Kerrostalossa ei saa sunnuntaisin imuroida ??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hrrrrrrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ja meidän kerrostalossa yläkerran ämmä valitti kun meidän vastasyntynyt vauva itki.plimputteli ovee alvarinsa eikä se siis tunti tolkulla itkenyt
toisessa kerrostalossa samantapainen (sama paikkakunta) oli kakkoslapsi syntynyt ja joku isännöitsiä tuli sanomaan että kun naapurit valittaa että täällä itketään öisin että pitääkö paikkansa no mä sanoin et juu pitää. no sit se sano et säkö täällä itket johon sit sanoin että en ku toi mein vauva ei tienny et meil oli vauva ja pahoitteli häiriöö.

Meillä on järjestyssäännöissä hiljaisuus 22-07. Se on aika rasittavaa lasten nukkumaanmenon kannalta - joku voi tehdä remppaa ja esim. porata vielä klo 22 asti. Mutta harvoinpa sellaista sattuu, kerran pari vuodessa. Ja ollaanpa itsekin klo 22 asennettu verhotangot aikanaan :D
Mattoja ei täälläkään saa tampata sunnuntaisin, ja oli siihen joku muukin rajoitus *ei muista koska ei tamppaa kuitenkaan*

Ap imuroi nyt vaan ihan rauhassa.

No, kyllä ne isännöitsijätkin ovat tietoisia näistä ammatti valittajista. Hekään eivät voi kieltää valittamista ja ovat varmasti yhtä harmissaan tällaisista asukkaista kuin naapuritkin. Ja näitähän sattuu yleensä ainakin yksi taloon :kieh:

Enkä mä ny oikein ymmärrä tota muutenkaan kun mä en ite kuule mistään jos joku muu imuroi tai pesukone on päällä. Eikä ne mua haittaisi yhtään, nehän on vaan kotoisia ääniä.
Asun siis kerrostalossa ja täällä ei ole mitään sunnuntai-rajoituksia toisin kuin yhdessä talossa tässä lähellä on pyykinpesu sunnuntaisin kielletty. Se on musta typerää.

Alkuperäinen kirjoittaja Terminologia:
No, kyllä ne isännöitsijätkin ovat tietoisia näistä ammatti valittajista. Hekään eivät voi kieltää valittamista ja ovat varmasti yhtä harmissaan tällaisista asukkaista kuin naapuritkin. Ja näitähän sattuu yleensä ainakin yksi taloon :kieh:

Näitä valittajia löytyy kyllä. Meinasi hermo mennä, kun siivooja valitti, että meidän rattaat hiekkaavat alakäytävän. Tietääkseni kuuluu hänen tehtäviinsä siivota myös ne hiekat. Tähän mennessä on vähän tullut hiekkaa rattaiden pyörien mukana kerran vuodessa.

Äitini on siivooja, joten ammattikuntaa kohtaan minulla ei ole mitään. Tosin on tämä samainen siivooja valittanut muillekin. Viime vuoden tammikuussa meillä oli kylppäriremontti ja oli pakko käyttää alakerran vessaa ja käydä saunassa suihkussa. Siitähän tämä rouva olikin vasta kimpaatunut. Kuulemma olisi tarvinnut hänen lupansa kyseiseen toimintaan.

Mua niin raivostuttaa tollaset.. IMUROINTI ON NORMAALIA ELÄMÄÄ!! Entä jos lasi särkyy lattialle niin pitääkö ne jättää siihen lattialle tallottavaksi :headwall: :headwall: Mä olisin sanonut suorat sanat. Olisin sanonu et senku valitat ja niin valitan minäkin kotirauhan häirinnästä näin PYHÄPÄIVÄNÄ :headwall: :kieh:

aikanaan kun kerrostalossa asuin vältin kyllä imurointia sunnuntaina "jumalanpalveluksen aikaan" eli en alkanut imuroida ennen puolta päivää tai laittanut pyykkikonetta päälle (piti kovempaa ääntä kuin tämän päivän koneet). Lapsuudessa mummolta jäi se tapa ettei edes kyläilty sunnuntaina ennen puoltapäivää, mutta se on nyt muuttunut minultakin ja varsinkin lapset menee ja tulee heti sunnuntaiaamusta.
Mutta oikeasti joku voi haluta hiljentyä sunnuntaina jumalanpalvelusta kuuntelemaan.

Kyllä munkin yks sukulainen sanoi kun mä olin nuori että heidän perheessä ei siivota tai pestä pyykkiä sunnuntaisin koska se on pyhä- ja lepopäivä vaikka ei erityisen uskonnollinen olekaan. Mutta se oli silloin kun sunnuntaisin ei ollut kaupat auki tms.

meijän entisessä kerrostalossa soi humppa keskellä yötä, pesukoneet jylläs ja välillä möykkäs känniläiset rappukäytävässä... ikinä ei kuitenkaan vaivauduttu valittamaan, ei se meteli nyt niin kova ole, jos ei seinät nyt ihan paperista ole... kääntää vaan omaa telkkaa kovemmalle niin kuulee... ja yks naapuri kerran sano meille ihan ihmeissään siitä kun meijän koira EI haukkunu yötä päivää...

