Kerääkö kukaan teistä kummilapselle mitään astiasarjaa tms?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jos niin mitä? Ja oletteko aloittaneet missä vaiheessa keräilyn? Ja ostatteko synttäriksi vai jouluksi? Ja illä tyylillä ostatte? Ostatko esim jonkun kahvikuppiparin kerrallaan vai miten?

Miettii tässä josko alkais kerätä kummilapselle jotain sarjaa
 
vieras
Minä en kerää mitään sarjaa, sitten kun lapsi muuttaa kotoa vaikka opiskelemaan olen valmis hänen kanssaan menemään hankkimaan haluamiaan astioita tai sitten saa ilmottaa mulle mitä ostetaan. En ala kellekään keräämään sarjaa mistä hän ei välttämättä pidä ja joka on poissa muodista jo siinä vaiheessa kun sen tulee saamaan.
 
Kummisiskoni
Kerää lapselleni hopea-aterimia, alkoi ristiäisissä jälkiruokalusikoilla, nyt tullut haarukoita joka syntymäpäivä. Pojalle on mieluinen ollut ja perinteinen sarja.
 
äiti
kerään 9v tytölle pöytähopeita. annan lusikan tms. aina syntymäpäivänä. minun kummi keräsi minulle aikoinaan pöytähopeat ja kahvikaluston. nuutajärven apila sarjaa joka nykyään arvokas keräilyharvinaisuus (kristallia). olen tästä ikuisesti hänelle kiitollinen. olen vähän alle 40v..
 
Noissa astiasarjojen keräämisessä on sellanen hankala puoli, että tehdas voi lopettaa sarjan valmistamisen :/ tuttava keräsi jotaki sarjaa just kummilapselle ja sen valmistus oliki yhtäkkiä lopetettu. Hän oli siis jo useamman vuoden kerännyt sitä.
 
äiti
ja jos suht. klassinen sarja loppuu mitä se haittaa. siitä tulee keräilyharvinaisuus ja sitäkin halutumpi. ja lisää voi etsiä netistä ja antiikkiliikkeistä. epävarma aloittakoon keräilyn pöytähopeista. chippendale sarja on yleisin ja tod näk ikuisesti myynnissä..
 
vieras
Tuttava keräsi asitiastoa jota on valmistettu 60-luvulta asti (joku tietty väritys) just kummilapselle ja se väri poistui myynnistä viime vuonna. No toki joo joskus harvinaisuus, mutta ei häntä naurata kun on ostanut kallista sarjaa kuppi kerrallaan.
 

Yhteistyössä