Kennel tyrnävällä, Mikä sen virallinen nimi (Pikkupiskin kennel) on tai nettisivut?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
ei oo yhtään vuotta,eikä tuu,eiköhän tässä maailmassa oo kasvattajia (ja "kasvattajia") ihan tarpeeks mutta se taas ei tarkota etteikö asioita ois lukenu tms. meinaatko että ainoastaan kasvattajat voi kommentoida koiriin liittyvää? :LOL:

onko sulla sitten kokemusta taikka tietoa tilanteesta missä ois käytetty aran nartun pennuille sijaista ja onko se poistanu sen että ois arkoja pentuja?

On ihan omakohtaistakin kokemusta sijaisemosta ja pentuja syntyi 8 joista 5 oli sekä muoto että käyttövalioita kun taas pentueesta jonka sählä hoiti itse kokonaan 8 pennusta vain kolme saavutti käyttövalion arvon. Luonteissa oli aivan selvä ero ja yhdistelmä oli myös uroksen puolelta sama näissä yhdistelmissä.
Ja multa ei oo lähteny koiria miksikään sovakoiriks vaan ne on menny ihan osaaviin kokeneisiin käsiin.

Kommentoida voi kuka tahansa ja kertoa mielipiteitä ne ei kuitenkaan ole sitä faktaa läheskään aina eivätkä perustu mihinkään kokemukseen.
pistää miettimään että jos kerta koira on arka(oletan koska arkuudesta oli puhe) niin miksi sillä on pentuja tehty alun alkaenkaan,oli sitten sijaisemolla taikka ei..

ei se sekään siitä asiasta kirkossa kuulutettua tee jos on itsellä yhdestä koirasta kokemus siinä tilanteessa enkä muutenkaan ymmärrä miten tulokset liittyy arkuuteen..mutta mähän oonki vaan harrastaja niin en mä kaikkee ymmärräkkään.

itelläni on ollu arka koira,koulutuksella siitä saatiin kuitenki tietyissä tilanteissa varma koira ja treeneissäki se kyllä ihan ok toimi mutta arka se silti oli vaikka ois voissa paistanu..

no edelleenki mielipiteitä on monia,silti uskon kyllä että on luonnostaan arkoja koiria ja sinä uskot toisin,that's it.

Borkku
ei oo yhtään vuotta,eikä tuu,eiköhän tässä maailmassa oo kasvattajia (ja "kasvattajia") ihan tarpeeks mutta se taas ei tarkota etteikö asioita ois lukenu tms. meinaatko että ainoastaan kasvattajat voi kommentoida koiriin liittyvää? :LOL:

onko sulla sitten kokemusta taikka tietoa tilanteesta missä ois käytetty aran nartun pennuille sijaista ja onko se poistanu sen että ois arkoja pentuja?

On ihan omakohtaistakin kokemusta sijaisemosta ja pentuja syntyi 8 joista 5 oli sekä muoto että käyttövalioita kun taas pentueesta jonka sählä hoiti itse kokonaan 8 pennusta vain kolme saavutti käyttövalion arvon. Luonteissa oli aivan selvä ero ja yhdistelmä oli myös uroksen puolelta sama näissä yhdistelmissä.
Ja multa ei oo lähteny koiria miksikään sovakoiriks vaan ne on menny ihan osaaviin kokeneisiin käsiin.

Kommentoida voi kuka tahansa ja kertoa mielipiteitä ne ei kuitenkaan ole sitä faktaa läheskään aina eivätkä perustu mihinkään kokemukseen.
pistää miettimään että jos kerta koira on arka(oletan koska arkuudesta oli puhe) niin miksi sillä on pentuja tehty alun alkaenkaan,oli sitten sijaisemolla taikka ei..

ei se sekään siitä asiasta kirkossa kuulutettua tee jos on itsellä yhdestä koirasta kokemus siinä tilanteessa enkä muutenkaan ymmärrä miten tulokset liittyy arkuuteen..mutta mähän oonki vaan harrastaja niin en mä kaikkee ymmärräkkään.

itelläni on ollu arka koira,koulutuksella siitä saatiin kuitenki tietyissä tilanteissa varma koira ja treeneissäki se kyllä ihan ok toimi mutta arka se silti oli vaikka ois voissa paistanu..

no edelleenki mielipiteitä on monia,silti uskon kyllä että on luonnostaan arkoja koiria ja sinä uskot toisin,that's it.
Mulla on kokemus pohjaa sijaisemon käytölle useista pentueista monien vuosien ajalta useiden eri kasvattajien osalta mutta yhdestä pentueesta se on omakohtaista siis.

Arkuus kun ei välttämättä ole geneettistä eli suoraan periytyvää, niin silloin se ei periydy jos siihen ei saa sitä suoraa oppia pentulaatikossa.

Uskoo ne toiset jumalaanki ja toiset ei, eli uskoa saa mun puolesta mihin tahansa kuka vaan.

Arka koira on aina arka se on aivan totta, oikeanlaisella koulutuksella sitä saadaan hillittyä ja voidaan saada voimistettua koiran viettejä oikealla tavalla oikeaan suuntaan.

Mulla on kokemus pohjaa sijaisemon käytölle useista pentueista monien vuosien ajalta useiden eri kasvattajien osalta mutta yhdestä pentueesta se on omakohtaista siis.

Arkuus kun ei välttämättä ole geneettistä eli suoraan periytyvää, niin silloin se ei periydy jos siihen ei saa sitä suoraa oppia pentulaatikossa.

Uskoo ne toiset jumalaanki ja toiset ei, eli uskoa saa mun puolesta mihin tahansa kuka vaan.

Arka koira on aina arka se on aivan totta, oikeanlaisella koulutuksella sitä saadaan hillittyä ja voidaan saada voimistettua koiran viettejä oikealla tavalla oikeaan suuntaan.
voihan se olla noin,en väitä vastaan mutta tuohan ei tarkota etteikö se periytyvää olis kuitenki osittain..ainakaan tuossa sanamuodossa

Mulla on
Mun koira on sieltä, tosin tullut mulle vasta aikuisena mutkien kautta. En koskaan tukisi kyseisen paikan toimintaa ostamalla pentua tai koiraa sieltä suoraan.

Kommentoija
Ostimme itse noin pari vuotta sitten pennun ko. paikasta ja ollaan tyytyväisiä oltu. Mitään sukurutsaa tai pentutehtailua ei ainakaan kyseisen rodun kohdalla ollut. Kennelistä sai kyllä järkevät, asianmukaiset ja perusteelliset ohjeet koiran kasvattamiseen. Kokemusta on kuitenkin eläinten hoidosta sen verran - ja järkeä päässä - että mielestäni kennel täytti laatuvaatimukset. Koira oli sitä mitä pitikin ja sen verran näin paikassa myös muitakin koiria, että hyvin näyttivät pitävän eläimiä. Harkitsen kyllä vastakin hankkivani koiran sieltä. Voisikohan olla, että vanhat huhut on lähteneet uudestaan liikkeelle? Itse en ainakaan ole "täyttä ymmärrystä vailla", osaan kyllä katsoa, mistä lemmikkini hankin ja kieltämättä hieman loukkaa ajatus siitä, että joku pitää meidän koiraa jotenkin vähemmän arvokkaana.

...
Itselläni on n 5 vuoden vanha cavalierin ja villiksen sekoitus, joka on otettu kyseisetä kennelistä. JA VOIN SANOA ikinä en vaihtaisi koiraani mihinkään! Kennelissä ei ole mitään valittamista. ainahan sitä sääli herää kun näkee paljon koiria samassa häkissä mutta niinhän kennelit toimivat. Ja tosihan se on että ei se pystyssä pysyisi jos se ei laillisesti toimisi. Joten säälittäviä tämmöiset puheet. kasvattakaa itse pentunne jos paremmin sen hoidatte! Ja mistä ihmiset koiria saisivat jos kenneleita ei olisi? Luulisin että suomessa ei elä villikoiria mitä pyydystää ;);)

mie vain
hei, meillä ostettu kyseisestä kennelistä 98 vuonna kultainennoutaja narttu. Ei meillä ainakaan ole huomattu koirassa mitään vikoja, mutta papereita ei meinattu sitte millään saada koirallemme. Kennelin omistaja yritti kai "pimittää" ne meiltä. Mutta tarpeeksi kauan ku tapeltiin, nii saatiin koirallemme paperit ja on siis ihan puhas kultsu.
En tosin ole kenneliä suositellu kenellekkään.. kuitenki jäi sen verran paha maku suuhun niiden paperisotien jälkeen, mutta ihana hauva meillä silti on.. ei siitä pääse yli eikä ympäri :)

minä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Itselläni on koira ostettu kyseisestä kennelistä, eikä mitään valittamista!
Sama täällä. Pari vuotta sitten siellä käytiin ja ihana villis saatiin. Tosin kieltämättä paikka oli hiukan outo... Luettelen nyt pari asiaa, toivottavasti ette pahastu:

* koiria oli kymmeniä. Heti sisään tullessa noin 10 pentua pyöri jaloissa.

*tutkin hieman taloa kasvattajan puuhaillessa: makuuhuoneen oven avatessani alkoi kamala räksytys, huoneessa oli valtavasti häkkejä, pinottu päällekkäin, lähes jokaisessa koira.

*chihuahuat juoksentelivat talossa räksyttäen ja p*skoen sohville

*lattialla oli häkissä koira, joka uikutti surkeasti. Kasvattaja vain ärähti sille: "HILJAA!" ja sitten selitti että: "Se lähtee jo huomenna pois niin ei viitsi päästää poiskaan häkistä!"

*lattialla istui suloinen pieni mustanharmaa pentu: kysyin, minkä rotuinen se oli niin kasvattaja vastasi: "Vie pois jos haluat, se on vahinkopentu muutenkin. (villiksen ja chihun risteytys)" Pentu oli pieni ja tärisi vähän... Koskettaessa oli hyvin välinpitämätön, aivan kuin ei olisi edes huomannut minua.

*pentu, jonka haimme, oli aivan yksin. Emoa ei näkynyt/ollut paikalla, saati sitten sisaruksia. Haettaessa pentu oli 7 vko. Emme koskaan nähneet sitä emonsa tai sisarustensa kanssa.

*talossa oli yksi ruskea villis, joka oli aivan puliksi ajeltu. Kun kysyin syytä, kasvattaja vastasi: "Ainiin, pitäisikin soittaa koiran omistajille, että leijonaleikkaus meni pieleen.." Leikkaus oli mennyt pieleen, joten hän oli ajellut koiran kokonaan kaljuksi! Mahtoivat omistajat ilahtua.

*chihujen silmät vuotivat ja olivat muutenkin huonosti pidetyn näköisiä.

Kun lähdimme, tuntui ihanalta saada pentu pois sieltä. En tiedä, mistä tuossa oli kyse, mutta outoa se minusta oli. Lisäksi, pentuamme ei oltu rekisteröity, isä ja emä kyllä olivat. Kun kysyimme, voisiko sille olla papereita, vastaus kuului: "No, voittehan te ottaa tuon aprikoosinkin. Sillä on paperit. Se tosin maksaa kaksi kertaa enemmän!" Oma pentumme maksoi 600?.

Itse pennussa ei ole mitään valittamista: on terve ja leikkisä. Hakupaikka vain tuntui niin oudolta... Hankimme luultavasti pian toisen koiran, emmekä kyllä hae pentua tuolta.Suosittelen hakemaan pennun muualta, on parempiakin kenneleitä! Kommentoikaa jos tiedätte jotain tärkeää asiasta tai paikasta!

Kiitos kun jaksoitte lukea! :)

minä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja ppo:
Mikä on luontaisesti arka koira?
no ei se arkuus aina välttämättä elämästä johdu,tai siitä et ois jotain sattunu..

No mistä se koiran arkuus johtuu?

Mä en nimittäin oo ikinä kuullu et joku koira olis luontaisesti arka.
:eek:
Ei saalistava eläin ole luontaisesti arka vaan se arkuus on opittu käyttäytyminen
no eiköhän se ole aika yleisesssä tiedossa että jalostuksella ollaan saatu myös näitä epätoivottuja ominaisuuksia luonteisiin...[/quote]

Tuohon vielä, kyllähän ihmistenkin luonteissa on eroja, jotkut ovat arempia kuin toiset. Toki arkuus voi johtua myös koetusta traumasta tms. mutta kyllä pienen, luonteenpiirteisen arkuuden koira kuin koira voittaa tutustumalla mukavaan ihmiseen ja saamalla tältä itsevarmuutta. Että jos pentu on pienenä ollut vähän hiljainen ja säikky niin kylllä se iän myötä oppii rohkeammaksi. Ellei kyse ole luonneviasta. Ihminenkin voi parantaa koiran itseluottamusta jos vain on aikaa ja kärsivällisyyttä.

belgi
ostin tervueren nartun sieltä v 2000. Aivan ihana, kiltti, kaikille ystävällinen (ihmisille, eläimille), voimakkaan paimennusvietin omaava, tottelevainen ja todella viisas! Miinuksena vain paukkuarkuus ja ei millään jäisi yksin. Mutta paimenkoirahan se onkin. Koiranäyttelyssä palkittu 2.lla. Parempikin olisi jos olisi ollut enemmän kokemusta. sanottiin kehässä..

nannukka
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Itselläni on koira ostettu kyseisestä kennelistä, eikä mitään valittamista!
Sama täällä. Pari vuotta sitten siellä käytiin ja ihana villis saatiin. Tosin kieltämättä paikka oli hiukan outo... Luettelen nyt pari asiaa, toivottavasti ette pahastu:

* koiria oli kymmeniä. Heti sisään tullessa noin 10 pentua pyöri jaloissa.

*tutkin hieman taloa kasvattajan puuhaillessa: makuuhuoneen oven avatessani alkoi kamala räksytys, huoneessa oli valtavasti häkkejä, pinottu päällekkäin, lähes jokaisessa koira.

*chihuahuat juoksentelivat talossa räksyttäen ja p*skoen sohville

*lattialla oli häkissä koira, joka uikutti surkeasti. Kasvattaja vain ärähti sille: "HILJAA!" ja sitten selitti että: "Se lähtee jo huomenna pois niin ei viitsi päästää poiskaan häkistä!"

*lattialla istui suloinen pieni mustanharmaa pentu: kysyin, minkä rotuinen se oli niin kasvattaja vastasi: "Vie pois jos haluat, se on vahinkopentu muutenkin. (villiksen ja chihun risteytys)" Pentu oli pieni ja tärisi vähän... Koskettaessa oli hyvin välinpitämätön, aivan kuin ei olisi edes huomannut minua.

*pentu, jonka haimme, oli aivan yksin. Emoa ei näkynyt/ollut paikalla, saati sitten sisaruksia. Haettaessa pentu oli 7 vko. Emme koskaan nähneet sitä emonsa tai sisarustensa kanssa.

*talossa oli yksi ruskea villis, joka oli aivan puliksi ajeltu. Kun kysyin syytä, kasvattaja vastasi: "Ainiin, pitäisikin soittaa koiran omistajille, että leijonaleikkaus meni pieleen.." Leikkaus oli mennyt pieleen, joten hän oli ajellut koiran kokonaan kaljuksi! Mahtoivat omistajat ilahtua.

*chihujen silmät vuotivat ja olivat muutenkin huonosti pidetyn näköisiä.

Kun lähdimme, tuntui ihanalta saada pentu pois sieltä. En tiedä, mistä tuossa oli kyse, mutta outoa se minusta oli. Lisäksi, pentuamme ei oltu rekisteröity, isä ja emä kyllä olivat. Kun kysyimme, voisiko sille olla papereita, vastaus kuului: "No, voittehan te ottaa tuon aprikoosinkin. Sillä on paperit. Se tosin maksaa kaksi kertaa enemmän!" Oma pentumme maksoi 600?.

Itse pennussa ei ole mitään valittamista: on terve ja leikkisä. Hakupaikka vain tuntui niin oudolta... Hankimme luultavasti pian toisen koiran, emmekä kyllä hae pentua tuolta.Suosittelen hakemaan pennun muualta, on parempiakin kenneleitä! Kommentoikaa jos tiedätte jotain tärkeää asiasta tai paikasta!

Kiitos kun jaksoitte lukea! :)

Kesä kuumassa pihalla oli 8 viikkoisia pentuja 12 samassa häkissä.. ja kaikilla näytti se kuono vuotavan. en suosittele ottaa sieltä koiraa, vaikka itsellänikin on sieltä maailman ihanin pentu joka on nyt 10 kk vanha japanese chin ja kääpiösnautserin seropin sekoitus. Jos ne on edes rodut oikein muistanu :)

meijän koira sairastu heti seuraavana päivänä kotiin saapuessaan kennelyskään! siittä se nenän valuminenki johtui.. ei ihme ku koiria oli kennelissä liikaa ja sisällä oli tosiaan likasta. Koiran paskaa ja kusta ympäri keittiötä!! hyi.. mutta nyt koira on erittäin terve, kiltti ja ihmisystävällinen ja rakastaa muita koiria :)

tikt
Luin tämän ketjun ja olen täysin varma siitä, että tämä kyseinen pentu on minun koirani. ---> "lattialla istui suloinen pieni mustanharmaa pentu: kysyin, minkä rotuinen se oli niin kasvattaja vastasi: "Vie pois jos haluat, se on vahinkopentu muutenkin. (villiksen ja chihun risteytys)" Pentu oli pieni ja tärisi vähän... Koskettaessa oli hyvin välinpitämätön, aivan kuin ei olisi edes huomannut minua."
Poika täyttää nyt keväällä kaksi vuotta ja on terve ja hyvinvoiva. En koskaan olisi ostanut pentua kyseisestä kennelistä jos olisin tiennyt minkälainen paikka on kyseessä. Itse kastroimme pikku herran viime talvena, koska missään suvunjatkamismielessä ja setelin kuvat silmissä en ollut sitä ostanutkaan. Asioihin perehdyttyäni olen sitä mieltä että on parempi maksaa enemmän luotettavalle kasvattajalle kuin ostaa halvalla ja tukea tällaista rääkkäystä. Olisi kuitenkin ihana tietää mitä pienen mustan uroksemme sisaruksille kuuluu, ym. ja ketkä on merkitty luovutussopimukseen emäksi ja isäksi ym.
Nyt vahingosta viisastuneena olen yrittänyt valistaa pentutehtailuun liittyviä kauheita asioita ja tukenut puhdasrotuisten koirien kasvattamista mm. käymällä kasvattajakurssin. Tulevaisuudessa, mikäli joskus tulen kasvattamaan jotain rotua, aion panostaa siihen, että koirani ovat kotioloissa kasvatettuja, rotumääritelmän mukaisia mutta ennenkaikkea terveitä ja rehellisesti kasvatettuja!

skele
Juu samaa kokemusta paikasta. Aikoinaan haettiin sieltä bretoni. Joka puolella häkkejä jotka ihan täynnä koiria. Sisätilan keittiö täynnä eri puolilla vilistäviä eri rotuisia koiria, kusta ja paskaa... koiran emä sentään näkyi, mutta erittäin vajaita tietoja eikä mitenkään panostettu asiaan muutenkaan. Paperisotkuja on ollut ja taustat eivät ihan kunnossa. Tuolta saa koiran ostettua vaikka 10 minuutissa, eli myyvät kyllä ihan kenelle tahansa. Itse en olisi koiraa tuolta ottanut ilmaiseksikaan, mutta äippä heltyi (onni koiralle joka nuista oloista pelastui...).

vieras
Mä oon etiny kaikillta koira sivuilta et olisko missään norwichin terrierierin pentui tulos ekä mistään löyde osaisko joku neuvoo hyvän paikan? :)

Vihainen
Fakta on se, ettei Pikku Piskin kenneliä enää ole, sillä Kennelliitto pisti kasvatuskieltoon. Syynä rikkomukset, kuten sisäsiittoisuus ja tahallaan sekarotuisten pentujen teettäminen. Koska Pikku Piskin kennel menetti lupansa, alkoi Pikku Piskin omistajan tytär pitää kenneliä eri nimellä. Paskamaisesti tehty, mutta muuten koiran kasvatus olisi jäänyt heiltä siihen... Ja minun mielestäni olisi saanutkin jäädäkin kokonaan! Esim. rikkomukset pentujen teettämisen suhteen perusteltiin kuulemani mukaan sillä, että koirat olivat samoissa häkeissä, eikä näin jatkuvan kontrollin alla tai kun koirat olivat yhtä aikaa häkin ulkopuolella, niin saattoi sattua vahinko... Tekosyitä rahanahneelle on monia!
Meidän perheeseemme tosiaan otettiin joskus 90-luvulla kyseisestä kennelistä Lhasa Apso... Jolla on vahva alapurenta ja lonkkavika. Kaikenlisäksi koira oli otettaessa 1,5-vuotias: "Se tuli meille takaisin entisestä perheestä, koska heille puhkesi allergia." Tosiasia voi olla, että meidänkin koiramme on sisäsiittoinen ja sen vuoksi on kyseiset viat, eikä se välttämättä koskaan edes ollut missään muualla. Koskaan koiraa ei ole "karvoihin katsottu", vaan sitä on rakastettu ja pidetty hyvänä. Valitettavasti lonkkavika vaan on pahentunut iän myötä niin, että joinakin päivinä koira ei tahdo itse päästää edes jaloilleen. Kipulääkettä on annettu ja lonkat naksautettu paikoilleen, välillä päivittäin...
Ja se joka vielä puolustelee kyseisen ENTISEN kennelin toimintaa, voi katsoa itseään peiliin ja todeta olevansa osa tätä edellä mainittua Pikku Piskin kennel toimintaa tai muuten vain välinpitämätön ja tyhmä ihminen!!

Pienen pieni hauvva
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon etiny kaikillta koira sivuilta et olisko missään norwichin terrierierin pentui tulos ekä mistään löyde osaisko joku neuvoo hyvän paikan? :)

Täällä on syntynyt viime kuussa pentue, ota heihin yhteyttä! :)

Vieras
Meillä on myös koira ko. paikasta ja mitään ongelmia ei ole ollut. Avoin ja iloinen kaveri. Sekarotuinen ja terve. Tarkoin harkittu hankinta perheenjäseneksi. Kysymys kaikille teille koiraihmisille: Mikä syy kennelin lakkauttamiseen on tahallinen sekarotuisten koirien kasvatus?

Kummastuttaa tuo rotumääritysten ja näyttelyvalioiden ihannointi. Jalostus on mennyt jo aivan liian pitkälle. Riemastuttavaa huomata, että ko. kennelissä ajatellaan muutakin kuin koiria kauneuskilpailuihin oman itsetuntonsa pönkittämiseksi hankkivia koiranomistajia. Miettikää itse seuraavaa jalosukuista arjalaista hankkiessanne motiivejanne ja koirien hyvinvointia.

koiraharrastaja
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mikä syy kennelin lakkauttamiseen on tahallinen sekarotuisten koirien kasvatus?
Niin tehdessään kasvattaja rikkoo Kennelliitolle tekemäänsä lupausta eli Kasvattajasitoumusta. Tässä tapauksessa lienee rikkonut jokseenkin kaikkia sitoumuksen kohtia.

