kerron salaisuuteni. sain lapsen ja hänen isänsä on naimisissa oleva yhden 7v tytön isä.

  • Viestiketjun aloittaja minin äiti
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
o tempora o mores
Hirveän surullista, että nykyaikana perheitä ei enää kunnoiteta niin perheen sisältä kuin erityisesti sen ulkopuolelta. Seurauksena rikkoutuneita avioliittoja, yksinhuoltajia ja aviottomia, vain puoliksi toivottuja tahallisia tai tahattomia vahinkolapsia. Eniten kärsivät lapset, sekä ne jotka menettävät laillisen vanhemman, että ne jotka pyytämättään tehdään toista laillista vanhempaa omistamattomaksi.
 
gallela
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Saa*tanan tiukkapipot moralisoijat, ottakaa silmä käteen ja lukekaa tarkemmin: ap ei tiennyt sähläävänsä varatun miehen kanssa. :attn:
Kuka sen voi todistaa? Lisäksi idioottia naida ilman kumia tuntemattoman kanssa! Ehkä Pohjanmaalla ei järki kulje.
 
Alkuperäinen kirjoittaja o tempora o mores:
Hirveän surullista, että nykyaikana perheitä ei enää kunnoiteta niin perheen sisältä kuin erityisesti sen ulkopuolelta.
On myös kovin surullista, että vielä tänäkin päivänä on miehiä, jotka pettävät vaimoaan, valehtelevat sinkkunaisille olevansa vapaita ja sen jälkeen jättävät koko lystin yhteiskunnan (= veronmaksajien) maksettavaksi!


 
harmaana
Minun lapsen isällä paljastui olevan 3lasta ennestään ja vaimo. Vahinko juttu tämäkin ja sänkyyn en olisi mennyt jos olisin tiennyt. Olen pitnyt suuni kiinni. Me päjätään kyllä lpsen kanssa.
Mä en tajua miks moni epäilee näitä provoiksi. tätä tapahtuu.valitettavasti :(
 
*******
Hämmästyttävän moni ei vielä nykypäivänäkään tajua, että lapsen alulle laittamiseen riittää yksi ainoa suojaton kerta. Se että on jo vakisuhteessa kuten aviossa ei käy ehkäisykstä, kuten ei sinkkuasemakaan. Suojattomuus on tahallinen teko. Ehkäisyvälineen rikkoutuminen tai toimimattomuus voi olla se vahinko. Kielteistä on kummankin osapuolen käytös, yksi on syyllinen perheensä pettämiseen ja toinen tyhmyyteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Sun virheet:
- yhden yön juttu ilman ehkäisyä

Sen miehen virheet:
- yhden yön juttu ilman ehkäisyä
- petti vaimoaan
- jätti sulle kertomatta olevansa varattu ja perheellinen
- ei halua ottaa vastuuta lapsesta

Niin kauan kun olen veronmaksaja, niin toivon, että ruokot maksaisi aina se, jolle ruokot kuuluvat, eikä yhteiskunta (= veronmaksajat).
Niinpä. Rehellisyys kunniaan! Jos mies on *aska, niin on sellainen. Ei :wave: :wave: :wave: sellaista tarvitse suojella. Ja uskon myös, että vaikka saisit nyt vaimoltasi tuhatmäärin haukkuja yms. niin on varmaan paljon kiitollisempi, että kuulee siitä nyt kuin sitten kun lapsi onkin vanhempi. Jos menet paljastamaan tarinasi jollekin tutullesi, niin voipi hyvin lähteä kiertoon nopeastikin. On hyvin raskasta pitää noinkin suurta salaisuutta itsellään varsinkin kun monet siitä kyselee.

Älä suojele petturimiestä!
:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:
 
Tietysti vaadit isyydentunnustuksen, vaikka et mitään muuta ikuna saisikaan.

Ihan vain siksi, että lapsi saa tietää mistä on peräisin. Mitäs jos myöhemmin pitää tehdä selkoa perinnöllisistä sairauksista? Tai kun tyttö alkaa seurustella, huonolla tuurilla poikaystävä onkin sukua kun kerran samalla kylällä asutta...

Ja perintöasiat vielä kaupan päälle.
 
