Kerrostaloelämää stana..

Käsi ylös kuka omaa narisija/kitisijä/valittaja tms oman navan katsojan naapurina?

Mä olen kuulkaas lainkuuliainen kansalainen. Niin kauan kun saa parvekkeella polttaa, minä poltan.

Mutta tämä on kinkkisempi. Eikö hiljaisuus ole 23-7?

Aamulla rakkaat lapseni heräsivät klo 8 ja tekivät aamiaisretken makuuhuoneeseen. Siellä ilakoivat ja leikkivät samalla.
Naapurin setä tuli äsken valittamaan ettenkö ymmärrä kuinka kamalaa meteliä olemme viettäneet ja lapsemme juoksevat ja riehuvat, mikä ei sovi ollenkaan. Ja tätä tapahtuu kuulemma usein.

Lapset asuvat minulla 2 viikkoa/kk, ja ovat viikot eskarissa/kerhossa.

Antakaa hei vinkkejä, kuinka hiljaa pitää olla. Mikä on normaalia leikkiä, mikä ei.

Minua vaan vitu**aa. Toinen vinkki mitä kaipaisin, olisi se, että miten löytää lapsiystävällinen alue ( Helsinki ), en tiedä kauanko jaksan tuota setää.
 
"mä"
Meidän naapurissa asuu mielenterveys ongelmista pärsivä perhe jolla pieni lapsi. Voi vittu, mä sanon kun tästä kämpästä päästään.

Viimeksi viikko sitten valitti kun pesemme pyykkiä. Meinasin kysyä että tuonko sitten vaikka teille pyykkikorin?

Olen aika kyllästynyt näihin helvetin narisijoihin.
 
"vieras"
No en mä kyllä anna lasten mekastaa vielä klo. 8 sunnuntaiaamuna. Toki voi nousta ylös ja leikkiä mutta kyllä sen riehumisen voi ajoittaa vaikka sinne keskipäivään. Tosin meillä ei koskaan riehuta ja huudeta sisätiloissa. Samaten en ala poraamaan klo. 20 illalla, vaikka se hiljaisuus virallisesti alkaa klo. 22.

Naapuris saattaa olla omaan napaan tuijottava, mutta etpä taida sinäkään kovin naapureita huomioida.
 
"hei"
Mä tiedän että tupakoida saa parvekkeella ja siksi en narisekkaan. Mutta kaikki savut tulevat meille sisälle kaiket kesät joten ollaan sitte ikkunat ja parvekkeet kiinni kun emme voi hengittää astman takia, vain koska naapuriin muutti tupakoitsija. Nyt hän muuttaa pois ja kamala pelko jos uusi asukas on tupakoitsija, koska se vaikeuttaa elämäämme huomattavasti. Viime kesänä monet itkut täällä itkettiin ja muuttoa harkitaan, jos löytyisi savutonta kerrostaloa. :(

Tiedän että saatte tupakoida mutta miettisitte joskus. Toivottavasti tulee kielto jotta meidänlaiset ihmiset saisivat elää ilman savujen pelkoa ja pahaa hajua, me emme päättäneet että haluamme aloittaa tupakoinnin, mutta jonkun toisen takia joudumme tätä kestämään. Kiitos.
 
"..."
täällä meilläpäin on omat asunnot allergisille ja astmaatikoille. esim, meidän talon viereinen talo on kokonaan vain astmaatikoille ym... mikä on musta hyvä. mut meidän yläkerrassa asuu kans juoppo joka ei päissään valita mut selvinpäin kun on niin tulee huutaan oven taakse jos meidän lapset juoksee ym neljän aikaan päivällä... viimeksi viime viikolla tuli valittaaan ja käski meidän muuttaa mehtään asumaan:D
 
pyh
[QUOTE="...";25113808]täällä meilläpäin on omat asunnot allergisille ja astmaatikoille. esim, meidän talon viereinen talo on kokonaan vain astmaatikoille ym... mikä on musta hyvä. mut meidän yläkerrassa asuu kans juoppo joka ei päissään valita mut selvinpäin kun on niin tulee huutaan oven taakse jos meidän lapset juoksee ym neljän aikaan päivällä... viimeksi viime viikolla tuli valittaaan ja käski meidän muuttaa mehtään asumaan:D[/QUOTE]

Eli ihan ok että ei allergiset joutuvat asumaan tupakansavussa vaikka eivät päättäneet tupakoida? He päättivät olla fiksuja ja olla polttamatta, nyt heillä ei ole vaihtoehtoja kun joku itsekäs sikapaska haluaa polttaa ja vähät välittää muista ihmisistä. Olenkin aina sanonut että tupakoitsijat tuppaavat olemaan niitä itsekkäimpiä ihmisiä. Useimmat nimittäin juuri ovat, havaittu on.
 
