Kertokaa joku kuivakakku, josta mummot tykkää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jenny"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jenny"

Vieras
Haluaisin leipoa miehen isoäidille viemisiksi jonku jouluisen? kuivakakun. Itselläni ei ole vuosikausiin ollut isovanhempia elossa, niin en tiedä minkälainen kakku olisi hyvä. Kuivakakku olisi myös kätevä kun yksin elää niin voi helposti pakastaa osan..
Mieheni isoäiti pitää ilmeisesti ainakin melko makeasta..
antakaa ehdotuksia, en ole ikinä varmaan edes maistanut muuta kuin tiikerikakkua itse. :D

Taatelikakku, kannatta leikellä ne taatelit ihan pieniksi, että mahdolliset siemenen palat löytyy ja keittää ihan muusiksi. Taatelikakku pitää paistaa kypsäksi, raa'aksi jäänyt on hirveää.

Joku perinteinen maustekakku, missä on rusinoita ja piparkakkumausteita on helpoin vaihtoehto.

[QUOTE="jenny";29267058]Taatelikakkua on nyt niin monta kertaa ehdotettu, että taidan tehdä sellaisen! kiitos kaikista leipomisvinkeistä :)[/QUOTE]

Toivottavasti saaja on näitä taatelista tykkääjiä, jotkut eivät sitä voi sietää. Mutta tosi makean kakun siitä saa.

[QUOTE="viera";29267074]Toivottavasti saaja on näitä taatelista tykkääjiä, jotkut eivät sitä voi sietää. Mutta tosi makean kakun siitä saa.[/QUOTE]En ole ikinä tykännyt taatelikakuista, mutta tänä vuonna sain ystävältäni ohjeen jolla tulle taivaallista kakkua. Sitä pitää tehdä jouluksi ajoissa että kerkiää tekeytyä kunnolla.

Juu, nimi on kyllä kahvi- eikä kuivakakku, näin köksässäkin opetettiin ;)!

Itse rakastan taatelikakkua, jossa taatelit on keitetty ihan "muusiksi".
Myös kostea maustekakku kuuluu suosikkeihin..
Ja joskus olen tehnyt vaaleaa hiekkakakkua, jonka sisällä on mansikkahilloraita (nimenomaan siellä sisällä, ettei näy ulospäin) ja tämän kakun olen koristellut sulalla valkosuklaalla ja kuivatuilla mansikkahippusilla (freeze-dryed vai mitä ne nyt on)

Tässä mun ehdotus:
Piimäkakku

2½ kuppia jauhoja
1½ kuppia sokeria
1tl soodaa
½ tl leivinjauhetta
1 tl kanelia
1 tl neilikkaa
1 tl kardemummaa
½ kuppia (n.100g) sulatettua voita
1½ kuppia piimää

1. sekoita kuivat aineet