Siis haluatko sä siitä miehestä isän lapsellesi vai ne elatusmaksut?
Tuskin mies haluaa olla lapsen kanssa tekemisissä sen enempää kun ennenkään jos alat vaatimalla vaatimaan testejä jne.
Rahaa ja paljon muutakin saat todennäköisesti aikaiseks, mutta tuskin isää lapsellesi. :/
 
Olisko tässäkin tapauksessa kortsu pelastanut paljon... Oliko mies tietoinen alusta saakka et tarkoitus on tehdä lapsi. Enkä tarkoita että miehellä ei olis velvollisuus ehkäisyyn yhtä paljon kuin naisellakin. Mut loppupeleissä kuka petti ketä, mitä hä?? :ashamed: :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bonita harmaana:
kaikkien kannalta että aapee vaatisi isää isyystesteihin ja tunnustamaan lapsen. Siten saat elarit ja lapsesi virallisen isän, jonka myös aikanaa tulee perimään (lakiosan tulee saamaan!). Myös miehen vaimolla on oikeus tietää asiasta, kuka siitä kertoo, on teidän päätettävä yhdessä. On sitten vaimon asia miten elämäänsä haluaa siitä eteenpäin jatkaa, mutta eihän kukaan halua elää valheessa, ja sellainen on tilanne nyt. Luultavasti et edes ole ainoa jonka kanssa on vaimoaan pettänyt. Jos vaimo saisi nyt tietää, voisi miekkonen oppia katsomaan peiliin ja lopettaa toilailunsa. Kantakoon vastuunsa tekosistaan, itsehän hommaan lähti vaikka oli perheellinen. Otti tietoisen riskin. Voimia aapeelle, toivottavasti jaksat hoitaa asiat loppuun asti nyt, myöhemmin on vaikeampaa tarttua asiaan ;o)

Jollain asteella mielessä liikkuu asiat jotka jäi vaivaamaan; miksi otit riskin alunperin, ainahan on mahdollisuus tulla raskaaksi kun ollaan sänkyhommissa; miksi menit sänkyyn tuntemattoman kanssa-riski tauteihin, jopa HIViin on todella suuri silloin. Jospa ko isä on käynyt myös maksullisisssa naisissa ja olet saanut tartunnan? (kannattaa käydä testeissä säännöllisesti, voi tulla esiin vasta esim 4-10v kuluttua muuten)
Ja mikset pitänyt aborttia mahdollisena vaihtoehtona-ei lapsen ollut määrä syntyä vaan sinä taisit haluta lapsen, keinolla millä hyvänsä? Ajatuksia, mietteitä, herättää aloituksesi.
Siitä huolimatta, kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi, valitset sitten miten tahansa!



et halua kommentoida?

 
Alkuperäinen kirjoittaja melissani82:
Alkuperäinen kirjoittaja LoveDoctor:
Olisko tässäkin tapauksessa kortsu pelastanut paljon... Oliko mies tietoinen alusta saakka et tarkoitus on tehdä lapsi. Enkä tarkoita että miehellä ei olis velvollisuus ehkäisyyn yhtä paljon kuin naisellakin. Mut loppupeleissä kuka petti ketä, mitä hä?? :ashamed: :snotty:
ei ollut tarkoitus tehdä lasta, oltii molemmat aika humalassa, joten näin kävi. ilman ehkäisyä oltiin. se todella typerästi molemmilta, vahinko sattui ja vauva sai alkunsa. myöhästä sitä on enään päätään seinään hakata, tehty mikä tehty. itse olen vastuun kantanut, lapsen kasvatan ja hänellä hyvä olla.. mieheä kohtaan tunteet vaihtelee, välillä olen katkera, välillä ajattelen että parempi ettei olekkaan lapsen elämässä.. :/
Mistä sä olet katkera?
Siitä ettei mies ole valmis isäksi lapselle?

En tiedä muista naisista, mutta mulle ei tulis mieleenkään alkaa vaatia "yhden illan jutulta" isyystestejä tai mitään muutakaan jos mies olisi selkeästi ilmoittanut kantansa ettei lasta halua.
Onhan hän toki biologisesti lapsen isä, mutta hänelläkin tulisi olla oikeus päättää haluaako "fyysiseksi" isäksi vai ei.
Sinä halusit lapsen kaikesta huolimatta, silloin mä näkisin asian niin että itse huolehdit siitä sitten.
Karua, mutta näin mä ajattelen asiasta.
Onhan naisellakin oikeus päättää haluaako äidiksi vai ei, miksei siis miehellä ole oikeutta päättää haluaako isäksi.