"punahilkka"
Eipä yhtään yllättänyt että olet tupakoitsija. Ei se muiden huomioiminen kerrostalossa pääty siihen että hiljaisuus loppuu. Ei tulis mieleenkään antaa lasten mesoa sunnuntai aamuna miten sattuu. T'ässä talossa onneks tupakoitsijat sallii suurimmaksi osaksi mennä kauemmas ja antaa muidenkin tuulettaa asuntojaan ilman savuhaittoja. Samoin bileiden pitäjät pitää melutasonsa kurissa ilman erillisiä sanomisia ja ajatella kyllä lapsiperheetkin malttaa olla aamusin sen verran hiljempaa ettei muiden tartte herätä samaan aikaan kun hiljaisuus loppuu.
 
[QUOTE="vieras";25113724]No en mä kyllä anna lasten mekastaa vielä klo. 8 sunnuntaiaamuna. Toki voi nousta ylös ja leikkiä mutta kyllä sen riehumisen voi ajoittaa vaikka sinne keskipäivään. Tosin meillä ei koskaan riehuta ja huudeta sisätiloissa. Samaten en ala poraamaan klo. 20 illalla, vaikka se hiljaisuus virallisesti alkaa klo. 22.

No se tässä minulla juuri onkin ongelma, etten ymmärrä mikä on riehumista ja mikä leikkimistä. Siis se hienon hieno ero?

Ja en todellakaan poraa klo 20, silloin meillä mennään jo nukkumaan. Mutta ei sekään ole estänyt naapureita poraamasta iltaisin.

Olen yrittänyt miettiä aamua, että miten se oikein meni. Sillä jos lapseni oikeasti riehuvat , kyllä minä silloin siihen puutun. Aamuinen eväsretki ei minusta tuntunut riehumiselle. En tiedä.


Naapuris saattaa olla omaan napaan tuijottava, mutta etpä taida sinäkään kovin naapureita huomioida.[/QUOTE]

En ainakaan tupakanpolton suhteen. Siinä tuijotan napaani. Eri asia, jos tupakointi olisi kielletty, silloin en tietenkään polttaisi.
 
Ken guru
Itse en kyllä myöskään antaisi lasten riehua klo 8 aamulla sisällä. Emme leikkaa kesäisin nurmikkoakaan ennen klo kymmentä että kaikki saavat nukkua ainakin siihen asti.

Ainakin juokseminen ja kiljuminen olisi meillä kiellettyä sisällä.

Ja tuo olisi-muoto mm. sen vuoksi, että emme asu kerrostalossa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mä en muutenkaan tykkää,että lapset kiljuu kova äänisesti ja juoksee asunnossa,niin en antaisi omien tehdä sitä mihinkään aikaan päivästä..kun en jaksa sitä kuunnella samojen seinien sisälläkään :D :snotty:
 
Ehkä pitäsi muuttaa maalle?

Ehkä pitäisi muuttaa kerrostaloon, jossa on muita lapsiperheitä, jolloin todellisuudentaju ois samaa luokkaa?

Ehkä rupean valittamaan poraamisista, bileistä, koirien haukkumisista jne? En ole valittanut, koska ne ovat olleet silloin tällöin tapahtuvia asioita, jotka mielestäni kuuluu normaaliin arkeen.


En vaan ymmärrä, tämä on ensimmäinen talo, jossa minulle normaalielämä on väärin.
 
Ken guru
Ehkä pitäsi muuttaa maalle?

Ehkä pitäisi muuttaa kerrostaloon, jossa on muita lapsiperheitä, jolloin todellisuudentaju ois samaa luokkaa?

Ehkä rupean valittamaan poraamisista, bileistä, koirien haukkumisista jne? En ole valittanut, koska ne ovat olleet silloin tällöin tapahtuvia asioita, jotka mielestäni kuuluu normaaliin arkeen.


En vaan ymmärrä, tämä on ensimmäinen talo, jossa minulle normaalielämä on väärin.
Aika monille normaalielämään sisällä ei kuulu kovan metelin pitäminen.
 
