kerron nyt oikeasti tosi vmäisestä tilanteesta!

• Viestiketjun aloittaja anni
  • Ensimmäinen viesti
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai sinä soittelet miehen perään ja kyselet missä mennään? Voi apua! Eikö sulle ole selvää missä mennään? Mies valitsi kaverit ja viinan!
Mikä sinulle on epäselvää? Lakkaa esittämästä alistunutta ja tyhmää ja avaa silmäsi!

Mä en tajua sun logiikkaa, ei muuten se mieskään. Nyt sä suostut kynnysmatoksi ja voit olla varma, että jalat pyyhitään sinuun vielä monen monta kertaa lähtiessä.
Mies luottaa siihen nyt että aina odotat reissuilta kotiin ja annat anteeksi. Kuvio toistuu ja toistuu. Kovin on muka katuvainen kun tulee mutta ketunmarjat.. Käyttää sinua hyväkseen.

Pom
Minun exä teki samantapaisia tempauksia. Ei vastannut puhelimeen jne.

Ja tekee samaisia temppuja nykyiselle naisystävälleen ja ikää yli 30!!! että ei opi ei..

Kyllä on helpompi olla kun ei tarvitse enää katsella moista hommaa ja olla huolissaan yöt läpeensä että onko jotain sattunut tms. kun ei kuulu mitään.

Helpommalla pääset kun et yritä soittaa hänelle, kun ei hänkään soita sulle. Alat totutella ajatukseen että olet yh ja pärjäät yhtä hyvin (tai paremminkin) kuin tähän asti :) Elämäsihän helpottuu kun ei ole sitä yhtä "lasta" paapottavana...

Tsemppiä

ap
mietin nyt tosissaan kun mies ei edes vastaa puhelimeen et voitaisiin miettiä mitä tehdä..tiedän et pitäs lähteä,se on vaan niin vaikeaa...ymmärtääköhän kukaan,meillä olisi hyvä olla ilman tuota viinanprklettä. Jos asiat ei muutu lähden en halua heittää elämää hukkaan ja tälläsessä repivässä suhteessa se menee.Nytkin jo pelkään valmiiksi juhannusta,mihin mies häviää juomaan.Olen lapsen kanssa kahestaan mökillä:( Toki haluaisin olla koko perheellä...

Ymmärrän teitä ja teidän kommentteja noin minäkin olisin vuosia sitten neuvonut jotain toista kunnes tästä tulikin oma elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mietin nyt tosissaan kun mies ei edes vastaa puhelimeen et voitaisiin miettiä mitä tehdä..tiedän et pitäs lähteä,se on vaan niin vaikeaa...ymmärtääköhän kukaan,meillä olisi hyvä olla ilman tuota viinanprklettä. Jos asiat ei muutu lähden en halua heittää elämää hukkaan ja tälläsessä repivässä suhteessa se menee.Nytkin jo pelkään valmiiksi juhannusta,mihin mies häviää juomaan.Olen lapsen kanssa kahestaan mökillä:( Toki haluaisin olla koko perheellä...

Ymmärrän teitä ja teidän kommentteja noin minäkin olisin vuosia sitten neuvonut jotain toista kunnes tästä tulikin oma elämä.
Kyllä mä käyttäsiin jussin pakkaamiseen ja häipyisin lasten kanssa. Ei tommosta tarvii kenenkään katella. Varsinkaan lasten

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pom:
Minun exä teki samantapaisia tempauksia. Ei vastannut puhelimeen jne.

Ja tekee samaisia temppuja nykyiselle naisystävälleen ja ikää yli 30!!! että ei opi ei..

Kyllä on helpompi olla kun ei tarvitse enää katsella moista hommaa ja olla huolissaan yöt läpeensä että onko jotain sattunut tms. kun ei kuulu mitään.

Helpommalla pääset kun et yritä soittaa hänelle, kun ei hänkään soita sulle. Alat totutella ajatukseen että olet yh ja pärjäät yhtä hyvin (tai paremminkin) kuin tähän asti :) Elämäsihän helpottuu kun ei ole sitä yhtä "lasta" paapottavana...

Tsemppiä
näin omat vanhempani,jotka ovat aikoinaankin ollut iso tuki tässä asiassa,neuvoivat minua.Helpommin sanottu kuin tehty.Kyllä tunnistan muuttuneeni ja niin tunnistaa läheisenikin,olen kai se kynnysmatto tahtomattani. Itsevarmuus ja niskavuorenemäntäote asioihin on tipotiessään.Äitini aina ennen sanoi että mussa on voimaa kuin pienessä karhussa,mitä musta on ees jäljellä?!

on off

Kun on itsekin sen kokenut niin voin sanoa etä älä syytä viinaa ;) ei se viina miehesi suuhun itse mene vaan miehesi sen sinne kaataa ;)
Sama kuvio toistuu ja sinä vaan kärsit lapsen kera, et sattumoisin ottanut huomioon että lapsi alkaa kohta oireilemaan?
Mielummin kunnon ero kuin pelleillyä on off suhteessa

Blue

Älä ruikuta, älä yritä soittaa, älä yritä ottaa yhteyttä. Vaikka kuinka tekisi mieli niin älä ole missään yhteydessä. Sitä juuri haluaa, huomaa että roikut ja odotat kun yrität soitella. Luulee olevansa nyt niskan päällä kun ruikutat hänen perään. Älä anna sille sitä tyydytystä. Et soita, et vastaa jos sattuu soittamaan, elät omaa elämääsi. Sitten jos jossain vaiheessa ryömii kotiin niin lähdet samalla ovenavauksella sanomatta mitään. Lähdette jonnekin yöpaikkaan lasten kanssa pois. Pistät miettimään tekosiaan!! SItten kun soittaa sun perään niin voitte puhua miten eron järjestätte. Lakkaat TÄLLÄ SEKUNNILLA olemasta kynnysmatto!!!!!!!!

vieras

Miten sä käyttäytyisit jos haluaisit eroon epämiellyttävästä roikkuvasta kumppanista? Juurikin ehkä kuin tuo mies?

Mies on tehnyt selkeän valinnan ja palauttanut sormuksen! Mitä muuta sä kaipaat. Säästät itseäsi jos otat tuosta "hienovaraisesta" vinkistä vaarin.
Olet epätoivoinen ja ripustautuva. Sä tarvitset terapiaa. Olet tilanteessa toistamiseen, huom.

Siinähän nökötät yksiksesi, nyt ja tulevaisuudessa ja aina epävarmoilla.

Oma valinta.

mimmu
...ymmärtääköhän kukaan,meillä olisi hyvä olla ilman tuota viinanprklettä.
Ymmärrämme kyllä, että ilman viinaa teillä olisi ihana suhde, mutta tosiasia on, että se viina on nyt mukana teidän suhteessa. Sille sinä et voi mitään, ainoastaan miehesi. Joskus on suojeltava itseään ja lastaan enemmän kuin parisuhdettaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja on off:

Kun on itsekin sen kokenut niin voin sanoa etä älä syytä viinaa ;) ei se viina miehesi suuhun itse mene vaan miehesi sen sinne kaataa ;)
Sama kuvio toistuu ja sinä vaan kärsit lapsen kera, et sattumoisin ottanut huomioon että lapsi alkaa kohta oireilemaan?
olen ottanut lapsemme huomioon ja todellakin.Hän on elämäni napa.Upea ja aurinkoinen kaveri,ikää ei paljoa vielä,siksikin yritän saada muutosta pian.

Kyllä se mies tietää, että sillä on perhe ja se rakastaakin sitä, mutta kun se päihde täyttää tarpeen, se ei pysty yksin asiasta selviytymään ja jos se ei ole valmis sitä myöntämään, ei ole kun kaksi vaihtoehtoa; joko tuhoudut miehen mukana tai otat ja pelastat itsesi ja lapsesi.

Sinulla on selkeästi jo kuva tilanteesta jäsentynyt, kun ymmärät esim. sen, että mies jatkaa riitaa tarkoituksella saadakseen juoda. juuri niin alkoholisti toimii, hankkii syyn juoda, hän on kriittinen, vaativa ja syyttä muita juomisestaan.

Alkoholistin on itse haluttava raitistua, mutta läheiset voivat omalta osaltaan vaikuttaa tuon halun syntymiseen!

Tässä muutamia linkkejä, jotka voivat auttaa sinua:
http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/
http://health.groups.yahoo.com/group/el-anon/
http://www.al-anon.fi/
http://www.avominne.fi/
http://www.minnesota-hoito.fi/

Ja mä olen ton elämän elänyt. Olenkin monisti sanonu miks olin niin tyhmä ja odotin liian monta vuotta? uskoin et se muuttuis ym. Itseasiassa ainut mitä sain odottamalla aikaan, oli lasten paha olo. 2vuotta ollaan jo nykyisen kanssa yksissä oltu, ja ihan normaalia perhe-elämää vietetty, siltikin lapset oireilee vieläkin! on terapeutteja, tutkimusta tutkimusten perään, toinen jäi luokalle. Nyt vasta ovat alkaneet luottaa siihen, et jos mies lähtee (esim. kauppaan) hän tulee sieltä takaisin, huuto oli/on kova jos joku lähtee niin etteivät huomaa. Ja kaljapulloja pelkäävät erittäin paljon.
Eli voit toki odottaa et muuttuuko miehes vai ei, mutta tässä pieni osa siitä, miten lapset siitä kärsivät. Voimia paljon :hug:

vieras
en kattelis enää päivääkään tollasta menoa,lähtee karkuun kun vaimo huomaa,ihan uskomatonta! ja millasen esikuvan toi antaa lapselle kun iskä lähtee kauppaan niin hups ei näykkään muutamaan päivään..ei hyvä,sä ansaitset nainen parempaa ja ihan varmasti sulle on jossain mies joka välittää susta ja lapsista enemmän kuin tollanen pelle.

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja on off:

olen ottanut lapsemme huomioon ja todellakin.Hän on elämäni napa.Upea ja aurinkoinen kaveri,ikää ei paljoa vielä,siksikin yritän saada muutosta pian.
Nyt mietit mitä se k*sipää on teille tehnyt. Kehität terveen vihan sitä kohtaan että saat itsesi toimimaan ja eroamaan. Turha jaakata että ilman sitä ja sitä olisi täydellinen. Joo-o, niinhän ne kaikki, mutta kun se ja se on elämässä niin mikään ei muutu. Ja miehesi on selvästi osoittanut ettei aio hankkiutua viinasta eroon, joten mitä vaihtoehtoja jää?!?

Pom
Onko lapselle iloa alkoholisti isästä ja masentuneesta, itsetunnottamasta äidistä. Mitä voit tässä tilanteessa tehdä? Alkoholistille et paljonkaan. Olethan miljoonat kerrat maininnut asiasta, mutta mitään ei ole tapahtunut??!!

Masentuneen ja itsetunnottaman äidin saat "korjattua" kun otat lapsesi ja elät ihanaa elämää hänen kanssaan. Iloitset pikku veijarista, pidät huolta itsestäsi ja saat pyyteetöntä rakkautta lapseltasi. Aurinko alkaa taas paistaa.

Miehesi on tiensä valinnut: aurinko paistaa pullonpohjan läpi, kavereiden autossa, musiikin soidessa, ai että on mukavaa :) Antaa hänen nauttia omasta elämästään. Nauti sinäkin IKIOMASTASI!!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Kyllä se mies tietää, että sillä on perhe ja se rakastaakin sitä, mutta kun se päihde täyttää tarpeen, se ei pysty yksin asiasta selviytymään ja jos se ei ole valmis sitä myöntämään, ei ole kun kaksi vaihtoehtoa; joko tuhoudut miehen mukana tai otat ja pelastat itsesi ja lapsesi.

Sinulla on selkeästi jo kuva tilanteesta jäsentynyt, kun ymmärät esim. sen, että mies jatkaa riitaa tarkoituksella saadakseen juoda. juuri niin alkoholisti toimii, hankkii syyn juoda, hän on kriittinen, vaativa ja syyttä muita juomisestaan.

Alkoholistin on itse haluttava raitistua, mutta läheiset voivat omalta osaltaan vaikuttaa tuon halun syntymiseen!

kiitos tästä! sinä ehkä ymmärrät tuon viinan vallitsevan voimakkuuden...nämä vuodet ovat olleet rankkoja.Ollaan eletty miehen juomisen mukaan.Kirjotan ehkä siksi tänne että olen jo kauan aikaa sitten ollut valmis eroon ja asiat korjaantu hieman.Nyt sisällä elää tunne että jos oikeasti lähtisin,kai tarvitsen vahvistuksia. Oli tuo niin rankka viikonloppu ja se tunne kun mies sai valita ja valitsi jatkaa ryyppyreissua.

Crystalline
Dumppaa se. Ihan oikeesti, mun mies kun käy kaupassa, sillä menee se puol tuntia eikä pari päivää. Minkä ikäinen toi äijä on, 18v?? Meillä ei tulisi tuollainen meno kuuloonkaan!! Mitään kotiintuloaikoja ei meillä ole mutta herrajesta, reissuista sovitaan aina etukäteen. Annan miehelle omaa aikaa ja vapautta, samoin kuin se mulle.

Jätä se. Nyt.

no mun mies oli melkein täys alkki kun ruvettiin olemaan kimpassa. ei nyt ihan samanlaista tehny mut kun läks juomaan ei kannattanu odotella kotiin ihan heti.
tyhmänä vielä tein vauvan sen kans ja.. juominen yltyi siihen pisteeseen että oli laukut pakattuna ukolla eteisessä. ukko rukoili mua antamaan VIELÄ YHDEN mahdollisuuden, mähän niitä olin jo monta antanu..
mut annoin vielä sen yhden mun ehdoilla.

tästä aikaa kohta 9 vuotta, sama ukko, tyttökin syntyny. yhdessä ollaan oltu 10v.
ukko juo noin 2-3 kertaa vuodessa, ihan naamat on aina mut kerrat noin vähissä. =)

ja juu kotiin löytää aina!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en kattelis enää päivääkään tollasta menoa,lähtee karkuun kun vaimo huomaa,ihan uskomatonta! ja millasen esikuvan toi antaa lapselle kun iskä lähtee kauppaan niin hups ei näykkään muutamaan päivään..ei hyvä,sä ansaitset nainen parempaa ja ihan varmasti sulle on jossain mies joka välittää susta ja lapsista enemmän kuin tollanen pelle.
Paitsi että usein se seuraavakin on samanlainen pelle, jos ei opi näkemään totuutta! Ap on selvästi suistumassa pelle-kierteeseeen.

mietin nyt tosissaan kun mies ei edes vastaa puhelimeen et voitaisiin miettiä mitä tehdä..tiedän et pitäs lähteä,se on vaan niin vaikeaa...ymmärtääköhän kukaan,meillä olisi hyvä olla ilman tuota viinanprklettä.
Mitä sä humalaisen kanssa voisit keskustella? Ei siitä tule kun helvetinmoinen riita tai sit se lupaa sulle kuun taivaalta eikä muista siitä huomenna mitään.
Humalaisen kanssa ei koskaan keskustella eikä neuvotella, se pitäis aina ymmärtää -vaikka en mäkään sitä ymmärtäny vuosikausiin, eihän sitä kukaan usko!
Sun pitää elää omaa elämää, eikä edes yrittää sovittaa sitä juovaa alkoholistia siihen, koska sen tietää, että silloin pitä aina olla se suunitelma, sitten suunnitelma B, jos se on humalassa ja suunnitelma C, jos se on niin humalassa, että koko juttu pitä perua. Sinun pitä sis suunnitella oma elämäsi niin, ettei ole väliä osallistuuko mies siihen tai ei.

Kyllä sen kaikki alkoholistin kanssa eläneet ymmärtää, että kaikki olis niin hyvin jos...sehän meidät saa niissä sairaissa suhteissa pysymään ja siihen vielä päälle se hyviottely juomisen jälkeen, kun saa ihan kaikki mitä keksii pyytää ja vielä vähän enemmän!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
kiitos tästä! sinä ehkä ymmärrät tuon viinan vallitsevan voimakkuuden...nämä vuodet ovat olleet rankkoja.Ollaan eletty miehen juomisen mukaan.Kirjotan ehkä siksi tänne että olen jo kauan aikaa sitten ollut valmis eroon ja asiat korjaantu hieman.Nyt sisällä elää tunne että jos oikeasti lähtisin,kai tarvitsen vahvistuksia. Oli tuo niin rankka viikonloppu ja se tunne kun mies sai valita ja valitsi jatkaa ryyppyreissua.
Kesken juomaputken se valitsee viinan, aina. Se on luonnonlaki alkoholisilla. jos mies on tyyppi, joka juo viikonlopun, se valitsee sen viikonlopun ajan viinan, vaikka valittavana olis miljoona euroa tai viinapullo. Jos se juo viikon, se juo sen viikon, mikä kenelläkin se periodi on.
vasta sen jälkeen voi yrittää asioista puhua ja oikeasti asettaa niitä ehtoja; joko viina tai lähdet hoitoon. Sekin on ongelmallista, koska katumuskrapulassa se lupaa mitä vaan. Pitää siis vatia jotain näyttöä siitä, että halua muutokseen on. Toisaalta taas ne vaatimukset on asetettava niin, että voi itse pysyä sanoissaan.
jos joka viikonlopun jälkeen uhkaa erota, eikä ikinä tapahdu mitään, ei se toimi. Pitä asettaa rajansa niin, että voi niitä myös noudattaa, "uhata" vaain sellaisilla asioilla, joista pystyy itse pitämään kiini.

no
Sinuna lähtisin, vaikka varmasti vaikeaa jos miehestä välität. Lähteminen on aina vaikeaa, tiedän itsekin.
Surullista miten viina vie mennessään. JA jos ei hanki apua ja ITSE todella sitä apua halua, niin ei tuohon muutosta tule, jos silloinkaan.
Voit saada paremman elämän ja kun olet hetken ollut itseksesi niin huomaat mikä painolasti häviää kun et murehdi ja stressaa miehesi käänteistä jatkuvasti :) TSEMPPIÄ!

Yhteistyössä