 
sanonpa sanaseni
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja melissani82:
Alkuperäinen kirjoittaja LoveDoctor:
Olisko tässäkin tapauksessa kortsu pelastanut paljon... Oliko mies tietoinen alusta saakka et tarkoitus on tehdä lapsi. Enkä tarkoita että miehellä ei olis velvollisuus ehkäisyyn yhtä paljon kuin naisellakin. Mut loppupeleissä kuka petti ketä, mitä hä?? :ashamed: :snotty:
ei ollut tarkoitus tehdä lasta, oltii molemmat aika humalassa, joten näin kävi. ilman ehkäisyä oltiin. se todella typerästi molemmilta, vahinko sattui ja vauva sai alkunsa. myöhästä sitä on enään päätään seinään hakata, tehty mikä tehty. itse olen vastuun kantanut, lapsen kasvatan ja hänellä hyvä olla.. mieheä kohtaan tunteet vaihtelee, välillä olen katkera, välillä ajattelen että parempi ettei olekkaan lapsen elämässä.. :/
Mistä sä olet katkera?
Siitä ettei mies ole valmis isäksi lapselle?

En tiedä muista naisista, mutta mulle ei tulis mieleenkään alkaa vaatia "yhden illan jutulta" isyystestejä tai mitään muutakaan jos mies olisi selkeästi ilmoittanut kantansa ettei lasta halua.
Onhan hän toki biologisesti lapsen isä, mutta hänelläkin tulisi olla oikeus päättää haluaako "fyysiseksi" isäksi vai ei.
Sinä halusit lapsen kaikesta huolimatta, silloin mä näkisin asian niin että itse huolehdit siitä sitten.
Karua, mutta näin mä ajattelen asiasta.
Onhan naisellakin oikeus päättää haluaako äidiksi vai ei, miksei siis miehellä ole oikeutta päättää haluaako isäksi.
no mies olisi voinut asian päättää omasta puolestaan ehkäisemällä. "Sinä halusit lapsen kaikesta huolimatta.." On se varmaan vähän helpompaa miehen vetäytyä tuollaisesta tilanteesta, nainen kun ei voi vain sulkea silmiään ja päättää olla ryhtymättä äidiksi. itsekään en aborttia tuollaisessa(kaan) tilanteessa harkitsisi, se olisi henkisesti niin raskas asia.

mun mielestä lapsella on oikeus isään edes paperilla. katkera varmaan olisin itsekin tuossa tilanteessa siitä, ettei mies ole kertonut olevansa varattu, ja nyt sen varjolla pakoilee vastuutaan.
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja sanonpa sanaseni:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja melissani82:
Alkuperäinen kirjoittaja LoveDoctor:
Olisko tässäkin tapauksessa kortsu pelastanut paljon... Oliko mies tietoinen alusta saakka et tarkoitus on tehdä lapsi. Enkä tarkoita että miehellä ei olis velvollisuus ehkäisyyn yhtä paljon kuin naisellakin. Mut loppupeleissä kuka petti ketä, mitä hä?? :ashamed: :snotty:
ei ollut tarkoitus tehdä lasta, oltii molemmat aika humalassa, joten näin kävi. ilman ehkäisyä oltiin. se todella typerästi molemmilta, vahinko sattui ja vauva sai alkunsa. myöhästä sitä on enään päätään seinään hakata, tehty mikä tehty. itse olen vastuun kantanut, lapsen kasvatan ja hänellä hyvä olla.. mieheä kohtaan tunteet vaihtelee, välillä olen katkera, välillä ajattelen että parempi ettei olekkaan lapsen elämässä.. :/
Mistä sä olet katkera?
Siitä ettei mies ole valmis isäksi lapselle?

En tiedä muista naisista, mutta mulle ei tulis mieleenkään alkaa vaatia "yhden illan jutulta" isyystestejä tai mitään muutakaan jos mies olisi selkeästi ilmoittanut kantansa ettei lasta halua.
Onhan hän toki biologisesti lapsen isä, mutta hänelläkin tulisi olla oikeus päättää haluaako "fyysiseksi" isäksi vai ei.
Sinä halusit lapsen kaikesta huolimatta, silloin mä näkisin asian niin että itse huolehdit siitä sitten.
Karua, mutta näin mä ajattelen asiasta.
Onhan naisellakin oikeus päättää haluaako äidiksi vai ei, miksei siis miehellä ole oikeutta päättää haluaako isäksi.
no mies olisi voinut asian päättää omasta puolestaan ehkäisemällä. "Sinä halusit lapsen kaikesta huolimatta.." On se varmaan vähän helpompaa miehen vetäytyä tuollaisesta tilanteesta, nainen kun ei voi vain sulkea silmiään ja päättää olla ryhtymättä äidiksi. itsekään en aborttia tuollaisessa(kaan) tilanteessa harkitsisi, se olisi henkisesti niin raskas asia.