Meillälapset nousee seiskan pintaan ja kyllä saavat leikkiä silloin kun hiljaisuus on ohi. Toki meillä ei koskaan riehuta sisällä (hehe, ei vissiin..) mutta siis huutamiset jne toki on kiellettyjä aamusta.
Tosin alakerrassa asuu lapsiperhe myös joka aloittaa aamunsa jo aiemmin joten ei stressiä sen vuoksi. Pesukoneennkin laitan aina aikaan päälle, se kuitenkin linkoaa vasta 8 aikaan ja se saattaa kuulua johonkin muuhun asuntoon.
 
ddd
Eniten vituttaa se kun lapset metelöi naapurissa... tupakansavun hengittäminen tai poraamisen kuuntelu on pientä siihen verrattuna... Verenpaine nousee heti kun pennut tömistelee ja kiljuu!
 
"vieras"
Ehkä pitäsi muuttaa maalle?

Ehkä pitäisi muuttaa kerrostaloon, jossa on muita lapsiperheitä, jolloin todellisuudentaju ois samaa luokkaa?

Ehkä rupean valittamaan poraamisista, bileistä, koirien haukkumisista jne? En ole valittanut, koska ne ovat olleet silloin tällöin tapahtuvia asioita, jotka mielestäni kuuluu normaaliin arkeen.


En vaan ymmärrä, tämä on ensimmäinen talo, jossa minulle normaalielämä on väärin.
No mä en ymmärrä sitä että lapset saa mekastaa vaan kun ne on lapsia. Ei meiltä lapsiperheenä lähde sen enempää ääntä kuin ilman lapsiakaan, satunnaisia itkukohtauksia lukuunottamatta. Ei ne naapurit ole halunneet että sä teet lapsia, eikä heidän täydy olla lapsirakkaita ja sietää lapsien riekkumista.
 
naapurin muija
meillä on naapuri jolla jotain vikaa korvien välissä. Ei oikeasti tajua millainen lapsi on vaikka itselläänkin niitä monta. Meillä monta pientä lasta mutta naapurin mielestä on esim. epänormaalia jos ne itkee yhtäaikaa. Ei vaan heilläpäin lapset niin tee. Odottavat vissiin nätisti vuoroaan itkunkin suhteen. Ja siis itkee päivällä. Ahdistaa asua tuollaisen naapurina mutta onneksi tämä on väliaikaista.
 
hki prkle
Meillä naapurissa lapseton nuoripari, joilla on bileitä 2-4 kertaa viikossa ja joka kerta rikkovat yörauhaa usealla tunnilla. Ihan tosi mahtavaa mennä huomauttamaan siitä, kun oven avaa kaapin kokoinen mies...isännöitsijälle on sanottu, eipä saa mitään aikaiseksi.
 
Aika monille normaalielämään sisällä ei kuulu kovan metelin pitäminen.
No sitähän minä nyt tässä peräänkin, että mitä on kova meteli? Nyt viikonloppuna olemme mm laulaneet joululauluja, askarrelleet, lapset on leikkinyt kotista, leivottu sämpylää ja pullaa jne. Touhuttu normijuttuja. Niin mikä näistä on sitten sitä kuuluisaa metelin pitämistä? Okei hetkinen , poikani leikki hetken ninjaa, se on varmaan se, joka on kiellettyä kerrostalossa.
Ei meillä huudeta todellakaan kurkku suorana ja eletä kuin pellossa.

Pitäiskö vaan ostaa joku Wii tai televisio niin voisi naapurit olla rauhassa 24/7, näin kärjistettynä. Lapset olisi hiljaa ja yhdessä kohin.

( Juu juu, meni nyt minulta överiksi. )
 
..
Mun mielestä lasten leikkiminen (ehkä hieman kovaääninenkin) on normaalielämää. Monet lapset herää aikasin, kuiskatakko ja hiipiä niiden pitäisi siihen kymmeneen asti? Ja ei, mulla ei ollut lapsia vielä sillon kun asuin kerrostalossa. Ja luojan kiitos muutin omakotitaloon ennen kun vauva syntyi, yölliset itkut ois ollut vielä hirveempiä kun tietää että naapurit kiroaa seinän takana ja mitään et asialle saa.. Tietenkin joku tömistely ja pattereiden kolistelu ja huutaminen on sitten ihan eri asioita ja niistä pitää lapsia kieltää mun mielestä ihan muutenkin eikä pelkästään hiljaisuuden aikana.

