Kerros- ja rivitalossa asuvat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Riitelettekö kovaäänisesti? Meillä riidat valitettavasti menee melkein aina huutamiseksi,ei riidellä usein mutta sit senkin edestä. Hävettää jos naapureita tulee vastaan,mietin aina että mitäköhän ne on kuulleet ja mitä ajattelevat :/

Ei me riidellä kovaäänisesti, se ei vaan ole meidän tyyli.

Kieltämättä oli joskus pokassa pitelemistä, kun oli kuullut (jo entisten) naapureiden riidat & sitten pariskunta käveli pihassa vastaan :xmas:. Ja vitutti, kun yritti nukkua ja naapurit huusi (sitten kävi mun mies tai joku muu huutamassa niille :D).

No meillä MINÄ huudan ja riehun, siis sanallisesti. Mies taas vittuilee hiljemmällä äänellä. Mutta mulla kun repee, niin sillon seinät kaikaa. Ja minua todellakin hävettää jälkeenpäin.

Ei riidellä enää kovaäänisesti koska meidän naapuriin muutti uusi pariskunta jotka riitelevät kovaäänisesti ja vasta nyt tajusimme miten huono äänieristys asunnossamme on. Ottaa kyllä aivoon suoraan sanottuna se jokailtainen v.... huutaminen. Olen yrittänyt jaksaa kuunnella sitä mutta kohta mittani on täysi ja joku ilta varmaan käyn soittamassa ovikelloa ja sanon että jos huuto ei lopu niin johan on perk.....!!!! Päällepäin antavat itsestään miellyttävän kuvan ja ollaan ihan ok väleissä muuten mutta miten jotkut voi riidellä niin paljon? Sitten vielä pari koiraa naapurissa säestävät riitelyä, jippiaijee....

Ihan pakko oli tähän minun tulla nyt kertomaan, että jokapäiväinen riitelyn yms. kuunteleminen naapurista - vaikka olisi keskellä päivääkin, kun on jatkuvaa - on kyllä kotirauhan häirintää.

Ja sitä ei kenenkään tarvitse sietää.

Meillä oli kyllä myös pokassa pitelemistä, kun äänieristys olematon, ja naapurista kuului lemmiskelyn äänet, jos ja kun satuin olemaan kotona paikalla niitä kuuntelemassa. Se ajankohta lähinnä huvitti, viikonpäivä ja kellonaika täsmäsi insinöörin tarkkuudella.
Muuttivat pois.
Kaikki eivät tosiaan tajua ihan heti, minkälainen äänieristys on, jos naapurit ovat hiljaisia...

[QUOTE="smile";22505540]
Meillä oli kyllä myös pokassa pitelemistä, kun äänieristys olematon, ja naapurista kuului lemmiskelyn äänet, jos ja kun satuin olemaan kotona paikalla niitä kuuntelemassa. Se ajankohta lähinnä huvitti, viikonpäivä ja kellonaika täsmäsi insinöörin tarkkuudella.
[/QUOTE]

Sama meidän entisillä naapureilla :D

Viikonloppuisin ekana kauhee riita; nainen nalkutti kun mies juo ja on sotkuinen, mies rääkyi että hän sentään kantaa kotiin ruokaa ja maksaa laskut. Sitten sovintoseksiä, sängyn natina kuului meille asti ja akti kesti aina alle 5 minsaa :xmas:

:D heh, mua huvitti sekin, kun äijä oli insinööri eikä tullut ajatelleeksi sitten ehkä...näinkin käytännöllistä juttua.
Yritämme muutenkin olla pois niin paljon kuin mahd. tästä paffikämpästä, mut ei aina onnistu.

aikoinaan, 18-vuotiaana hempukkana sain häädön ensimmäisestä asunnostani... oli ehkä hieman liian äänekästä lemmintää öisin ja lauantai-illta venyi pikkutunneille isolla porukalla. Siitä viisastu ja kovaa kun häätöpaperi lätkästiin kouraan. Nykyään perheen kanssa asutaan kerrostalossa ja koitan pitää voluumeja pienellä. Mutta esim. eteisestä kuuluu kaikki käytävään. Ihan kaikki. On niin olematon ovi. Mutta se on hyvä kun sen tajuaa, niin osaa olla hiljaa aina eteisessä :D

me asutaan rivarissa, ja minä kyllä korotan ääntäni tarpeen mukaan... Naapurit tervehtii kyllä ihan normaalisti, mutta eipä meillä tuntikausia huudetakaan eikä varsinkaan yöllä.