mun mielestä lapsella on oikeus isään edes paperilla. katkera varmaan olisin itsekin tuossa tilanteessa siitä, ettei mies ole kertonut olevansa varattu, ja nyt sen varjolla pakoilee vastuutaan.
Nainenhan siis voi päättää olla ryhtymättä äidiksi! Helpoiten katumuspillereillä. Jokaisella lapsella on oikeus syntyä molempien vanhempien tahdosta. Tää on taas näitä mulle, mulle, mulle vaan kaikki -stooreja. Siinä on taas lapsella läpikäytävää pitkälle aikuisikään. Ei oo ensimmäinen, jolta välit katkee äitiin vuosiksi totuuden ilmettyä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja sanonpa sanaseni:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja melissani82:
Alkuperäinen kirjoittaja LoveDoctor:
Olisko tässäkin tapauksessa kortsu pelastanut paljon... Oliko mies tietoinen alusta saakka et tarkoitus on tehdä lapsi. Enkä tarkoita että miehellä ei olis velvollisuus ehkäisyyn yhtä paljon kuin naisellakin. Mut loppupeleissä kuka petti ketä, mitä hä?? :ashamed: :snotty:
ei ollut tarkoitus tehdä lasta, oltii molemmat aika humalassa, joten näin kävi. ilman ehkäisyä oltiin. se todella typerästi molemmilta, vahinko sattui ja vauva sai alkunsa. myöhästä sitä on enään päätään seinään hakata, tehty mikä tehty. itse olen vastuun kantanut, lapsen kasvatan ja hänellä hyvä olla.. mieheä kohtaan tunteet vaihtelee, välillä olen katkera, välillä ajattelen että parempi ettei olekkaan lapsen elämässä.. :/
Mistä sä olet katkera?
Siitä ettei mies ole valmis isäksi lapselle?

En tiedä muista naisista, mutta mulle ei tulis mieleenkään alkaa vaatia "yhden illan jutulta" isyystestejä tai mitään muutakaan jos mies olisi selkeästi ilmoittanut kantansa ettei lasta halua.
Onhan hän toki biologisesti lapsen isä, mutta hänelläkin tulisi olla oikeus päättää haluaako "fyysiseksi" isäksi vai ei.
Sinä halusit lapsen kaikesta huolimatta, silloin mä näkisin asian niin että itse huolehdit siitä sitten.
Karua, mutta näin mä ajattelen asiasta.
Onhan naisellakin oikeus päättää haluaako äidiksi vai ei, miksei siis miehellä ole oikeutta päättää haluaako isäksi.
no mies olisi voinut asian päättää omasta puolestaan ehkäisemällä. "Sinä halusit lapsen kaikesta huolimatta.." On se varmaan vähän helpompaa miehen vetäytyä tuollaisesta tilanteesta, nainen kun ei voi vain sulkea silmiään ja päättää olla ryhtymättä äidiksi. itsekään en aborttia tuollaisessa(kaan) tilanteessa harkitsisi, se olisi henkisesti niin raskas asia.

mun mielestä lapsella on oikeus isään edes paperilla. katkera varmaan olisin itsekin tuossa tilanteessa siitä, ettei mies ole kertonut olevansa varattu, ja nyt sen varjolla pakoilee vastuutaan.
Nainenhan siis voi päättää olla ryhtymättä äidiksi! Helpoiten katumuspillereillä. Jokaisella lapsella on oikeus syntyä molempien vanhempien tahdosta. Tää on taas näitä mulle, mulle, mulle vaan kaikki -stooreja. Siinä on taas lapsella läpikäytävää pitkälle aikuisikään. Ei oo ensimmäinen, jolta välit katkee äitiin vuosiksi totuuden ilmettyä..

Näinpä.

 
sanonpa sanaseni
^juu, ja kummatkin voivat päättää olevansa vaikka selibaatissa. Kirjoitinkin, että TUOSSA TILANTEESSA kun nainen on jo raskaana, on asian ohittaminen miehelle pikkuisen helpompaa.

