Kertokaa hyvät vinkit lapsen tutin käytön lopettamiseen!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellustiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nellustiina

Aktiivinen jäsen
09.09.2006
5 360
5
38
Poika on nyt 1v2kk ja aattelin et tos parin viikon päästä loppuis tutin syönti.. Jään silloin kesälomalle niin jaksaa kuunnella tinttailuja:D Nyt syö tuttia vaihtelevasti mut aina nukkumaan menessä pupeltaa...

Oijoijoi..Mun pitäis tehdä sama... : / Se on tehtävä joko näin miehen yövuoroviikolla tai sit miehen kesälomalla..Kun vaan sais itestään aikaseks...

2 tuttia poika on jo hukannut ja tuumin et kun se viimene katoo, en ala enää niitä mistää kaivaa vaan sit saa olla ilman..

Leikkaa saksilla kärki pois tutista. Muut tutit laitat roskiin. Annat sen rikkinäisen tutin, jos lapsi tarvii sitä. Hylkää sen varmasti muutaman päivän kuluessa, kun ei sitä voi enää imeä. Meillä toiminut kahden lapsen kanssa, kolmannelle pitäis tehdä sama lähiaikoina. Tämä toimii ainakin tuollaisilla vähän toisella vuodella olevilla, koskapa unohtavat kohta koko tutin :)

• Tykkää
Reactions: Maira
Kyllä sen huomaa kun on oikea aika ottaa tutti pois. Mä en missään nimessä olisi ottanut vielä noin pieneltä. Kun oli 1v7kk, otin kerralla pois ja huutoja oli vain 2 päivää.

Meillä toimi kun leikattiin tutin kärki pois. Lapsi sai edelleen ihan vapaasti syödä tuttia ja pyytäessä sai sen. Rikkinäisestä tutista ei vaan saa kunnon otetta ja imua, joten eihän se kiinnostanut. Poika oppi samana päivänä sanan rikki ja luopui tutista :D
Parina iltana/yönä sitä huuteli, mutta kun muistutettiin "tämä on rikki, saat sen kyllä, mutta se on rikki" luovutti ja nukahti ilman.

Meillä vahingossa 2v.nä jäi...:Dmentiin mökille ja huomasin et ei oo tutti mukana,yleensä aina matkassa kun se oli niiin tärkeä:)v.loppu oltiin mökillä ja hyvin meni ilman vaikka arvelin että mitenkähän tää menee....:Dsiihen se jäi¨se tutskan syönti:)

Meillä neiti puri ne itse (kolme) perättäisinä päivinä rikki. En ostanut uusia ja sanoin, että tutti on mennyt rikki, se pitää laittaa roskiin. Tyttö vei itse roskiin. Illalla nukkumaan mennessä etsi tuttia, mutta sanoin, että ei kun muistatkos, kun se meni rikki ja laitettiin roskiin. Nukahti ilman huutoja ja tuttia, pehmolelu kainalossa. Mutta yöllä oli sitten eri asia... Silloin ei auttanu sanoa, et tutti on rikki ja roskissa. Pari yötä heräsi ja itki itsensä uneen. Sit se jäi. ...tosin kuukausi sen jälkeen keksi muita juttuja, jotka vähän johtui siitä, että nukahtamisesta tuli vaikeampaa ilman tuttia (huoneensa tärvelemistä).

meillä otettiin 8kk tytöltä yks päivä vaa heitin kaikki roskii :) huutoa oli kaks ekaa iltaa nukkumaan mennessä. unohti tosi nopeesti enää ei edes kaipaa vaikka näkee tutin. nyt 9kk ikäinen. helppoa kun ei tarvitse enää tutteja etsiä ja samalla loppu yöheräämiset kun ei tutti tipu..

Yhteistyössä