[QUOTE="hmmm";22505613] oli ehkä hieman liian äänekästä lemmintää öisin [/QUOTE]

no tuo asia ei ole se mistä häädön voi saada, tarkoitan että se jatkuva riitely on kyllä aihe jo, samoin kuin tietysti juhlinta yökaudet.

Olisipa vaikea mennä sanomaan naapurininsinöörille, että - - - - -
Mutta helpotus ja huokaus, minun tapauksessani siis, että muuttivat onneksi sitten pois muutenkin.

Kyllä me riidellään kovaakin miehen kanssa välillä, yleensä kyllä jo lapset nukkuu sillon. Varmasti on naapurit kuulleet jotaki, mutta ei se mua haittaa, on sen verran itsetuntoa. Eikä me nyt mitään ihan hävyttömiä sentään huudella.

enemmänkin varmaan tarkoittaa sellaista jatkuvaa riitelyä, eli sillä on ehkä alku, mutta ei loppua lainkaan.
Jos riita kestää 15 min tai puoli tuntia, eikä ole joka päivä, niin on eri asia.

kyllä elää saa sentään.

Tää nyt kuulu tähän mutta voi kiesus asui naapurissa pariskunta jotka harrasti TODELLA LUJA ÄÄNISTÄ SEKSIÄ.
heille sateli varoituksia ja joutui muuttamaan pois.
asuivat keskitasasanteella(kerrostalo)kuului ulos asti se voihkinta ja naisen "huuto"..
yrittivät vedota siihen että heitä syrjitään koska naine oli tukeva ja mies laiha,sitten kun heillä oli kuunnellettu yläkerran nauhoitus mitä lapset joutuu kuuntelemaan päivisin jopa niin tajusivat et tosiaan pitävät järkyttävää uhinaapuhinaa sekstatessaan..
joskus meinas ruoka mennä väärään kurkkuun kun se alkoi keskellä päivää :D

[QUOTE="smile";22505956]:O tuli siis häätö oikein tuon takia :O
ja :laugh: :laugh:[/QUOTE]

Juu he saivat häädön,varoituksista huolimatta eivät sitä päiväseksinsä äänitehoa laskeneet..
se siis todella oli ihan järkkyä kuunnella voihkintaa,pane mua,pane.mulla ei onneks ollut vie lapsia itellä silloin jotka olis joutunu kuunteleen mutta muutamalla muulla naapurilla oli:D

no huh huh.
ja vähän niinkuin tahalliselta vaikuttaa tuo, häiriköinniltä siis, että ei ole kyse pelkistä "luonnon äänistä", jos kerran huutaa ja näin.
on se huomionhakuisuus ollut varmaan taustalla, tai muu häiriö.

Silloin kun myö asuttiin kerrostalossa, niin mies aina välillä sanoi että kun ei kehtoo kuulemma valosaan aikaan enää pihalla kulkea... mulla kun tuppas aina hermostuessa volyymi nousemaan.
Mutta en mie sentään yöaikaan mesonnut... enkä tuntikausia - mie kun oon sellainen suutun, huudan ja lepyn hetkessä tyyppinen.
Mies harvoin, tosi harvoin korottaa ääntään niin että se ois huutamista... ja yleensä ne vähäisetkin ”huutamiset” on jotain asiaa syystä tai toisesta vähän liikaa riehaantuneille lapsille.

Yhteistyössä