Oon täällä kertonutkin aika moneen kertaan että meillä pojalla oli koliikki ja nyt kun ikää on 3,5kk ja tuntuu ettei ala vieläkään helpottamaan. Itkee mahavaivojaan 3-5h illalla ja nyt on päivät ja jopa yötkin menneet ihan hulluksi touhuksi :/ Yöllä herää puolen tunnin välein, ei kuitenkaan avaa silmiä vaan tavallaan nukkuu, mutta kipristelee ja itkee. Tätä rumbaa kestää aamuun asti. Oon ihan poikki itse kun ei saa levättyä kunnolla. Käytiin eilen tuolla lastenpoliklinikalla lääkärin juttusilla tästä asiasta ja maitokokeet oli negatiiviset....kyseessä oli siis verikokeella otettu maitorast. Lääkäri myös sanoi että yleensä allergia näkyy pienillä ihossa ja meillä on pojalla todella hyvä iho. Eli maitoallergiaa meillä ei siis ole. Lääkäri ei osannut auttaa meitä millään tavalla. Hän sanoi että on vaikea tietää mikä on kyseessä ja onko tämä koliikkia. Sanoi että oo vaikka maidottomalla dietillä, vaikka sanoin jo kuukauden kokeilleeni sitä eikä siitä ollut apua. Itse en oikein ymmärtänyt sitä että mitä tuo minun maidottomalla oloni auttaa poikaa jos ei hänellä kerran ole maitoallergiaa? Tottakai olen maidottomalla vaikka loppuelämäni jos se vain auttaisi poikaa.
Ainut diagnoosi mikä lääkäriltä saatiin ja joka ei liity ilmeisesti kumminkaan näihin mahavaioihin oli, että poika on ylijäntevä. Itseäni tuo hiukan huvitti kun lääkäri sanoi että poika on lievästi ylijäntevä, eikä kumminkaan selittänyt tarkemmin mitä tarkoitti. Poika on aikaisin kannatellut päätään ja on oikein valpas...pönkää sylissä väkisin istumaan ja nyt se olikin huono asia....siis ylijäntevyyttä
Nooh...saatiin lähete fysioterapiaan, että jospa se siellä selviää tarkemmin.
Mutta vielä tuosta mahavaivasta, että neuvolassa täti sanoi että jos kyseessä on koliikki, niin aika kummallista on se kun meillä se jo loppui hetkeksi ja nyt itkua on taas uudestaan. Kun koliikkihan kestää yhtä jaksoisesti sen 3-5kk ja loppuu sitten siihen. Eli sen puolin tää vaikuttaa joltain muulta, mutta MIKÄ se on
Eli kaikki mahollinen on nyt kokeiltu....ja lääkäri sanoi että mun pitää seurata etten syö mitään mikä herkistää poikaa. Ja minä seuraan sitä jatkuvasti...en käytä mausteita ja oon maidottomalla....MITÄ VOIN ENÄÄN TEHDÄ
Olisko teillä neuvoja?!Auttasko jos lopetan imetyksen ja annan korviketta...vai mitä mää teen. :'(
Ainut diagnoosi mikä lääkäriltä saatiin ja joka ei liity ilmeisesti kumminkaan näihin mahavaioihin oli, että poika on ylijäntevä. Itseäni tuo hiukan huvitti kun lääkäri sanoi että poika on lievästi ylijäntevä, eikä kumminkaan selittänyt tarkemmin mitä tarkoitti. Poika on aikaisin kannatellut päätään ja on oikein valpas...pönkää sylissä väkisin istumaan ja nyt se olikin huono asia....siis ylijäntevyyttä
Mutta vielä tuosta mahavaivasta, että neuvolassa täti sanoi että jos kyseessä on koliikki, niin aika kummallista on se kun meillä se jo loppui hetkeksi ja nyt itkua on taas uudestaan. Kun koliikkihan kestää yhtä jaksoisesti sen 3-5kk ja loppuu sitten siihen. Eli sen puolin tää vaikuttaa joltain muulta, mutta MIKÄ se on