Yhden tutun rivarinaapuri valitti kun sulkevat laatikoita niin kovaäänisesti..:D Ja laatikoita tuskin on mitenkään eirtyisen kovaa paukuteltu. Eiköhän haarukan otto laatikosta kuitenkin ihan kuulu normaaliin elämään.:D
 
  • Tykkää
Reactions: kikatus ja Laarum
vierailijana
Voi apua tätä mä pelkään!! Siis sitä, että kuinkahan pian meidän perhe saa hääön tms. kun kohta muutetaan kerrostaloon:/ Asuttu aina ok-talossa ja meillä 3 lasta , joista todellakin lähtee ääntä, kuin myös minusta , silloin kun pitää heitä komentaa. Olen tässä jo varoitellut lapsia, että kun kohta muutetaan niin me EI voida sitten pitää tällaista metakkaa mitä nyt välillä meiltä kuuluu.
Yksi lapsista vielä erityislapsi , niin saattaa suutuspäissään paiskata oven tai karjua mitä kamalimpia asioita:(
Tästä kylläkin ajattelin mennä heti naapureille sanomaan ja kertoa rehelliesesti , mikä on homman nimi, ettei heti ole joku soittamassa lastensuojeluvirannomasille:O
 
No sitähän minä nyt tässä peräänkin, että mitä on kova meteli? Nyt viikonloppuna olemme mm laulaneet joululauluja, askarrelleet, lapset on leikkinyt kotista, leivottu sämpylää ja pullaa jne. Touhuttu normijuttuja. Niin mikä näistä on sitten sitä kuuluisaa metelin pitämistä? Okei hetkinen , poikani leikki hetken ninjaa, se on varmaan se, joka on kiellettyä kerrostalossa.
Ei meillä huudeta todellakaan kurkku suorana ja eletä kuin pellossa.

Pitäiskö vaan ostaa joku Wii tai televisio niin voisi naapurit olla rauhassa 24/7, näin kärjistettynä. Lapset olisi hiljaa ja yhdessä kohin.

( Juu juu, meni nyt minulta överiksi. )
Sanot vaan naapurille että teiltä ei ole kuulunut muuta kun normaalia elämisen ääntä. Voit soittaa ite isännöitsijälle ja kertoa turhasta valituksesta joten isännöitsijällä on tietoa jo sulta jos sattuu että tää turhasta vinkuja menee sanoo isännöitsijälle metelöinnistä..
 
ddd
Mun mielestä lasten leikkiminen (ehkä hieman kovaääninenkin) on normaalielämää. Monet lapset herää aikasin, kuiskatakko ja hiipiä niiden pitäisi siihen kymmeneen asti? Ja ei, mulla ei ollut lapsia vielä sillon kun asuin kerrostalossa. Ja luojan kiitos muutin omakotitaloon ennen kun vauva syntyi, yölliset itkut ois ollut vielä hirveempiä kun tietää että naapurit kiroaa seinän takana ja mitään et asialle saa.. Tietenkin joku tömistely ja pattereiden kolistelu ja huutaminen on sitten ihan eri asioita ja niistä pitää lapsia kieltää mun mielestä ihan muutenkin eikä pelkästään hiljaisuuden aikana.

Yhden tutun rivarinaapuri valitti kun sulkevat laatikoita niin kovaäänisesti..:D Ja laatikoita tuskin on mitenkään eirtyisen kovaa paukuteltu. Eiköhän haarukan otto laatikosta kuitenkin ihan kuulu normaaliin elämään.:D
Ei meteliä oikeuta se, että se meteli lähtee lapsista. Kyllä lapsiakin koskee yhteiselon säännöt. Jos et saa niitä hiljaiseksi, muuttakaa omakotitaloon.
 
Niin, riippuu minkä tasoista meteliä ap:n lapset on aamulla pitäny, mutta hiljaisuus loppuu klo7 myös sunnuntaina ja mun mielestä se tarkoittaa sitä että ei lasten tarvii varpaillaan sipsutella ja kuiskailla sen takia että joku naapurin edellisyön kännäämässä ollu tyyppi saa nukkua krapulotaan pois. Tietenkään ei sovi antaa pattereita paukuttaa tai kirkua suoraa huutoa, mutta kyllä lasten pitää saada elää normaalia elämää. Ne ketkä ei sitä normi elämää kestä, kuuluis muuttaa jonneki erämaakorpeen jossa lähin naapurin on 10km päässä. Sielä saa olla rauhassa. Jokainen joka kerrostaloon muuttaa, joutuu hyväksymään sen, että naapurisasunnoista voi kuulua ääniä, seinän takana voi asua perhe jolla on koliikkivauva ja 3vuotias voi saada raivarin klo6 aamulla kun ei saakaan suklaata aamupalaksi. Näin esimerkkeinä siis.
 

Yhteistyössä