Kerrostalossa asujat, pesettekö pyykkiä sunnuntaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamanas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamanas

Jäsen
20.11.2012
147
0
16
Korvessa
Mietin vaan, kun kuulema ennen on kerrostaloissa kielletty pyykinpesu sunnuntaisin koska se on pyhäpäivä ja siitä aiheutuu meteliä. Ja joissakin taloyhtiöissä on vielä tänäkin päivänä tuo kielto?

Itse ainakin pesen, koska naapuritkin pesee, tai siis meillä kuuluu todella selvästi naapurin pesukoneen ääni ja kuulin että siellä tänään pyöri pesukone, niin laitoimpa sitten itsekkin pyykinpesukoneen pyörimään vaikka tarkoitus oli vasta huomenna. Mutta ajattelin että no samakai se on sunnuntainakin pestä kun muutkin kuulostaa pesevän ja tässä meidän rapussa ei onneksi asu mitään mäkättäviä mummeleita jotka ärsyyntyisi melusta :D

Pesen todellakin. Täällä ei ole mikään sunnuntai pyhitetty millekään, ainoastaan kello 21 jälkeen ei enää metelöintiä on arki tai viikonloppu ja en lähtisi kovaäänistä pesukonettakaan laittamaan sen jälkeen enää käyntiin.

Kyllä pesen, sekä omalla koneella että usein myös pyykkituvassa liinavaatepyykkiä. Ja käytän kuivaushuonetta ja pyykkituvan kuivausrumpua. Mulle sunnuntai ei ole koskaan ollut pyhäpäivä, vaan mitä mainioin päivä esim. siivoukseen tai pyykinpesuun.

joten todellakin pesen. kävin pyykkituvassa juuri ja joku paikalle sattunut naapuri ihmetteli ääneen, että "ai, luulin, ettei sunnuntaisin saa enää pestä pyykkiä" ehkä hän yritti vihjata, ettei ainakaan hänen mielestään saisi. enpä ollut ainoa, jonka pyykit siellä pyörivät.

Pesen milloin vaan, ja monesti yölläkin kun on vähän pakko. Ei siitä koneesta varmaan niin kova meteli tule? Enkä ole kristitty, joten ei paljoa kiinnosta kristittyjen pyhäpäivät :-)

[QUOTE="Jaana";28027099]Kyllä se koneen linkous kuuluu naapuriin ikävä kyllä. Vaikka koneen äänet ei muuten naapuriin kuuluisikaan niin linkous kuuluu.[/QUOTE]

Tai sitte ei. Seinien takaa ei koskaan kuulu ja katon läpi vaimeasti linkous. Se taas ei häirii kun emme vietä aikaa vessassa edes pyhänä.

Itse pesen ja kyllä seinänaapurin kone kuuluu kun lähtee linkoamaan :) Yhteinen seinä eteisessä ja olohuoneessa omaani ja se asunto on vielä yksiö. Myöhään iltasin en sentäs enää koskaan pese vaan viimeistään 20-21 pyykinpesu jo loppunut. Naarurille kuulemma ei kuulu oma pesukoneeni linkous kuitenkaan kun olen kysellyt joskus. Varmaan kun en itse asu yksiössä ja huonetilaa on enemmän seinänaapuriin kun toisin päin.

Meillä on talon pohjapiirros sellainen, että pyykkikone voi kuulua oikeastaan vain ala- tai yläkerran naapuriin, ei muihin saman kerroksen asuntoihin. Ehkä se johtuu siitä etten tosiaan muista kuulleeni naapureiden pyykkäreitä.

kyllä pesen :) tänäänkin pesin. meidän rapussa ja vielä jopa seinänaapurina asuu mummo joka n. joka toinen yö pesee pyykkiä. yöllä jos olen vessassa käynyt klo 4 aikaan niin pyykkikone linkoaa. onneksi kuuluu vain vessaan niin ei häiritse :)

Mietin vaan, kun kuulema ennen on kerrostaloissa kielletty pyykinpesu sunnuntaisin koska se on pyhäpäivä ja siitä aiheutuu meteliä. Ja joissakin taloyhtiöissä on vielä tänäkin päivänä tuo kielto?

Itse ainakin pesen, koska naapuritkin pesee, tai siis meillä kuuluu todella selvästi naapurin pesukoneen ääni ja kuulin että siellä tänään pyöri pesukone, niin laitoimpa sitten itsekkin pyykinpesukoneen pyörimään vaikka tarkoitus oli vasta huomenna. Mutta ajattelin että no samakai se on sunnuntainakin pestä kun muutkin kuulostaa pesevän ja tässä meidän rapussa ei onneksi asu mitään mäkättäviä mummeleita jotka ärsyyntyisi melusta :D

pakko ne on pestä jos et haluu haista pahalle. Itse en kuivata kello 22:00 jälkeen...kuivaus rumpu kuullostaa helikopterilta. Laakerit menny.

Kuumimmat

Yhteistyössä