Kertokaa kaikenlaisia kokemuksia psyykenlääkeistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokemuksia kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
noh, alkuun oli citalopram synn.jälk. masennuksen/paniikkihäiriön hoitoon. Oli hyvä, mut mulla tehtiin se virhe et moneen kertaan yritettiin lopettaa lääkitystä ja sit aina piti aloittaa uudestaan.. Lopulta tuo ei enää "pelittäny".
Vaihdettiin cipralexiin, joka on paljolti samantyyppinen lääke, ja on ollut hyvä.
Toki,jos on ressiä/rankkaa/väsymystä ym niin paniikki puskee siitä jonkun verran läpikkin..

Mut hyvä lääke.

Itse oon niin vähän käyttänyt lääkkeitä mutta vähän varoittaisin.
Ystäväni kun alkoi käyttämään Venlafaxinia, sain kokea järkyttävää aggressiivisuutta.
Käytös oli kuin riivatulla, vallankin kun hän meni vielä alkoholia ottamaan.

Kerran kokeilin erästä lääkettä, en varmuudella muista nimeä, mulle tuli niin kamala
ahdistus että lopetin heti. Mieluummin siedän omaa tavallista ahdistustani kuin sitä
lääkkeen aiheuttamaa. Se oli nimittäin sellainen olotila että en ihmettele enää että
ihmiset tekevät itsemurhia...

Citalopramia, Efexoria, Sertlalinia, Lamictalia ollut masennukseen hoitoon.
Voxraa, Concertaa, Equasymin, Dexedrineä ollut adhd:n hoitoon.
Alproxia ahdistuksen hoitoon.

Masislääkkeistä mulla tehokkain on ollut Efexorin, tosin liian isolla annoksella aihautti hypomaniaa.
Alkuun toki tulee aloitusoireita kaikista, mutta parissa viikossa helpottaa. Päänsärkyä, huonovointisuutta yms.

Ei kannata aristella lääkken aloitusta, jos tuntuu että se olis ainoo keino päästä parempaan fiilikseen. Itse harrasin masislääkitystä vastaan pitkään, mut tilanne oli niin epätoivoinen että ainoo apu oli lääkitys. Auttaa pahimmasta mntusta ylös.

Yhteistyössä