Kerroshoitaja vastailee kysymyksiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hannah"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minäkin yritän helpottaa kerroshoitajien hommaa ja otan petivaatteet irti. Joskus mietin, että mihin kosteat pyyhkeet laitetaan. Siis siihen samaan kasaan lakanoiden kanssa, vaikka ovat kosteita?

Mistä tiedätte, että yöpyjät ovat jo luovuttaneet huoneensa tai jatkajat ovat muualla? Huone kun on aina siivottu poissaolon aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin;29652813:
Minäkin yritän helpottaa kerroshoitajien hommaa ja otan petivaatteet irti. Joskus mietin, että mihin kosteat pyyhkeet laitetaan. Siis siihen samaan kasaan lakanoiden kanssa, vaikka ovat kosteita?

Mistä tiedätte, että yöpyjät ovat jo luovuttaneet huoneensa tai jatkajat ovat muualla? Huone kun on aina siivottu poissaolon aikana.

Kosteat pyyhkeet menevät samaan, pyykki kuitenkin haetaan päivittäin niin pääsevät pian pesulaan.

Meillä on huoneiden telkkareihin koodi josta huoneet kuitataan puhtaaksi, sieltä myös nähdään kaikkien huoneiden tilanteet. Sitä kautta myös esimerkiksi kuitataan minibaarin kulutus ja huoneviat. Useissa hotelleissa on jo siirrytty ipadeihin, joissa on sama systeemi.

Jatkavissa huoneissa asukkaat usein ovat päivät muualla kuin huoneessa, on kyllä niitäkin jotka ovat huoneessa. Koputetaan huoneeseen ja sanotaan "kerroshoito". Moni haluaa että tullaan myöhemmin kun lähtee itse pois, moni myös sanoo ettei tarvitse siivota. Mistään ei siis tiedetä onko asukat huoneessa, usein kyllä käytävällä seurataan jos joku lähtee niin mennään sitten huoneeseen.

Olen menossa lääkäriin vaivan vuoksi lähiaikoina, mutta sitä odotellessa olisi helpottavaa kuulla muiden naisten kokemuksia kuukautiskivuista.

Minulla on ollut jonkin aikaa varsin epäsäännölliset kuukautiset, eli kierto voi olla jopa alle 20 (muistaakseni 15) päivää ja toisaalta joskus se kestää yli 30 päivää.

Kivut ovat olleet viimeisen puolen vuoden aikana todella kovia kuukautisten aikana. Joskus niin kovia, että olen käynyt päivystysluonteisesti lääkärissä tulehdusarvojen ja virtsatietulehduksen varalta, mutta ne ovat olleet puhtaita.

Nyt kipuilen taas. Vuodon alkupäivänä kipu oli miedompaa, seuraavana jo tuskaista, ja tänään kävellessä sellaista, että se painaa vähän kyyryyn. Otin särkylääkkeen, ja se leikkasi pahimman tuskan pois, mutta jäljelle jäi jomotusta ja paineen tunnetta alavatsalla. Vuoto on loppumaan päin, tuskin kestää enää vuorokautta kauemmin. Tämä vähän arka ja jomottava olo kuitenkin luultavasti vielä jää muutamaksi päiväksi.

Kipua tuntuu siis noin munasarjojen kohdalla, osin koko alavatsalla ja alaselässä. Kaikissa kierroissa se ei ole sietämätöntä, mutta joskus on niin lamauttavaa, että olen jäänyt töistä pois.

Onko kenelläkään diagnosoitu vastaavien kipuilujen ja epäsäännöllisten vuotojen jälkeen endometrioosia tai jotakin muuta? Kystia minulla on joskus ollut, ja voi olla nytkin, mutta toisaalta silloin vuosia sitten yksi kysta oli, aiheutti lievää kipua ja sitten aikanaan meni. Luulen, että tässä on kyseessä jotakin kokonaisvaltaisempaa ja tietenkin pelkään tukkeutuneita munatorvia ja muuta inhaa...

Ei sitten mennyt ihan putkeen tuo minun ketjun avaukseni, pahoittelen viestiä väärässä ketjussa.

Kerroshoitajalta haluaisin kysyä, että tarvitsetko työpäivän jälkeen vielä lisäliikuntaa, vai koetko saavasi sitä töissä riittävästi?

Onko teillä mielestäsi mukavat, käytännölliset ja hyvännäköiset työasut?

[QUOTE="Kipuilija";29653124]Ei sitten mennyt ihan putkeen tuo minun ketjun avaukseni, pahoittelen viestiä väärässä ketjussa.

Kerroshoitajalta haluaisin kysyä, että tarvitsetko työpäivän jälkeen vielä lisäliikuntaa, vai koetko saavasi sitä töissä riittävästi?

Onko teillä mielestäsi mukavat, käytännölliset ja hyvännäköiset työasut?[/QUOTE]

Koirien kanssa lenkkeilen päivittäin :) Mutta mitään muuta liikuntaa en harrasta, tosin satunnaisesti käyn hiihtämässä tai rullaluistelemassa. Työ ei mielestäni sinänsä ole raskasta, mutta väsyttävää kyllä. Hyvin on ainakin kunto kasvanut töissä ollessa :)

Me olimme erään eläintarhan yhteydessä olevassa hotellissa. Lisävuoteessa oli tosi risainen petauspatja.
Miksi käytätte rikkinäisiä?
Sen näki heti.

Pölyä oli myös listojen päällä ja jääkaapin (irtokaappi) takana.

Johdot repsotti.

