Kertokaa isyyden tunnustamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli kyllä viimeisin tunnustus ihan kaamea kokemus. Aikasemmat oli eri paikkakunnalla ja selvittiin vain tyliin, nimet paperiin. Nyt sitten oli tuolla lastenvalvojalla tiedossa, että oltiin menossa naimisiin parin kk päästä. Ja siitähän ne kyselyt alko. Siis yksikin kysymys meni näi...oletteko varmoja, että lapsi on saannut alkunsa juuri teidän kahden välisestä yhdynnästä? Ja sitten täti katteli vauvaa ja sano, että äitin näköä on, mut missäs ne isin piirteet? Todella ankeaa. Mieskin jo hermostu siinä. Mun mielestä jotenkin tosi töykeää, kun meillä kuitenkin jo tätä ennen 3 yhteistä lasta. Viimesimpänä kysy, että mikäs kiire teillä on naimisiin mennä, vai onko jokin hyvä syy???? Mä sanoin siihen et eiköhän tää ollu tässä, ja toi naimisiin menohan ei kuulu tähän yhtään mitää. Anto vielä käyntikorttisa miehelleni ja sano et soita jos tulee jotain mieleen. oli kyllä todella masentava reissu:(

Ei meilläkään mun mielestä ollu kummallakaan kerralla nöyryyttävää. Ja toi on todellaki tapaus- ja paikkakuntakohtasta mitä kyselevät tai siis riippuu siitä kyselijästä. Meillä oli molemmilla kerroilla eri ihminen ja ei kumpikaan hirveesti kyselly. Sitä vaan että kauanko seurusteltu ja onko äidillä ollu muita suhteita siittämisajankohtana jne. Ei siis mitään ihmeellistä. joskus ennen on kyselleet kuulema suurinpiirtein että kumpi oli alla ja kumpi päällä... :whistle:

Juu mulla esikoisen kohdalla oli ihan järkkyjä kysymyksiä! erottiin jo raskausaikana, joten valvojapa sitten kyseli kaiken mahdollisen. Mm. kenen luona nk. makaamiset yleensä tapahtuivat? Kuinka usein makaamisia oli krt/vko? Oliko minulla muita sukupuoliyhteyksiä ko. aikana? Jne. Kummallekin tosi kiusallista.. Toisen kohdalla vaihtui paikkakunta ja lastenvalvoja oli miehelle (eri) ennestään tuttu. Kysyi vaan kauanko ollaan yhdessä oltu ja asuttu, luetteli lapusta "en mä kyllä tuota kysy, enkä tuotakaan".. Oli etua että tuttu! Kolmannesta pistettiin vaan nimet paperiin, kun ennestään yhteinen lapsi ja kauan yhdessä, multa kysyi vaan etten vastusta isyyden vahvistamista. Nyt ei tarviskaan enää lastenvalvojalle mennä, kun ollaan naimisissa, mut eipä ole lapsiakaan tulossa enää (tai vielä;).

Yhteistyössä