Eilen sain viettää ensimmäistä äitienpäivää ja valitettavasti surullisesti päättyi sekin! Meilläkin kävi niin, että appiukko tunki lusikallaan kermavaahtoa kakun päältä melkein 10 kuisen tyttömme suuhun! Olin todella loukkaantunut, en voi tunteilleni mitää, mutta kun ensinnäkään tyttömme ei vielä ole edes hapanmaitotuotteita testannut (oli tarkoitus tässä aloitella pikku hiljaa) ja toiseksikin otin loukkauksena ettei edes kysynyt meiltä lupaa ennen kuin tuon kermavaahtoklimpin tytön suuhun tunki. Kaiken kukkuraksi oli vielä itse syönyt samasta lusikasta!!!! En ole ikinä itsekään antanut tytölle omalla lusikallani mitään suuhun! (karies tarttuu!!)
Ok, ei varmaankaan ollut vaarallista tarjota kermavaahtoa melkein 10-kuiselle tytöllemme, mutta kyse oli myös periaatteestani...Olin ajatellut että minä äitinä tai sitten isi olisi ensimmäinen, joka saisi "kunnian" tarjota lapsellemme joskus noita herkkuja, kermavaahtoa tai jäätelöä. Ja ap:lle: en kyllä antaisi puoli-vuotiaallekaan mitään kermakakkuja, meilläkin siinä iässä vasta totuteltiin kiinteisiin, joten et ole nipo vaan lastansa ajatteleva järkevä äiti!:hug:
Lisäksi meille kävi vappuna näin, kun olimme kylässä, emäntänä toiminut 50-kymppinen rouva ihmetteli suureen ääneen että eikö ne sulle pienelle tarjoa mitään muuta kuin tissiä ja tollasta sosetta!!! Tarjolla olis ollut sokerimunkkia ja simaa tai samppanjaa...Että täytyy sen vauvankin saada nauttia!!!