Hei!
Oikein paljon onnea plussauksen johdosta!! Odottaminen on kivaa aikaa!
Itse olen kertonut hyville ystävilleni. Ajattelin kuten muutkin, että mikäli jotain ongelmia tulee, tukeudun kuitenkin ystäviini. Kerroin jopa omille vanhemmilleni, mutta tiesin heidän olevan hössöttämättä.
Kunnioita kuitenkin myös miehesi mielipidettä, olettehan yhdessä odottamassa vauvaa. Jos miehellesi on tärkeää, ettette kerro, niin jättäisin kertomatta. Ainahan voitte keskustella ja ""vääntää kättä"" asiasta.
Mites, jos menisitte yhdessä varhaisultraan ja kertoisitte sitten? Varhaisultraan pääsee jo ymmärtääkseni noin rv7 paikkeilla. Silloin kuulette sydänäänet ja näette, että alkio on kiinnittynyt oikeaan paikkaan, eli ettei kyseessä ole tuulimuna raskaus. Näin ei tarvitse odotella sitä ekaa ultraa, joka olisi vasta n. viikolla 12.
Ja kokemuksesta voin kertoa, että aika kuluu todella hitaasti!! Voi olla, että et millään jaksa odottaa ultraan saakka kertomistasi.
Masun kasvu on aika yksilöllistä, mutta olen todella ihmetellyt, kuinka ihanasti olen saanut hämättyä omaa tilaani. Mitään ei vielä näy (olen rv 8) ja oletan, ettei se masu nyt ihan heti sieltä pongahda.
Seuraavasta linkistä muuten löydät sellaisen kivan raskauskalenterin ( ja muutkin palstalla vierailijat varmasti pitävät linkistä). Jokaisessa viikossa on kuva, miltä vauva näyttää milläkin viikolla. Sivusto on englannin kielinen, mutta kiva. Sieltä löytyy myös kuvia odottavista äideista ja heidän mahoistaan eri raskausviikoilla. ...Mutta huomattakoon tässäkin, että amerikassa kaikki on suurempaa... En ymmärrä kuinka niiden masut on niin isoja, vaikka ne olisi tosiaan vasta raskausviikolla 10, eli katso kriittisellä silmällä.
http://pregnancy.about.com/