Kerro-, rivi-, omakoti-, vai paritalo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aikaisemmin olin sitä mieltä että ehdottomasti omakotitalo mut nyt jos sais valita vapaasti niin rivitalo ois paras ratkaisu.
Toisaalta kerrostalo asuntokaan ei nyt niin hirveä ole mut jos tähän jäädään niin kesämökin hankinta on tulevaisuudessa eessä.

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Aikaisemmin olin sitä mieltä että ehdottomasti omakotitalo mut nyt jos sais valita vapaasti niin rivitalo ois paras ratkaisu.
Toisaalta kerrostalo asuntokaan ei nyt niin hirveä ole mut jos tähän jäädään niin kesämökin hankinta on tulevaisuudessa eessä.

Mikä sai muuttamaan mielen? Missä nyt asutte?

Voiko rivitalossa joutua maksamaan muidenkin lainat, jos eivät pystykään maksaa?

En IKINÄ asuis rivarissa, missä pitää maksaa parikin sataa yhtiövastiketta ihan turhasta vielä lainan päälle.. Sit joku taloyhtiö sanee säännöt että mitä remppaat ja millon! ja kerrostaloissa on nää saunavuorot ja kaikki muut säännöstelyt.. huhhuh, hermo menis. En kyllä sovellu enää ( kaikki edellä mainitut asuinmuodot o kans nähneenä ) muuhun kun omakotitaloon, ja vielä mielellään naapurit yli 10 km päässä ni hyvä näin!

Alkuperäinen kirjoittaja erkko:
En IKINÄ asuis rivarissa, missä pitää maksaa parikin sataa yhtiövastiketta ihan turhasta vielä lainan päälle.. Sit joku taloyhtiö sanee säännöt että mitä remppaat ja millon! ja kerrostaloissa on nää saunavuorot ja kaikki muut säännöstelyt.. huhhuh, hermo menis. En kyllä sovellu enää ( kaikki edellä mainitut asuinmuodot o kans nähneenä ) muuhun kun omakotitaloon, ja vielä mielellään naapurit yli 10 km päässä ni hyvä näin!

No turhasta ja turhasta. Okt:ssä pitää puuhastella sen parin sadan euron sijasta, piti siitä tai ei.

Kerrostalossa, vanhassa kivisessä talossa, jossa hissi ja isot huoneet. Jonkun kaupungin tai paikkakunnan keskustassa..
Olis sllaset ihanat ikkunansyvennyksetkin, että ikuunalle mahtus kukkapurkkia ja muuta.. :heart:

OK-talo on pahin painajaiseni, ja rivarit on pieniä koppeja. Paritalossa eläminen on helvettiä sekin.
Mutta rauhallinen vanha kerrostalo.. aah. :flower:

meidän unelma on asua omakotitalossa ja nyt sen unelman olemme saaneet täytettyä. Muutettiin vuoden vaihteessa ja ah tätä autuutta... ehkä jos olis rahaa ku roskaa niin rakennettaisiin (tai siis muut rakentais ja mä katsoisin vierestä) isompi omakotitalo, isommalla tontilla. Mutta ollaan tyytyväisiä tähän ja tässä viihdytään toivottavasti eläkeikään asti... kerrostalosta tähän muutettiin eikä meitä ihan vähässä kummassa takaisin saisi...

Krs-talo on mulle kodikkain ja rakkain vaihtoehto. Nyt OK-talossa ja nyppii jo vuoden jälkeen.
Velkaa ja mikään ei ole ikinä valmista ja kaiken joutuu tehä ite vaikka viel maksaakin.. todella kaukana siit mitä luulin.
ja täsä ei ole edes kummosta pihaa (onneksi, tulis vaan lisätöitä muun lisäks).
Suoraansanoen paskaa jäi käteen tästä.. mut ei tästä nyt heti muuteta kuitenka. :(

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mun unelma olis helsingistä,sellasesta vanhasta kerrostalosta,ullakkohuoneisto,näkymät sekä kaupunkiin päin,että merelle. parveke olis iso ja siinä katolla,ei siis sellanen perinteinen parveke,jos tiiätte :D
ikkunalaudat olis leveet,joissa olis ihana istua ja juoda aamu-,päivä- ja iltakahvit,fiiliksestä riippuen katsella joko merta tai ihmisvilinää :D

se olis niiiiiin unelma :heart:
tällähetkellä asutaan omakotitalossa joka on menossa myyntiin että päästään kerrostaloon :D

EI VOI OLLA TOTTA, kuin omasta kynästäni!! ELI PEESI!!! :heart: =)

Omakotitalossa- ninku nytkin asutaan. Tosin jos ei olis rahasta kiinni, niin varmaan asuttais upouudessa talossa- olis se sitten oma rakentama taikka jonkun toisen.

Tosin puolentoista vuoden omakotitalossa asumisen jälkeen voin sanoa, että paljon helpompaa oli olla vuokralla rivitalossa. Ei pihahommia ja mahdolliset korjaukset meni muiden piikkiin. Rupes vaan nyppimään iänikuinen vuokranmaksu jonkun "toisen hyväksi"! Tietty jos rahaa olis ku roskaa niin sitä vois asua hienosti omakotitalossa ja palkata kodinhoitajan sekä puutarhurin :laugh: avuksi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkälaisessa asunnossa asuisit jos ei olisi rahasta tms kiinni? Kerros-, rivi-, omakoti-. paritalo?

Itse pari- tai rivitalossa, tällä hetkellä kerrostalossa asumme, se tulee vaihtoehtona kolme ehdottomasti. Viimeisenä asuisin omakotitalossa.

omakotitalossa, rivitalossa, paritalossa ja sit kerrostalossa...

luin ton viimesen että piparitalo
mouhahaha.gif

Omassa omakotitalossa ja sellaisessa onneksi vihdoinkin asutaan. Tosin nyt asutaan pienessä kylässä, mutta jos rahaa olisi ylimääräistä, niin joku vanha pitsihuvila merenrannalla tai saaressa olisi se unelma.

Yhteistyössä