kerrostalo- ja rivitaloasujat. Paljonko teillä on vesimaksut kk:ssa?

  • Viestiketjun aloittaja sikamaiset hinnat
  • Ensimmäinen viesti
Vesikirppu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon sellastakin kuullu, että jotkut älypäät oikein yllyttää lapsiaan lotraamaan suihkussa, koska vedestä maksetaan niin paljon, että sitä pitää käyttää mahd. paljon, jotta saa vastinetta rahoilleen!!!!
No kyllähän joka junaan porukkaa mahtuu, meillä ei kyllä normaalia käyttöä enemmän vettä kuluteta vaikka maksettaisi kuinka paljon. Ja lapsille opetetaan että hanat laitetaan kiinni hammaspesun ajaksi jne.
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja kerrostalo 2 henkilöä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kerrostalo 2 henkilöä.:
Halpaa on. Meillä oli vesimittari ja maksettiin puolen vuoden vesistä 300e.
Apua :(. Miten te noin paljon maksoitte?
Ihan veden normaalikulutuksen mukaan. Kumpikin kävi aamuisin suihkussa yht. 40min, ja pesukone pyöri 5x viikossa max. Ja vessan kun vetää niin siinäkin vettä kuluu, samoin tiskatessa, ruoanlaitossa...
Kuulostaa todella järkyttävältä.
Mä maksoin edellisessä asunnossa vesiennakkoa 13 eur ja sain aina palautusta kun mittarit luettiin. Enkä mitenkään pihtaillut veden kanssa. Tosin en ymmärrä mitä kukaan tekee suihkussa 20 minuuttia.
 
öööh
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja kerrostalo 2 henkilöä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kerrostalo 2 henkilöä.:
Halpaa on. Meillä oli vesimittari ja maksettiin puolen vuoden vesistä 300e.
Apua :(. Miten te noin paljon maksoitte?
Ihan veden normaalikulutuksen mukaan. Kumpikin kävi aamuisin suihkussa yht. 40min, ja pesukone pyöri 5x viikossa max. Ja vessan kun vetää niin siinäkin vettä kuluu, samoin tiskatessa, ruoanlaitossa...
Kuulostaa todella järkyttävältä.
Mä maksoin edellisessä asunnossa vesiennakkoa 13 eur ja sain aina palautusta kun mittarit luettiin. Enkä mitenkään pihtaillut veden kanssa. Tosin en ymmärrä mitä kukaan tekee suihkussa 20 minuuttia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
No ohhoh! Kun me asuttiin vuokralla, meillä oli vesimaksu henkilöltä 13,5e/kk (meitä 4, eli 54e/kk. Minusta sekin oli jo tosi kiskontaa! Nyt asutaan omassa, eikä mitenkään olla vettä säästelty, ja vesimaksut on n. 80e/3kk. Eli henkilöä kohden n. 6,6e/kk.
Me maksettiin aikanaan rivarissa 18?/ nenä vedestä, mutta kun saatiin omat mittarit, jouduttiin maksamaan vain 110?/ 6kk ja meitä on neljä. Muutamilta naapureilta pääsi kyllä ärräpäitä kun joutuivat maksamaan todellisen kulutuksen mukaan ja heillä kulut nousivat :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vettä menee kuukaudessa n.100 eurolla. Meil vesimittarit.
No olette kyllä todella vastuuttomia veden käyttäjiä!! Huh huh!!
Olen kyllä sitä mieltä, että nuo lukemat ei voi pitää paikkaansa.
Pyykit pestään säästöohjelmalla, 2-3 koneellista/vk. Astiat koneen pikapesulla. Suihkussa käyntiin menee n.5 min per hlö.
Vettä käytetään mahd. vähän ja aina kuin vain mahdollista niin kylmää vettä. Ja koneet ottaa kylmän veden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vettä menee kuukaudessa n.100 eurolla. Meil vesimittarit.
No olette kyllä todella vastuuttomia veden käyttäjiä!! Huh huh!!
Olen kyllä sitä mieltä, että nuo lukemat ei voi pitää paikkaansa.
Pyykit pestään säästöohjelmalla, 2-3 koneellista/vk. Astiat koneen pikapesulla. Suihkussa käyntiin menee n.5 min per hlö.
Vettä käytetään mahd. vähän ja aina kuin vain mahdollista niin kylmää vettä. Ja koneet ottaa kylmän veden.
Jos silti on kulutus noin hurjaa, kannattaisi varmaan tarkistaa että missä sitä vettä vuotaa?
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
ehdottakaa isännöitsijälle huoneisto kohtaisia vesi mittareita.
täällä on sellaiset. vesiennakkoa maksaa jokainne asukas sen 10e/hlö. jos käyttää vähemmän vuoden aikana vettä saa sitten vuokrassa vähentää sen vesilaskun verran seuraavassa kuussa, vastavasti jos käyttää enmmän joutuu sen ylimenevän osna maksaman itse
 

Yhteistyössä