Kermaperunat ja jauheliha sekotus.. Onkohan hyvää?? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo on se ihan hyvää. Meillä tehdään aika usein tuota ruoaksi mutta sinne sekaan laitetaan myös tomaattia lohkoina. Kuulostaa epäilyttävältä mutta maistuu aika hyvältä.

[QUOTE="vieras";22228895]Joo on se ihan hyvää. Meillä tehdään aika usein tuota ruoaksi mutta sinne sekaan laitetaan myös tomaattia lohkoina. Kuulostaa epäilyttävältä mutta maistuu aika hyvältä.[/QUOTE]

Ja mausteeksi olen käyttänyt mustapippuria.

Tarkoitat ilmeisesti peruna-sipulisekoitusta? Olen tehnyt laatikkoa kyseisestä pakasteesta ja ruskitetusta maustetusta jauhelihasta. Nestettä olen lisännyt kermaperunoiden ohjeen mukaan, mutta korvannut puolet kermasta (tai koko kermamäärän) maidolla. Hyvää on tullut. Pakastetta ei tarvitse sulattaa ennen ainesten sekoitusta ja uuniin laittamista.

Tarkoitat ilmeisesti peruna-sipulisekoitusta? Olen tehnyt laatikkoa kyseisestä pakasteesta ja ruskitetusta maustetusta jauhelihasta. Nestettä olen lisännyt kermaperunoiden ohjeen mukaan, mutta korvannut puolet kermasta (tai koko kermamäärän) maidolla. Hyvää on tullut. Pakastetta ei tarvitse sulattaa ennen ainesten sekoitusta ja uuniin laittamista.

En vaan oikein kermaperunoita :D Olen kyllä perunasipulisekoituksesta tehnyt monesti ja se on sika hyvää :) Ajattelin vaan että toimiiko noilla perunoilla kans :D

Mä teen monesti valkosipulikermaperunoita uunissa ja sitten valmiisiin perunoihin sekoitan jauhelihan, joka on maustettu aika reippaasti.. aivan taivaallista.. :D mut mies ei tykkää :(

[QUOTE="kääk";22229021]ei herranen aika sentään miten syvällistä ruokakeskustelua... oikein kokit täällä paikalla, joku laittaa ihan mustapippuriakin.[/QUOTE]

:D:D minullekin tämä oli ihanan ilon pirskautus. todella vaativia reseptejä on nyt jaossa!

[QUOTE="mie";22229114]Ei kait siinä mitään, jotkut ei vaan osaa laittaa ruokaa. Saa toki kysellä tällaisiakin, mutta itselleni tämä on niin hauskaa. Kuten oli jossain vaiheessa sen yhden palstalaisen kokkauskokeilu, kun mikään ei onnistunut...

Ihanaa, että joku piristää minun huonoa päivää! :D[/QUOTE]

mmm, kuten sinä? No, kukapa tässä sano etteikö osais tehdä ruokaa.. Ei kait siinä mitään jos joku on näinkin taukki kuin lainaamassa tekstissäni.. Mua vaan huvittaa :heart: Pusi pusi sullekkin :)

[QUOTE="kääk";22229021]ei herranen aika sentään miten syvällistä ruokakeskustelua... oikein kokit täällä paikalla, joku laittaa ihan mustapippuriakin.[/QUOTE]

Äläs nyt. Ekaksi mietin että herranjestas mikä yhdistelmä, mutta sitten ajattelin, että ei se välttämättä olisi pahaa ollenkaan...
Kuinka vaikea resepti sinusta on paistettu lohi tai sisäfileepihvi (mausteena suola ja mustapippuri) ja kuinka taivaallisen hyvää nekin ovat oikein paistettuina.

Ja minä sentään todellakin osaan laittaa ruokaa, se on yksi lempiharrastuksista ; )

Äläs nyt. Ekaksi mietin että herranjestas mikä yhdistelmä, mutta sitten ajattelin, että ei se välttämättä olisi pahaa ollenkaan...
Kuinka vaikea resepti sinusta on paistettu lohi tai sisäfileepihvi (mausteena suola ja mustapippuri) ja kuinka taivaallisen hyvää nekin ovat oikein paistettuina.

Ja minä sentään todellakin osaan laittaa ruokaa, se on yksi lempiharrastuksista ; )

Kuin myös. Mutta parempi tunnustella ja kysellä etukateen kun kaapissa ei muuta just nyt ole kun se että syödään päivälliseksi puuroa kun ei sitten olekkaan syötävää.. ja tuoksuu ainakin järkyn hyvälle että kai se sit maistuu kans :)

Viimeksi muokattu:

Sisäfilepihvi oikeaoppisesti maustettuna ja pelkästään sellaisenaan ei ole yhtään mitään ilman kunnollista kastiketta, se pitäisi sinun hyvänä ruoanlaittajana sentään tietää.

[QUOTE="mie";22229114]Ei kait siinä mitään, jotkut ei vaan osaa laittaa ruokaa. Saa toki kysellä tällaisiakin, mutta itselleni tämä on niin hauskaa. Kuten oli jossain vaiheessa sen yhden palstalaisen kokkauskokeilu, kun mikään ei onnistunut...

Mä kyl osaan laittaa ruokaa,vaikken osaa mm. lämmittää pakastepizzaa,laitoin sen muovineen uuniin.
Sain myös pilattua kaupan valmis pakastepullataikinan,vaik itse kyl osaan pullaa leipoa kuten myös tehdä taikinan.

Minä ainakin osaan laittaa ruokaa. Joskus arkisin vaan on mukava vähän oikaista ja tehdä jotain helppoa ja nopeaa. Kyllä esimerkiksi pihviateriaankin kyllästyy, jos sitä joka päivä syö. ;) Tuosta kommentista saa sen kuvan, että esimerkiksi perinteinen makaroonilaatikko on kokkautaidottomien uusavuttomien ruokaa vaikka on ihan tavallinen ruoka. Mulla ei ainakaan ole tarvetta päteä eikä jokaisella aterialla hienostella. Arkiruoka on arkiruokaa.

[QUOTE="kääk";22229325]Sisäfilepihvi oikeaoppisesti maustettuna ja pelkästään sellaisenaan ei ole yhtään mitään ilman kunnollista kastiketta, se pitäisi sinun hyvänä ruoanlaittajana sentään tietää.[/QUOTE]

Voi kuule! :D Ei hyvä pihvi tarvitse kastiketta, jos on osattu valmistaa ja maustaa. Lisäkkeet ja pihvin mehevyys sen ratkaisee tarvitseeko sitä kastiketta. :)

[QUOTE="kääk";22229325]Sisäfilepihvi oikeaoppisesti maustettuna ja pelkästään sellaisenaan ei ole yhtään mitään ilman kunnollista kastiketta, se pitäisi sinun hyvänä ruoanlaittajana sentään tietää.[/QUOTE]

:laugh: :laugh:
Meillä ei koskaan tehdä lihan kanssa mitään kastikkeita ja erinomaisen hyvältä maistuu.
seuraavaksi varmaan toteat että pussi-Bearnaisea sen olla pitää ; )

Eh, todellakin on. Siihen ei kuulu mikään kastike makuelämystä pilaamaan. Kannattaa joskus kokeilla kunnon lihaa ruoanvalmistuksessa.

Yhteistyössä