Kertokaa kaikenlaisia kokemuksia mielialalääkkeistä?

  • Viestiketjun aloittaja "Hei"
  • Ensimmäinen viesti
jelppiä oli
escitalopram actavis alussa oli 3 vkoa kuin jatkuva kova krapula oireina, ruokahalu kasvoi sitten valtavasti ja +10kg painoa 8kk aikana. Muuten meni mainiosti ilman häiriöitä, lopetus kk aikana vähentäen lääkärin ohjeen mukaan sujui hyvin.
 
"vieras"
Minulla ei ole kokemusta Voxrasta, mutta käytän sertaliinia (Zoloft), joka on SSRI. Minulle lääke on sopinut hyvin, ja siitä on ollut paljon apua. Minusta monia turhaan pelotellaan mielialalääkkeillä. Tietenkään niitä ei pidä turhaan ottaa kuten muitakaan lääkkeitä, mutta jos ne ovat tarpeen, niin suosittelen. Itse toivon, että olisin ymmärtänyt aloittaa lääkityksen jo aiemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
gljfhf
Käytin seronilia ahmimishäiriöön, joka oli helvetin paha. Ostin päivittäin pussin sipsiä, suklaalevyn, jäätelöä, limua ja päälle pizzaa ja vaikka puuroa ja leipää, makaronia, kaikki mikä kaapeista lähti.

Alkoi auttaa kuukauden jälkeen, vuoden söin ja nykyään mietin kuka tuo ihminen oli ja miksi en tajunnut hakea apua aikaisemmin.

Laihduin, kun söin normaalisti. Öisin oli joskus hikoilua, joka kuuluu lääkkeen sivuvaikutuksiin. Myöskin lihakset nyki, joka oli sairaan ärsyttävää jos perse nyki puoli päivää... Mitäköhän muuta. Oli tosi selkeä olo, mutta ei tullut sellaisia "hyviä" stressipiikkejä, koska lääke tasoittaa niitä. En esim. saanut niin paljoa opiskeltua, kun ei stressannut niistä. Mutta oon niiiiiiin paljon onnellisempi, suht normaali ihminen nykyään, että ei mitään väliä noilla sivuvaikutuksilla :)
 
"vieras"
Cipralex, huippu lääke. Pelasti mut. Se vaikutti jo viikon sisällä, oikeasti läheiset huomasi eron jo niin pian ja sivuvaikutuksia ei juuri tullut (paitsi vauhdikkuus) Iloiseksi, huolettomaksi ja tasapainoiseksi teki olon ja syön sitä varmaan lopun elämääni :)
 
"Samu"
Monia kokeillut, nyt menossa Seronil. En osaa havaita mitään suoraa parempaa fiilistä, ennemminkin turruttaa myös niitä ilon tunteita. Olen kuitenkin nähnyt käytön mielekkäänä, ihan vaan siksi että ne pahimmat "nyt äkkiä junan alle" - fiilikset pysyy poissa. Äiti syö cyprexaa, ja se on parantanut elämänlaatua huomattavasti:) Haluisin tavallaan ite kokeilla samaa lääkettä, mutta onhan se totta kun sanotaan että se mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella. Että ehkä luotan vaan mun lääkäriin tässä asiassa.
 

Yhteistyössä