kertokaa hyviä soseaineksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LEAL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
Alkuperäinen kirjoittaja halloo:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
herne, maissi, palsternakka

Myydäänkö maissia muuten ihan tuoreina vai vaan niissä paketeissa?

Ja miten maissi pitää esikäsitellä ennen soseuttamista?
juu myydään ihan kokonaisiakin maissintähkiä..poistat päällä olevat lehdet, keität että jyvät on kypsiä, raaputat veitsellä jyvät irti,soseutat

sitte myyään myös niitä jo esikeitettyjä kokonaisia maissintähkiäkin.

Joo ne tulikin ekaksi mieleen, mutta onko niissä muovipakateissa olevissa suolaa tai jotain säilöntäaineita? Kun jotain lientä siellä ainakin on...

mie en valitettavasti muista että onko niissä esim. suolaa lisättynä. tarkemmin ajatellen ne on varmaan suolaveessä keitetty.

juu myydään ihan kokonaisiakin maissintähkiä..poistat päällä olevat lehdet, keität että jyvät on kypsiä, raaputat veitsellä jyvät irti,soseutat

Joo ne tulikin ekaksi mieleen, mutta onko niissä muovipakateissa olevissa suolaa tai jotain säilöntäaineita? Kun jotain lientä siellä ainakin on...

mie en valitettavasti muista että onko niissä esim. suolaa lisättynä. tarkemmin ajatellen ne on varmaan suolaveessä keitetty.

Niin mä vähän aattelinkin :/

Niin mä vähän aattelinkin :/
mulla on näitä paketti jääkaapissa, eikä niissä ainakaan lue että olisi suolaa. Ovat meidän 1,5veen herkkua..ja minun myös.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mausteeksi keitettyä valkosipulia!

tuota.... meillä neuvolassa sanottiin että alle 1-vuotiaalle ei sais antaa valkosipulia...

Jaa, miksi ei saisi? Voihan se toki vähän röyhtäyttää tai pierettää kuten muutkin sipulit mutta ei siinä mun tietojen mukaan ole mitään sellaista josta olisi mitään vahinkoa tai haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mausteeksi keitettyä valkosipulia!

tuota.... meillä neuvolassa sanottiin että alle 1-vuotiaalle ei sais antaa valkosipulia...

Jaa, miksi ei saisi? Voihan se toki vähän röyhtäyttää tai pierettää kuten muutkin sipulit mutta ei siinä mun tietojen mukaan ole mitään sellaista josta olisi mitään vahinkoa tai haittaa.

Joo mua kanssa toi vähän epäilytti... Mutta jos sun lapselle ei tuu siitä mitään, niin hyvä niin =) Itse en nyt ainakaan vielä kokeile, tyttö sen verran pieni...

Tuosta maissista.
Mä olen tehnyt siitä pakastemaissista sosetta ja se on meillä herkkua. Jää hieman karkeammaksi kun kaupan vastaava, mutta mun mielestä kaupan maissisose on niin pahaa ja kamalanhajuistakin, etten voi sitä antaa muksuille. Eivätkä kyllä siitä niin välitäkään. Muita kaupan soseita kyllä tarpeen mukaan voin antaa.

Olikos täällä mainittu jo kukka- ja parsakaali? Kesäkurpitsa oli ja se on meillä tykättyä.
:)

mä keitin ihan siitä pakaste maissista ja soseutin sitten, soseen paseeerasin siivilän läpi kun oli sellainen samettikurkku.
Valmis sose olisi tietty tullut helpomaksi mutta kun pikkumies ei sitä kaupan valmista maissisosetta suostunut syömään.

Yhteistyössä