PAKKO VASTATA TÄHÄN ASIAAN. TUO IMUROINTI & PYYKINPESUKONEEN KÄYTTÖ ON OLLUT SELLAINEN YLEINEN KIRJOITTAMATON SÄÄNTÖ KERROSTALOISSA JO NIIDEN ALKUAJOISTA LÄHTIEN ETTEI SUNNUNTAISIN SAA IMUROIDA. JOTKUT TALOYHTIÖT OVAT LISÄNNEET SEN TALOYHTIÖN SÄÄNTÖIHIN NIMEN OMAAN SEN TAKIA VARSINKIN KUN MAALAISIA ALKOI MUUTTAMAAN KAUPUNKEIHIN. SUNNUTAI ON PYHITETTY LEPOPÄIVÄ JA EI TARVI OLLA EDES USKONNOLLINEN. YLEENSÄ IHMISET HALUU MUUTEN VAAN RAUHOITTUA JA NAUTTIA VAIKKAPA KRAPULA PÄIVÄSTÄ SUNNUNTAISIN. ONKO OIKEASTI IHMISILLE NIIN VAIKEAA HOITAA VAIKKA LAUANTAISIN TAI ARKIPÄIVÄNÄ SE IMUROINTI. YLEENSÄ JUURI MAALTA KAUPUNKEIHIN MUUTTANEET OVAT OLLEET NÄMÄ PAHIMMAT JOTKA EIVÄT OSAA KUNNIOITTAA MITÄÄN SÄÄNTÖJÄ.

kun lapsi oksentaa sänkynsä ja on pakko laittaa pyykikone päälle kun hiljaisuus on jo alkanut? Meillä tuli tämä eteen nyt pari iltaa sitten ja kone oli päällä puol kahteentoista yöllä. Kukaan ei ainakaan tullut valittaan mitään mutta omaatuntoa kolkutti pahemman kerran kun on pyritty noudattaan 22-07 hiljaisuutta.

Ja kyllä minä ainakin imuroin sunnuntaisin. Sen olen huomannut et kun meidän järjestyssäännöissä lukee ettei mattoja ja petivaatteita saa tuulettaa parvekkeella niin kaikki tekevät tätä. Eivät saa siis roikkua kaiteelta alas. Pyykkien kuivattaminenkin on kielletty parvekkeella niin että pyykit näkyvät muille.

Järki käteen. Meilläkin tänään imuroitiin sen verran, että sai rairuohon kylvöstä levinneet mullat pois. Ja pyykkiä on pesty kyllä. Mutta en mä mitään viikkosiivousta rupee sunnuntaisin tekemään. Meiän säännöissä kielletään ylipäänsä kova melu pyhäpäivinä kokonaan. Eriyisesti on mainittu remontointi, joten imuroiminen vissiin sallittua, muttei ehkä suotavaa.

Hoho, nää naapurisopujutut on aina niin huvittavia. :D

Meillä taitaa olla hiljaisuus klo 22-08 ja kyllä kaikkina muina aikoina imuroisin..

Tosin olen kyllä hulttionaapuri, koska meillä välillä saunotaankin klo 22 jälkeen.. :ashamed:

Ei oo meijänkään taloyhtiön säännöissä kielletty pyykinpesua/imurointia tai muutakaan sunnuntaisin. Ainoastaan pyykkituvan kuivaushuoneen puhallinta ei saa käyttää sunnuntaisin. Sitäkään en kyllä ymmärrä kun se hurina ei todellakaan kuulu sieltä kellarista mihinkään.. Mutta näin.
Täällä hiljaisuus on klo.23-07, mikä on minusta ihmeellistä. Ja sekin on että naapurit alkavat juosta rappukäytävässä edestakaisin ilta kymmenen jälkeen. . . Mutta muuten täällä saa kuiten rauhassa asustaa kun yläkerran remppakin on ilmeisesti valmistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäkää järkeä ja älkää ajatelko aina itseänne.:
PAKKO VASTATA TÄHÄN ASIAAN. TUO IMUROINTI & PYYKINPESUKONEEN KÄYTTÖ ON OLLUT SELLAINEN YLEINEN KIRJOITTAMATON SÄÄNTÖ KERROSTALOISSA JO NIIDEN ALKUAJOISTA LÄHTIEN ETTEI SUNNUNTAISIN SAA IMUROIDA. JOTKUT TALOYHTIÖT OVAT LISÄNNEET SEN TALOYHTIÖN SÄÄNTÖIHIN NIMEN OMAAN SEN TAKIA VARSINKIN KUN MAALAISIA ALKOI MUUTTAMAAN KAUPUNKEIHIN.

Pyh. Siihen aikaan, kun maalta muutti ihmisiä paljon kaupunkeihin, maalaiset olivat uskovaista porukkaa. Taatusti pyhittivät lepopäivän tarkemmin kuin kaupunkilaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
kyllä saa imuroida, kun muistaa hiljaisuuden rajat, elikkä eikös hiljaisuus ole kello 22-06

Meillä alkaa hiljaisuus vasta 23.00. Kävin kerran vartavasten tarkistaa kun alakerrassa asui yks mulkku.

Kuumimmat

Yhteistyössä