Kerho vai virikehoito päiväkodissa pian 4v lapselle??

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Minä valitsin 3,5-vuotiaalle lapselleni osa-aikaisen päiväkodin, vaikka samassa päiväkodissa olisi ollut tarjolla myös kerho.
*avaa sateenvarjon*

Päiväkodissa lapsi saa pysyvien kaverisuhteiden lisäksi ateriat ja lepohetken. Se on minusta tärkeää. Kerho kestää vain kolme tuntia, meidän tilanteeseemme (ja "sijaintiimme") sopii paremmin 3xviikossa 6h kuin 5xviikossa 3h.

Kerho on muuten enemmän virikkeellinen paikka kuin pk - siis siellä on enemmän ohjattua askartelua jne.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Meilläkin hiljennytään ja rauhoitutaan ennen ruokailua, mutta miksi siihen tarvittaisiin rukous? :snotty: Meillä, kuten päiväkodissakin, on ruokaloru =)

Aivopesuahan kerhot eivät ole, mutta silti haluan että minä ja mieheni (sekä joissain tapauksissa myös isovanhemmat) olemme ne, jotka kertovat lapsille uskonasioista, perheemme eri vakaumukset huomioon ottaen.
Sinä ja minä ajatellaan asiaa vähän eri tavoin, mikä taustoista johtuen onkin ihan ymmärrettävää. Meillä kun on perheessä ollut parhaimmillaan 3 eri uskontokuntaa, on ollut pakko kunnioittaa jokaisen uskoa, tehdä sen uskon mukaisia rituaaleja jne. Ei se kuitenkaan ole vähentänyt kenenkään meistä uskoa omalla tavallaan. Junnu viettää kristittynä Kekriä siinä missä minäkin. Minä ja junnu vietettiin Samsaraa siinä missä likkakin. Minä ja likka vietetään loppiaista siinä missä junnukin. Kun perheessä on useita eriliaisia elämänkatsomuksia, yksikään niistä ei ole myrkkyä toiselle.

 

Yhteistyössä