Kerkesiköhän tulla rintatulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auts :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auts :(

Vieras
Vauva 6 kk nukkui yön yli heräämättä,aamulla mulla oli toinen rinta tosi kipeä. On ollut aiemmin,mutta kipu on mennyt ohi.

Vauvan imiessä rintaa tuntuu enemmän hyvältä kuin pahalta,ja nyt tuo kipeä rinta tyhjennetty 3 kertaa.

Mutta on se silti vähän arka :O Ei kai nyt tule tulehdus?

Mitä muuta voisi tehdä? Ibuprorifeenia (?) ei ole.

Ei välttämättä tulehdus, voi olla tukoskin.
Mulla on aina lämmin/kuuma suihku auttanut tohon kuvailemaasi oloon.
Tulehdukseen taas ei kuumaa muistaakseni saisi käyttää... ...mutta mulla on aina tulehduksessa vauhdilla noussut kuumekkin niin oon sillä erottanut tulehduksen ja tukoksen toisistaan.

Ok kiitos.
Lähden siis suihkuun ja löysin peräti puolikkaan buranan.
Mie lähtee yöks töihin ja alkoi ahdistaa että jos mulle kuume nousee yhtäkkiä,miten pärjään täällä...lapsia 3 kpl :/

Antibiootteja vaativa ja kuumeen nostava rintatulehdus johtuu bakteerista (eihän siihen muuten niitä antibiiootteja määrättäisi). Joten jos selkeästi on tullut rinta kipeäksi, koska imetysväli on ollut pitkä niin huolehtisin edelleen rinnan tyhjennyksestä ja just esimerkiksi lämmintä suihkua vaan kehiin :)

Tälleen istuessa ei edes huomaa mitään.Eli ei pakota.

Nyt hätäännyin koska muistin että mulla repesi luomi kyseisestä rinnasta pari päivää sitten..

Nyt odotellaan miten käy..Kiitos olette ihania ihmisiä kun jaksatte auttaa <3

Itellä oli esikoisen imetysaikana rintatulehdus ja sitä ei voinut olla huomaamatta. Rinnassa oli selkeä punoittava alue, kuume nousi 40 asteeseen eikä hereillä pysynyt. Sitä kipeää rintaa oli pakko imetyttää vauvalla vaikka kipeää teki, ainakin heruminen. Jos oikein muistan niin sitä punoittavaa aluetta tuli myös hieroa, jotta maito liikkuisi. Ja ne rinnat/ se rinta oli niin kipeä kosketukselle että porua väänsin kun lääkkeen voimasta hetkellisesti kuume laski 38 asteeseen ja olin taas "tajuissani".. Muistan kun mummoni kanssa silloin asiasta puhuin ja hän kertoi kuinka hänen aikanaa ei missään nimessä saanut imettää jos tuli rintatulehdus, vaan imetys loppui siihen.. Onneks nyt tiedetään paremmin :)