Minkä takia tässä ketjussa kaikki jossittelevat jo tapahtunutta? Tyhmästi on ap toiminut, mutta kummallakin on asiassa vastuunsa kannettavana, myös nyt.
 
vvv
Miten nopeasti raskauden selviämisen jälkeen mies kertoi olevansa varattu? Jäikö kuitenkin kaivelemaan vaan eniten se, että raskaus ei tuonutkaan miestä automaattisesti, ei edes isyystunnustusta? On kyllä sikamaisesti tehty mieheltä, jos ei tunnusta lasta, vaikka avioperheensä kanssa jatkaisikin.
 
sanni
En lukenut koko ketjua, joten anteeksi jos kysyn sellaista mihin on jo vastattu.
Mutta tässä tulee:
-tunsitko miehen entuudestaan?
-tapailitteko usein?
-se, että hän olikin varattu, selvisi siis vasta sen jälkeen kun kerroit olevasti raskaana..ko?
 
...
Minusta lapsella on oikeus isäänsä ja sisaruksiinsa, oli tilanne mikä tahansa.
Tapaamisiin ei ehkä kannata pakottaa, mutta isyyden tunnustaminen ja elatusmaksut nyt kuitenkin.

Voimia ja rohkeutta!
 
selvitystä
Alkuperäinen kirjoittaja sanni:
En lukenut koko ketjua, joten anteeksi jos kysyn sellaista mihin on jo vastattu.
Mutta tässä tulee:
-tunsitko miehen entuudestaan?
-tapailitteko usein?
-se, että hän olikin varattu, selvisi siis vasta sen jälkeen kun kerroit olevasti raskaana..ko?
-ei tuntenut, yhteisiä kavereita heillä kyllä oli.
-yhden illan juttu, raskaaksi tulon jälkeen sai kaverilta numeron, ja ollut siis -puhelimitse yhteydessä.
-näin ainakin itse käsitin teksteistä.
 
joo
tehty mikä tehty.
kova paikka taitaa vaatia kovia päätöksiä; itse en vaatisi kyllä mieheltä mitään tuossa tilanteessa(sika mikä sika, jos vieraissa juoksee, jokainen huolehtikoot kuitenkin itsestään). lapselle on varmaan aivan sama kuka isä on jos ei koskaan ole isäänsä tavannut tai tule tapaamaan. itse en ole isääni nähnyt, on mulle paperilla isä. nyt vanhempana ollaan kirjoiteltu, mutta tavattu ei vieläkään ja tuskin tullaan tapaamaankaan. olen kasvanut ilman isää enkä koe enää tarpeelliseksi häntä tavata tai paremmin tutustua häneen. lakiosani tulen kuulemma joskus saamaan perinnöstä, sekin taidan luovuttaa eteenpäin, mitä tekisin vieraan ihmisen omaisuudella? en sillä saa menneeseen lapsuuteeni isäsuhdetta kuitenkaan (sitähän täällä jotkut peräävät, että lapsella on oikeus isäänsä)
se mitä yritän sanoa on se, että ap voisi miettiä asiaa ihan itsensä ja lapsensa/lapsiensa kannalta. voihan lapselle sanoa, että on käynyt vaikka hedelmöityshoidoissa, parempi kai sekin kuin isä, jota ei kiinnosta ollenkaan, mene ja tiedä sitten...
mutta ap:lle voimia hankalaan tilanteeseen!
 
Zella
Tulin tälle palstalle ensimmäistä kertaa, ja täytyy sanoa että eipä ole asiaa enää takaisin. Valitettavaa miten Suomestakin löytyy näin paljon ns. White Trash-kansaa.... en viittaa tällä alkuperäiseen kirjoittajaan (tsemppiä sinulle; asiattomat kommentit täällä kertovat vain ao. henkilöiden älykkyysosamäärästä), vaan siihen miten kanssaihmiset kohtelevat toisiaan useimmiten motiiveinaan vain ilkeily. Toki se kertoo ainoastaan kirjoittajan omasta huonosta olosta ja empatian & kypsyyden puutteesta, mutta siltikin, harmillista että tällainen palsta jossa voisi olla järkevääkin keskustelua, menee pilalle roskasakin kommenttien vuoksi. Kenties foorumin ylläpito voisi tehdä jotain asian hyväksi ?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä