Kerron kohta miehelle että olen raskaana, ei tule ilahtumaan uutisesta :( Jännittää ihan vähän reagointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tunteet sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tunteet sekaisin

Vieras
on sanonut, ettei halua enempää lapsia (kummallakin on entisen puolison kanssa, mutta ei yhteisiä)

Ollaan kuitenkin keskeytetyllä menty, joten tiedossa on hänelläkin ollut että vahinko voi käydä, no nyt se sitten on käynyt. Kerraan veti liian myöhään pois.

Pelottaa kertoa miehelle, pelkään että eka reaktio on "aborttiin" tms typerä. Itse en todellakaan halua aborttia.

On jo muutaman päivän ollut raskausoireita ja en ole niistä miehelle mitään sanonut, tänään tein sitten testin. Ei ollut itselleni yllätys, koska oireita tosiaan on ollut. MUTTA miehelle se on enkä yhtään tiedä miten reagoi, pitäisi itse esittää yllättynyttä ja koska yhteinen päätös ollut ettei lapsia hankita niin vähän ehkä pettynyttäkin, vaikka oikeasti olen aivan super onnellinen. Vaikkei lasta ole halunnutkaan (sitä ei voi yksin haluta), niin kyllähän se ottaa sydämen pohjasta tuo kaksi viivaa.

Mä en välittäisi vaikka mun mies sanoisi mitä, jos yllärivauva olisi tulossa ja mies olisi vastaan. Olisin vaan iloinen vauvasta ja antaisin miehen juputtaa aikansa. Kyllä se siitä lämpiäisi sille ajatukselle.

Mua pelottaa kertoa sen takia, koska mies luulee (ja minäkin olen luullut), että minun reaktioni ylläriraskauteen olisi myös negatiivinen, mutta nyt kun se on tapahtunut ja olenkin todella iloinen (tunteet ihan sekaisin).

Olisi helppoa kertoa, että "kävi vahinko, mitäs tehdään" jos olisi samat ajatukset raskaudesta mitä 2vk sitten ja ne samat ajatukset mitä mieskin on tiennyt.

Tätä on vaikea selittää, mutta ehkä joku saa kiinni siitä mitä tarkoitan. Olisiko miehelle mukavempaa jos en kertoisi vielä, vaan kertoisin että menkat on myöhässä (mies ehdottaisi heti rtestiä) ja sitten tekisimme sen yhdessä "uudestaan"

Tuntuu vielä kaiken lisäksi, että olen pilannut mieheltä tuon mahdollisuuden yhdessä todeta että raskaana ollaan, tuntuu että olen salaillut häneltä asiaa kun en ole heti kertonut oireista (olin varma jo 2 pvää sitten)

Kyl tossa on leikitty tulella jo muutenkin.Jos aikuisia ihmisiä ootte niin pitäs jo tietää ettei toi keskeytetty yhdyntä mikään ehkäisykeino ole.Hankkikaa kunnon ehkäisy jos ette olevinaan enempää lapsia halua.

Niin, ehkä minäkin olen sisimmissäni lasta kuitenkin halunnut ja miehen "ei enää ikinä" jotenkin tarttunutkin minuun. Koska olen kyllä tiedostanut, että keskeytetyllä on iso mahdollisuus tulla raskaaksi, tavallaan olen varmaan ajatellut, että jos mies siihen suostuu niin ei olisikaan niin paha juttu hänelle se raskaus. Ja näin antanut sitten mennä keskeytetyllä.

Omat tunteet on aivan sekaisin. Tuntuu että en saisi olla iloinen raskaudesta, että pitäisi miehelle esittää pettynyttä (ehkä sen takia koska olen hänelle sanonut, etten minäkään halua lisää lapsia)

Mua pelottaa kertoa sen takia, koska mies luulee (ja minäkin olen luullut), että minun reaktioni ylläriraskauteen olisi myös negatiivinen, mutta nyt kun se on tapahtunut ja olenkin todella iloinen (tunteet ihan sekaisin).

Olisi helppoa kertoa, että "kävi vahinko, mitäs tehdään" jos olisi samat ajatukset raskaudesta mitä 2vk sitten ja ne samat ajatukset mitä mieskin on tiennyt.

Tätä on vaikea selittää, mutta ehkä joku saa kiinni siitä mitä tarkoitan. Olisiko miehelle mukavempaa jos en kertoisi vielä, vaan kertoisin että menkat on myöhässä (mies ehdottaisi heti rtestiä) ja sitten tekisimme sen yhdessä "uudestaan"

Tuntuu vielä kaiken lisäksi, että olen pilannut mieheltä tuon mahdollisuuden yhdessä todeta että raskaana ollaan, tuntuu että olen salaillut häneltä asiaa kun en ole heti kertonut oireista (olin varma jo 2 pvää sitten)

Juu mut ei sun tuntemuksien (vauvaan liittyen) tartte olla lopun elämää samoja. Eikä sun mies omista sun tunne-elämää, eli jos ensin olet karsastanut vauva-ajatusta ja sitten olet innoissasi vauvasta, niin se on sun omaa ajattelua, aito tunne.
Et ole ensimmäinen etkä viimeinen ihminen maailmassa joka alkaa intoilla tulevasta vauvasta, alkushokin jälkeen. :)

Ai nii: Onnea! :flower:
Kyllä se isukki siitä innostuu, viimeistään kun vauva on sylissä synnärillä. Ja jos ei vieläkään silloin innostu niin vuosien varrella.

Näin myös luulen echo. Tiedän, ettei mies jättäisi minua mistään syystä, joten ei ole lähdössä lätkimään, mutta pelottaa sekin ettei ole aidosti iloinen missään vaiheessa, vaan on "mukana hommassa" koska ei halua erota minusta.

Olette molemmat vastuuttomia. Kuka harrastaa keskeytettyä sellaisen kanssa joka ei halua lasta? Haluatko lasta niin kovasyi että kuka tahansa kelpaa isäksi? Abortti tai yh.

[QUOTE="...";30731097]Olette molemmat vastuuttomia. Kuka harrastaa keskeytettyä sellaisen kanssa joka ei halua lasta? Haluatko lasta niin kovasyi että kuka tahansa kelpaa isäksi? Abortti tai yh.[/QUOTE]

Vastuutonta peliä kyllä jos raskaus ei ole molempien mielestä toivottu mut eihän aapeekään halunnut lisää lapsia mut nyt kun raskaus on alkanut niin mieli onkin positiivinen. Niin voi käydä. Tosi tyhmä kommentti tuo " Haluatko lasta niin kovasyi että kuka tahansa kelpaa isäksi? " Ja mikä kovasyi ;)

Oot typerys, miettisit vähän "..."..

Vastuutonta peliä kyllä jos raskaus ei ole molempien mielestä toivottu mut eihän aapeekään halunnut lisää lapsia mut nyt kun raskaus on alkanut niin mieli onkin positiivinen. Niin voi käydä. Tosi tyhmä kommentti tuo " Haluatko lasta niin kovasyi että kuka tahansa kelpaa isäksi? " Ja mikä kovasyi ;)

Kovasti.

Nyt täytyisi ottaa vastuu ja hankkia abortti. Heillä oli sopimus ettei lapsia. Lapsen täytyy tuntea olevansa haluttu.

Niin samaa mieltä!

Kerro jo miehelle ja kerro sit mitä sanoi/miten reagoi? Saat ja sun pitääkin olla iloinen raskaudesta! Onnea =)

Nukkuu vielä :)
Kovasti tässä mietin, että miten minun kannattaisi kertoa. Helpottaisi paljon tilannetta, jos tietäisin miten mies reagoi. Ehkä hänkin on sisimmissään lasta halunnut kun on keskeytettyä käyttänyt. Olen hänelle kyllä kertonut, että silti voi tulla raskaaksi

[QUOTE="...";30731097] Haluatko lasta niin kovasyi että kuka tahansa kelpaa isäksi? [/QUOTE]

Siis mikä hemmetin kysymys tämä oikein on?!? :O :O Mistä ihmeestä sä vedit tähän tuollaisen "kuka tahansa kelpaa isäksi"? Aivan kuin ap olisi paneskellut ties kenen tahansa ja toivonut jonkun kohdalla tärppäävän eikä mitään väliä minkälaisia miehiä ovat. Ap:han on parisuhteessa etkä sä tiedä minkälainen hänen miehensä on.

miksi ei voi kertoa niinkuin asia on? tein testin , näin on ja nämä ovat tunteet nyt. miksi pitäisi edes harkita testin tekemitä "uudestaan" ja esittää yllättynyttä. tuollaista saippuasarjamaista konkelointia ja asioiden vaikeammaksi tekemistä en ymmärrä.

minuakin kiinnostaa?
itse tulin jätetyksi kun olin raskaana, mies lähti, vaikka lapsi oli muka yhdessä haluttu, ihastui nuorempaan ja kauniimpaan, ja lähti. Mikään ei ole varmaa. Mutta uskon että jokainen lapsi on tarkoitettu.

Yhteistyössä