Keraaminen liesi - vinkkejä kiitti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merhan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Merhan

Aktiivinen jäsen
01.05.2007
2 182
0
36
Me haa pehmeällä ränkittiin keraaminen liesi joku aika takaperin. Olen putsannut sitä sillä Mr. Muscle aineella suht usein ja joka kerta rätillä käytön jälkeen normaalilla pesuaineella. Käytössä Hackmanin ja Opan teräskattilat sekä paistinpannut ja olen pitänyt niiteen pohjat puhtaina. Ei kiehu ruuat yli enkä vedä kattiloita vaan nostan ettei naarmuunnu.

Silti parin levyn kohdalla on sellaset pyöreät rannut joita en meinaa saada pois. Ilmeisesti niinkun kattilan/paistinpannun reunan kohdalla suurin piirtein. Oisko kellä jotain kikkaa jota vois vielä kokeilla. En ihan hevillä uskois niitä naarmuuntuneiksi kohdiksi ja mitään kovin karkeaa en ole uskaltanutkaan edes kokeilla.

Oiskohan siitä taikasienestä apua mitä joku kehui jossain vanhassa ketjussa. Laitoin kyssärin Mitäs nyt osioon ja yhtään ei ole vastausta tullut ... harmittaa vaan jos ne on nyt sitten ihan sellasia rantuja jotka ei enää lähde pois...

Älä missään nimessä pese keraamista keittotasoa tavallisella pesuailneella! Ainoastaan keraamiselle tasolle tarkotetulla aineellasitä saa pestä.
Ja suurin likahan pitää ottaa semmosella raspilla mikä on tarkotettu keraamisen lieden puhdistukseen.Niitä saa mm. gigantista tai muusta kodinkoneliikkeestä varmaankans mut mä oon ostanu gigantista.Sillä raspaat ne ensin ne mustat kohat ja sitte putsausaineella päälle ni pitäis tulla hyvä.Se Giganitissa myytävä pesuaiknekki on muuten tosi hyvä.Kannattaa kokeilla.

Mulla on menossa jo toinen keraaminen hella.Edellisessä asunnossa hankittiin semmonen ja tänne ku rakennettiin ni otettiin kans.

Mulla on käytössä Mr.Muscle keraamisen liesitason puhdistusaine.Lisäksi vaahtomuovinen hankaustyyny,jossa on kaksi eri karheutta.Sekin on tarkoitettu keraamisen lieden puhdistukseen.Laitan yleensä aineen vaikuttamaan ja pyyhittäessä viimeistään tuolla hankaustyynyllä kaikki liat lähtee,myös ne kattilanpohjan renkaan jäljet.Suosittelen,että ostat nimenomaan keraamisen lieden puhdistukseen käytettävät välineet niin saat parhaan tuloksen. =)

Tota Mr Musclea mulla on käytössä, sitä käytän suht säännöllisesti. Raspilla olen ne ottanut pois ne isommat palaneet, mutta noista renkuloista en osaa edes veikata et mistä on tulleet/miten lähtee pois. Ne on niinkun kattilan/pannun reunojen kohdalla. Mä on pehmeällä rätillä ja sienellä yrittänyt varovasti hangata, ettei tulis lisävahinkoja. Pitää käydä seur. kerran ostamassa marktista vielä jotain lisätarvikkeita. Jos ei sit lähde niin siinä sitten ovat.

http://www.pintanikkarit.fi/ecostar/

Toi vihreä purkki. Ihan ykkönen! Jostain messuilta ostettii muutama vuosi sitten ja on käytössä koko ajan. Toi purkki kestää käytössä noin vuoden.

Keraamisen saa puhtaaksi hyvin sekä myös tiskipöydän. Lisäksi meillä on käytetty hopean kiillotukseen, pesuhuoneen kaakeleiden ja niiden välien putsaukseen, terassin valkoiseksi maalatun puukaiteen putsaukseen... Kun käy myös puun putsaukseen.

Kaiken muun hyvän lisäksi on ympäristöystävällinen ja ei-myrkyllinen.

Yhteistyössä