Kertoisko nyt joku, miks lievää omikronia vastaan pitää rokottaa? Ja että pitääkö jatkossa jokaista flunssaa vastaan rokottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 930
19 190
113
Syyksi ei riitä "niu niu, no ei sitä tiedä miten paha tästä omikronista tulee."

Omasta puolestani sanon, että jos omikron alkaa vaarallisuudeltaan osoittautua samantasoiseksi kuin vain-jonkin-verran-vaarallinen delta, niin sitten pyörrän puheeni.

Mutta omikronin tappavuus on Etelä-Amerikassa ollut vain 1/6 deltasta. Prosentit pienenee aina vaan, mitä tulee työikäiseen kaduntallaajaan ja tämän riskeihin.

Miksei voida rokottaa vain niitä sairaita ja riskiryhmäläisiä? Edes tämän variantin kohdalla?

Ja viimeinen kysymys: oletteko järjiltänne?

Voi helvetti not In my backyard- ajattelua. Luuletko, että on suuri ilo ja kunnia käydä ottamassa rokotteita siksi, että kuuluu riskiryhmään? Voin kertoa, että ei todellakaan ole. Kyllä on helppoa heitellä kaikenmaailman ideoita kun ei koske mua ja on niin hyvä immuniteetti tai olen niin täysin terve, ettei todellakaan vaivaa mikään. Odotahan vain.

Voi helvetti not In my backyard- ajattelua. Luuletko, että on suuri ilo ja kunnia käydä ottamassa rokotteita siksi, että kuuluu riskiryhmään? Voin kertoa, että ei todellakaan ole. Kyllä on helppoa heitellä kaikenmaailman ideoita kun ei koske mua ja on niin hyvä immuniteetti tai olen niin täysin terve, ettei todellakaan vaivaa mikään. Odotahan vain.
Niin....aloitusviestissäni kysyin että miksei voi rokottaa vain riskiryhmäläisiä?

Sama sanoma mulla on ollut 1,5 vuotta. Vanhukset ja riskiryhmäläiset ottakoot rokotteen, vanhukset ja riskiryhmäläiset....

Mutta ei kaikkia pidä rokottaa. Eikä varsinkaan nyt omikronin kohdalla.

Viimeksi muokattu:
Koska sinut on viimeksi pakkorokotettu?
(Älä vimmastu, jos et muista vastausta.)
Miksi kaiken pitäisi liittyä muhun? Enkö saa puhua yhteiskunnallisista ilmiöistä ilman että ne koskee mua?

Kas kum BLM-ja Pride-humpassakin on sellaisia joita se asia ei kosketa, esim.valkoisia heteroita.
(Tämä oli esimerkki, en aloita noista keskustelua)

Sen sijaan surettaa tutut sairaanhoitajat. Eräs sanoi että meni itkien ottamaan ekan koronarokotteen -sen takia itki, koska nyt on puututtu perusoikeuksiin.

Vapauden kun menettää, niin sitä ei takaisin enää saa.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Niin....aloitusviestissäni kysyin että miksei voi rokottaa vain riskiryhmäläisiä?

Sama sanoma mulla on ollut 1,5 vuotta. Vanhukset ja riskiryhmäläiset ottakoot rokotteen, vanhukset ja riskiryhmäläiset....

Mutta ei kaikkia. Eikä varsinkaan nyt omikronin kohdalla.
Etkö lukenut olen helvetti vieköön riskiryhmäläinen, enkä ole sitä omasta tahdostani.

Etkö lukenut olen helvetti vieköön riskiryhmäläinen, enkä ole sitä omasta tahdostani.
Mutta miksi suutut mulle? Enhän mä sun kaltaistesi rokottamista ole moittinut. Vaan sitä, että kaikki kohta rokotetaan, vaikka omikron on taviksille lievä.

Ja mä rehellisesti toivoisin että olisin väärässä. Koska edelleen haluan luottaa lääkäreihin ja länsimaiseen yhteiskuntaan ja mediaan.

Mä toivoisin että tällä rokotepainostuksella olisi jokin hyvä, painava syy.
Mutta näyttää siltä, että omikronin kohdalla on vaan kyse kontrolloinnista.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Mutta miksi suutut mulle? Enhän mä sun kaltaistesi rokottamista ole moittinut. Vaan sitä, että kaikki kohta rokotetaan, vaikka omikron on taviksille lievä.
Luuletko, että minusta on mukavaa käydä piikillä vähän väliä. Voin kertoa, ettei todellakaan ole. Koen, että suhtaudut asiaan niin, että mitä väliä, ei koske minua, vaan rokottakaa riskiryhmäläiset ja vanhukset. Entäpä jos olisikin niin, että kaikki blondit pitäisi rokottaa kun bruneteille tauti ei ole vaarallinen tai jotain muuta vastaavaa? Olen varma, että meistä muistakin riskiryhmäläisistä tämä ei tunnu mukavalta eikä ainakaan oikeudenmukaiselta.

Luuletko, että minusta on mukavaa käydä piikillä vähän väliä. Voin kertoa, ettei todellakaan ole. Koen, että suhtaudut asiaan niin, että mitä väliä, ei koske minua, vaan rokottakaa riskiryhmäläiset ja vanhukset. Entäpä jos olisikin niin, että kaikki blondit pitäisi rokottaa kun bruneteille tauti ei ole vaarallinen tai jotain muuta vastaavaa? Olen varma, että meistä muistakin riskiryhmäläisistä tämä ei tunnu mukavalta eikä ainakaan oikeudenmukaiselta.
No ymmärrän sua, ei varmasti ole mukava käydä piikillä (ja eniten harmittaa sun perussairautesi, mikä se sitten ikinä onkaan) - mutta tää keskustelunavaus ei tavallaan liity suhun.

Tää liittyy siihen että kaikki ajetaan piikille, ja liittyy koronapassiinkin. Jos rokotetaan vain vanhukset ja riskiryhmäläiset, ei valtiovalta saa iloa kaikkien rääkkäämisestä passeilla.

Mun lähipiirissä on 2 riskiryhmäläistä, molemmille ehdotin ennen omikronia että ottavat koronarokotteet. Kieltäytyvät.

Tiedätkö osa vanhuksista, jotka kieltäytyvät rokotuksista ovat lyöneet jo hanskat tiskiin ja elävät nyt kuin viimeistä päivää. Se on todella surullista kun tietää mitä tuleman pitää.

Tiedätkö osa vanhuksista, jotka kieltäytyvät rokotuksista ovat lyöneet jo hanskat tiskiin ja elävät nyt kuin viimeistä päivää. Se on todella surullista kun tietää mitä tuleman pitää.
Ihanaa, heillä on vielä itsemääräämisoikeus.

Oletko huolissasi kun jouluna moni vetää viinaa ja turvottaa itsensä makealla ja rasvaisella ruualla?

Mäkin viiletän täällä kotona villasukissa, jotka on luokiteltu maailman vaarallisimmaksi kulkuvälineeksi.

Hyppää yli. Niin minä teen. Tyyppi joutuu vielä joskus vastuuseen disinformaatiostaan.
Perhe luultavasti jo pakkaa tavaroitaan ja jättää hänet jupisemaan somekuplaansa.
Harmaiden argumentoinnin ehdotonta kärkeä, huoh...perustelut puuttuu, kunhan mäkätetään.

• Tykkää

Yhteistyössä