Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mietin:
Siis ootte sitä mieltä että kaverukset sitten ei vaan voi leikkiä keskenään koska eivät saa mennä toistensa pihoille

?
:--D
Minusta kukaan ei ole ollut tuollaista mieltä tässä ketjussa.
Mutta miten ne lapset ikinä edes tutustuu, jos jokainen piha on muurien takana kuin turvavankila?!
Nyt alkaa vähitellen mullekin valkenemaan, miksei enää ole sellaisia lapsilössejä kuin omassa lapsuudessa. Jos joka talossa on noin kolme lasta joteka ei sitten saa leikkiä toistensa pihoissa, niin vaikea on vetää kirkkistä tai kymmentä tikkua laudalla... Hellitääkää ny vähän.
No ei todellakaan mun lapsuudessa saatu leikkiä naapuritalojen pihoilla, ellei oltu kylässä siellä jonkun lapsen luona (esim. kun naapuritalon lapset oli meillä hoidossa, leikittiin kyllä meidän pihalla, mutta sillonpa me oltiinkin kaikki mun äidin vastuulla toisin kuin semmoisessa tilanteessa, että ne olisi keltään lupia kyselemättä hipsineet meidän pihalle). Kyllä sieltä häädettiin pois ylimääräiset aina.
Mä ainakin tutustuin niihin omiin kavereihin yleisissä leikkipuistoissa, mitä oli talojen välissä "ei kenenkään maalla" ja siellä sitten leikittiin isolla porukalla, ja useimmiten jos haluttiin eri talojen lasten kanssa leikkiä isommalla porukalla, mentiinkin sitten pihasta isoon leikkipuistoon. Jos siinä pihassa on iso lössi jotain tuntemattomia kouluikäisiäkin, niin eihän sinne kukaan pikkulapsi edes uskalla tulla leikkimään.
Leikkiessä kuitenkin sattuu usein vähän kaikenlaista, ja eihän kukaan lapsi omasta mielestään ole ikinä mitään tehnyt vaan aina vaan ihan kiltisti leikkivät ja joku muu teki, jos vanhemmat sattuu kyselemään. Jos vaikka istutukset on lytätty tai leikkivälineille sattunut vahingossa joku kalliisti korjattava vahinko, tai vieras lapsi vaikka tönäissyt oman talon lasta niin että uusi, kallis haalari menee rikki ja sattuu pahasti, niin huomattavasti vaikeampi niitä on selvitellä, jos pihalla on vieraita lapsia, joista ei edes tiedä ketä näiden vanhemmat ovat tai missä asuvat. Oman talon lasten ovikelloja on huomattavasti helpompi mennä soittelemaan.