Olen samaa mieltä että rotujalostus on monella tapaa mennyt liian pitkälle. Sitä vikaa ei kuitenkaan korjata syytämällä maailmaan sairaista, sisäsiittoisista ja tutkimattomista koirista tehtailtuja pentuja, olivatpa sitten yksi- tai monirotuisia.

Rouva
:(

Ihmettelen suuresti, että ketjuun on ilmaantunut niin monta kenneliä puoltavaa vastausta... Kun kuitenkin tällä kaksi kirjoittajaa todistaa, että koirien olot ovat järkyttävät. Eikö kaikki koiransa ko. kennelistä hakeneet ole kiinnittäneet tuohon asiaan mitään huomioita?

koiraharrastaja
^ luultavasti kaikki eivät ole vierailleet ko. tiloissa eli eivät ole nähneet siellä vallinnutta kaaosta. Tämä "kasvattaja"(/klaani) kun on harrastanut myös Keltaista Pörssiä: sovitaan kohtauspaikka jollekin huoltoasemalle tai levikkeelle ja jätetään pentu ostajalle käteismaksua vastaan. Tsekkaa siinä nyt sitten pennun kasvuajan olot :(

Useimmiten lankaan menevät ns. koirakokemattomat ihmiset. Tunnen kaksi tällaista perhettä ja vaikka kumpikin on koiraansa kohtalaisen tyytyväinen, eivät he enää (nähtyään ei-rekattujen koiriensa sukutaulut ja koirien luonteen) toimisi samoin :(

Ja yksi syy puolusteluihin on varmaan se, että kun oma koira on luonnollisestikin hyvin rakas, niin ei haluta uskoa että se olisi jotenkin heikoilta jäiltä kotoisin. On tietenkin ihana kuulla että kasvattajalta on lähtenyt myös terveitä ja täyspäisiä koiria, mutta kun jopa rekisteröityjen rotukoirien terveystutkimukset on pääsääntöisesti laiminlyöty ja sukusiitosprosentit hivelevät taivasta, ei sivustakatsoja voi pitää ko. kennelryppään toimintaa muuna kuin pentutehtailuna.

Vaikka Kennelliitto olisi kuinka hidas ja jäykkä organisaatio tahansa (niin kuin onkin), niin miten kasvattajan puolustajat selittävät sen, että hällä perheineen on ollut ainakin neljä kennelnimeä, ja kaikki jouduttu poistamaan rekisteristä sopimusrikkomusten vuoksi??

Kaikkea ei voi selittää arjalaisella rodunjalostusperiaatteella. Ei ainakaan paskassa rypeviä ja häkkipinoihin sullottuja tehdaskoiramassoja.

Irri
Täällä jo joku ihmettelikin miksi yhtäkkiä on niin monta puolustavaa kirjoitusta kyseisestä kennelistä on tänne ilmaantunut... ja vielä ihan peräjälkeen! Tässäpä siihen vastaus:

Ei tuo "kenneli" ainoastaan tehtaile noita pentuja..he tehtailevat varmasti myös vastauksia tänne.Katsokaapa vain esim. nimimerkkejä tai tyyliä jolla tekstit ovat kirjoitettu. Olisiko adminin. aika ottaa selvää kyseisen I.P.numeron omistajasta ja tehdä jonkin asteen porttikielto? Olethan sinä pentutehtailija tietoinen siitä, ettet ole täysin salattu nimimerkin takana? Nämä asiat ovat niin helppoja nykypäivänä selvittää...

Ja te jotka TIEDÄTTE, että tässä "kennelissä" tehtaillaan pentuja ja harrastetaan eläinrääkkäystä: Ottakaa hyvät ihmiset yhteyttä viranomaisiin. Ei välttämättä riitä, että
lähetätte postia kennelliitolle - Teidän täytyy itsekin hieman olla aktiivisia, jos teitä todella
ottaa päähän tuo toiminta. Asioita täytyy ajaa eteenpäin, ei niistä vain voi valittaa jollekin keskustelupalstalle ja sitten nukkua yönsä hyvin.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä