakoputki kun ajoin sillä mökille :D

Ninttu83
pitänee huomen soittaa yhtee citroenin liikkeeseen ja kysyy et osaisko ne sanoo jotai...
ja juu on merkkiliike ja samas on korjaamoki...pitäs varmaa mainita et oon autopuolel koulus ni eivät ehkä kehtais sit kusettaa ku se liike on yhteistyössä meän koulun kans...

musse
No voi hyvä ihme.... Jos se vaijeri menee, niin se kaasu ei toimi. Eikö? Ja sitten se vaijeri pitää vaihtaa. Ja vaihtaminen maksaa rahaa.
Sun kannattais varmaan miettiä vielä tota autonasentajan uraa. Siinä hommassa pitäis omata edes alkeellinen päättelykyky. Ettet sit koko autoa pura jarrupalojen vaihdon takia....

ja vastauksena kysymykseen; Eipä ole ainakaan meidän xsarassa sen kummempi kaasupoljin, kuin muissakaan autoissa.

ranskalainen
Meillä ollu Citikoita..xsaralla ajellaan nyt ja onhan se kaasu vähän erilainen kuin muissa autoissa. Jos on merkkiliike mistä ostat niin kyllä sä saat sen kaasun korjautettua TIETENKIN niiden laskuun,varsinki jos heti hajoaa! Eikö`?
Sitte noista Citikoista muutenkin..joku täällä mainitsi että Enemmän vikoja ja blaablaa.
Joo..citikka on pääsääntösesti VAIKEA korjata,muutama outo juttu löytyy. MUTTA katsokaapa mitä autoja eniten korjataan..niitä on ihan listoja olemassa ja Citikka ei TODELLAKAAN ole siellä ensimmäisenä. Eka tais olla Chysler Voayager,sitte tais olla Opelia ja Fordia ja joitain japskeja. Että herrasväki on hyvä ja kattoo TILASTOJA ennen ku tulee tänne änkyttää!!

Meillä on sitikan xsara -02 ja mitään vikaa siinä ei ole koskaan ollut.
Ostettiin se ihan uutena ja poiskaan ei vaihdeta koska kummínkin toimii todella hyvin ja ei tosiaankaan ole tarvinnut korjata.
Huollot jos on tehty säännöllisesti niin se on hyvä juttu ja siitä huomaa että omistaja on pitännyt hyvää huolta autostaan.
Miehen ystävä on automyyjä ja sanoi että citikoita saa nyt edullisesti ostettua eli tuskin autoliike kovasti valehtelee ja ainahan voit pyytää takuuta siihen esim 4kk ostosta alkaen jos saattuu että se kaasu poljin restailee.

Kaasun jäykkyyteen kumpikaan ei osannut sanoa kun ei ole ajannut sen vuoden citikalla mutta meidän autossa on kuulema jäykkä kaasu miehen mielestä ite en osaa sanoa kun en ole ajellut kun tuolla yhdellä autolla :D

MUKAVAA
Kykkä citikalla kelpaa ajaa.Ei ne kaasupoljinjutut ole sen mystillisempiä kuin muissakaan merkeisssä. Jotkut jaksavat kyllä Citikoista rouskuttaa. Hyvähän se on nyt kymmenien vuosien jälkeen sanoa,kun omat tosimiehen merkit ovat vähän saaneet vinkkiä vanhoista Citikoista. Ovat jo oivaltaneet senkin ettei auton ole tarkoitus olla tuulitunnelissa tulppana ja suunnittelijan pöydällä voi olla muutakin kuin kakkosnelosta ja saha. Mitä tulee ruostumiseen,niin BX:stä lähtien alettiin käyttää galvanointia. Liikenteessä näkee yllättävän paljon ruostetta juuri niissä vanhoissa hyvissä merkeissä.
Se on Citikan hyvä puoli ettei vanhan välilevyt luiskahtele Suomen teillä rynkytellessä. Poikani kyllä potkii skeittilaudalla.
Todettakoon vielä.että kaikissa nykyautoisa moottorit kestävät kun on huollettu asianmukaisesti.

mää
eli sellasta kyselen et onko teän sitikoissa kaasu suht raskas painaa verrattuna muihin autoihin?
ite oon autoa ostamassa ja yx ois tarjolla...citroen xsara -98 ja siin kaasu on yllättävän jäykkä ainaki siihen verrattuna mihin tottunu...liikkeessä sanoivat et sitikoissa ois jäykempi kaasu ku muissa, pitääkö paikkansa?
kylhä siihenki varmaa tottuu, mut silti mietin et onko tosiaan jäykempi
Siskol on, itse en tiedä kun itel opel tila-auto

Yhteistyössä