[QUOTE="Vieras.";29655822]Me olimme erään eläintarhan yhteydessä olevassa hotellissa. Lisävuoteessa oli tosi risainen petauspatja.
Miksi käytätte rikkinäisiä?
Sen näki heti.

Pölyä oli myös listojen päällä ja jääkaapin (irtokaappi) takana.

Johdot repsotti.[/QUOTE]

Hotellissa jossa minä olen töissä niin ei ole risaisia patjoja, joten ei voi yleistää. Mutta tuosta olisi myös pitänyt ehdottomasti sanoa :)

Hotellihuoneessa jääkaappi? Oliko varmasti hotelli, ettei vaikka hostelli?

[QUOTE="Vieras.";29655833]Avaatteko parvekkeen oven siivouksen ajaksi?
Pyyhittekö ulkokalusteet myös?[/QUOTE]

Avataan kyllä, kovilla pakkasilla tosin vain hetkeksi. Talvella ei pyyhitä, mutta muuten kyllä pyyhitään joka kerta.

Yhdessä kylpylässä olin 10 vuotta kerroshoitajana ja ei ikinä enää. Paikalle tuli sol ja pienemmät tuntipalkat, kiteämpi aikataulu ja yksinpetaamiset. Siirryin muulle alalle ja ikinä enää en töikseni siivoa, muualta saa enemmän rahaa pienemmällä vaivalla. Herranjestas, minkä työn mä silloin tein kolmasosan pienemmällä palkalla kuin nyt.

[QUOTE="tiina";29657569]Yhdessä kylpylässä olin 10 vuotta kerroshoitajana ja ei ikinä enää. Paikalle tuli sol ja pienemmät tuntipalkat, kiteämpi aikataulu ja yksinpetaamiset. Siirryin muulle alalle ja ikinä enää en töikseni siivoa, muualta saa enemmän rahaa pienemmällä vaivalla. Herranjestas, minkä työn mä silloin tein kolmasosan pienemmällä palkalla kuin nyt.[/QUOTE]

Mua ihmetyttää aina että miten ihmisillä on varaa työskennellä noin pienellä rahalla. Eikö teitä kiinnosta asunnon ostaminen, vai onko isot perinnöt tulossa niin ei tarvi? Vai ukonko rahoilla elätte?

[QUOTE="tiina";29657569]Yhdessä kylpylässä olin 10 vuotta kerroshoitajana ja ei ikinä enää. Paikalle tuli sol ja pienemmät tuntipalkat, kiteämpi aikataulu ja yksinpetaamiset. Siirryin muulle alalle ja ikinä enää en töikseni siivoa, muualta saa enemmän rahaa pienemmällä vaivalla. Herranjestas, minkä työn mä silloin tein kolmasosan pienemmällä palkalla kuin nyt.[/QUOTE]

Olen kuullut kyseisestä firmasta myös huonoja kokemuksia. Itse olen hotellin oma siivoojaa, meillä ei siis ole mikään siivousfirma :)

[QUOTE="huokaus";29657582]Niin, hotellihuoneissa yleensä on minibaari eli jääkaappi..huvittavaa että kerroshoitaja sanoo ettei ala "juosten tekemään", tuo työ kun on urakkahommaa ;)[/QUOTE]

Huvittavaa vai :D Miten urakkahommaa? Ihan tuntipalkalla tätä työtä tehdään. Tuskin moni jaksaisi pitkään tai varsinkaan nauttisi jos näin fyysistä työtä tehtäisiin älyttömällä vauhdilla juosten :)

Nykyään läheskään kaikissa huoneissa ei minibaaria ole, ei meilläkään ole muissa kun sviiteissä.

Mua ihmetyttää aina että miten ihmisillä on varaa työskennellä noin pienellä rahalla. Eikö teitä kiinnosta asunnon ostaminen, vai onko isot perinnöt tulossa niin ei tarvi? Vai ukonko rahoilla elätte?

Meillä kyllä on ihan oma rivariasunto, autotkaan ei ole montaa vuotta vanhoja. Miehellä kyllä on hieman parempi palkka kuin minulla, mutta laina maksetaan tasan puoliksi. Missään pääkaupunkiseudulla tällä palkalla ei varmaan kovin hyvin pärjäisikään :)

[QUOTE="hannah";29661199]Huvittavaa vai :D Miten urakkahommaa? Ihan tuntipalkalla tätä työtä tehdään. Tuskin moni jaksaisi pitkään tai varsinkaan nauttisi jos näin fyysistä työtä tehtäisiin älyttömällä vauhdilla juosten :)

Nykyään läheskään kaikissa huoneissa ei minibaaria ole, ei meilläkään ole muissa kun sviiteissä.[/QUOTE]

joo meillä mennään taas hiki hatussa, kauheella kiireellä että pääsee äkkiä pois. en ymmärrä miksi pitää niin kauheella vauhdilla tehdä! Tapana on että toisia autetaan jos oma kerros saadaan tehtyä, sitten kaikki lähtee töistä samaan aikaan. ja kaikilla kiire lähteä. yleensä työt alkaa 7-8 aikaan ja pois päästään 13-14 aikaan, aina vajaat tunnit. ja joskus jo 12! naurettavaa. kun voisi siivota kunnolla vaikka kolmeen, neljään joka päivä...tällästa isolla siivousfirmalla..

Kiva että tämä vanha ketju on nostettu :) Itse olenkin kuullut noista siivousfirmoista oikeastaan pelkkää huonoa. Meidän hotellissa olemme siis hotellin omia siivoajia. Ystäväni työskentelee saman ketjun hotellissa kerroshoitajana eri paikkakunnalla, siivousfirman kautta ja tuntipalkka melkein kaksi euroa huonompi.

Yhteistyössä