mä
mainostivat sivuillaan lähes aina olevan jonkun rodun pentuja myynnissäAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Soitan heti sinne ja kysyn olisko pentuja vapaana, rakastan kääpiövilliksiä.
mainostivat sivuillaan lähes aina olevan jonkun rodun pentuja myynnissäAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Soitan heti sinne ja kysyn olisko pentuja vapaana, rakastan kääpiövilliksiä.
Kun mä vielä toimin kasvattajana niin mulla oli "vaan" yks rotu mut silti saatto olla jopa kolme tai parhaimmillaan jopa neljä pentuetta vuodessa, et jos niitä rotuja on useempia niin pentueita varmaan myös on vuodessa useita yhteensä.Alkuperäinen kirjoittaja mä:mainostivat sivuillaan lähes aina olevan jonkun rodun pentuja myynnissäAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Soitan heti sinne ja kysyn olisko pentuja vapaana, rakastan kääpiövilliksiä.
joo, satojaAlkuperäinen kirjoittaja Borkku:Kun mä vielä toimin kasvattajana niin mulla oli "vaan" yks rotu mut silti saatto olla jopa kolme tai parhaimmillaan jopa neljä pentuetta vuodessa, et jos niitä rotuja on useempia niin pentueita varmaan myös on vuodessa useita yhteensä.Alkuperäinen kirjoittaja mä:mainostivat sivuillaan lähes aina olevan jonkun rodun pentuja myynnissäAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Soitan heti sinne ja kysyn olisko pentuja vapaana, rakastan kääpiövilliksiä.
Suomessa tuskin on yhtään paikkaa missä olis sataa pentuetta vuodessa.Alkuperäinen kirjoittaja ppo:joo, satojaAlkuperäinen kirjoittaja Borkku:Kun mä vielä toimin kasvattajana niin mulla oli "vaan" yks rotu mut silti saatto olla jopa kolme tai parhaimmillaan jopa neljä pentuetta vuodessa, et jos niitä rotuja on useempia niin pentueita varmaan myös on vuodessa useita yhteensä.Alkuperäinen kirjoittaja mä:mainostivat sivuillaan lähes aina olevan jonkun rodun pentuja myynnissäAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Soitan heti sinne ja kysyn olisko pentuja vapaana, rakastan kääpiövilliksiä.
Emä ei ole "opettanut" luontaista laumajärjestystä. Suomeksi sanottuna pentu on kasvanut pellossa, eikä kurissa ja nuhteessa Mutta siis tämä on ihan tunnustettu vaiva aikaisin vierotetuilla pennuilla. Myöhemmin siitä voi seurata mm. merkkaamisongelmia ja muita "kurinpito ja koulutusongelmia".Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitä tarkoittaa auktorieettiongelma emän puutteen vuoksi
Alkuperäinen kirjoittaja ppo:Tässä rekisteröidyt koirat vuoteen 2006 mennessä:
PIKKU PISKIN
belgianpaimenkoira groenendael 9 pentuetta, 51 pentua
belgianpaimenkoira tervueren 9 pentuetta, 62 pentua
berninpaimenkoira 2 pentuetta, 6 pentua
bichon frisé 2 pentuetta, 6 pentua
bretoni 3 pentuetta, 20 pentua
cavalier kingcharlesinspanieli 17 pentuetta, 67 pentua
dalmatiankoira 2 pentuetta, 19 pentua
harmaa norjanhirvikoira 2 pentuetta, 14 pentua
irlanninsusikoira 1 pentuetta, 5 pentua
japanese chin 38 pentuetta, 130 pentua
komondor 1 pentuetta, 6 pentua
kultainennoutaja 2 pentuetta, 12 pentua
lhasa apso 5 pentuetta, 24 pentua
papillon 26 pentuetta, 78 pentua
pomeranian 6 pentuetta, 11 pentua
rottweiler 2 pentuetta, 11 pentua
shetlanninlammaskoira 2 pentuetta, 7 pentua
shih tzu 1 pentuetta, 5 pentua
suomenlapinkoira 7 pentuetta, 44 pentua
tanskandoggi, keltainen 1 pentuetta, 4 pentua
tanskandoggi, tiikerijuovikas 1 pentuetta, 1 pentua
tiibetinspanieli 7 pentuetta, 24 pentua
whippet 4 pentuetta, 14 pentua
YHTEENSÄ 616 pentua + sekarotuisia apulassa jatkuvasti myynnissä.
AGAPIOS
cavalier kingcharlesinspanieli 7 pentuetta, 32 pentua
japanese chin 4 pentuetta, 10 pentua
keskikokoinen villakoira, aprikoosi 10 pentuetta, 43 pentua
keskikokoinen villakoira, ruskea 1 pentuetta, 3 pentua
kääpiövillakoira, harmaa 19 pentuetta, 62 pentua
kääpiövillakoira, musta 1 pentuetta, 2 pentua
kääpiövillakoira, valkoinen 22 pentuetta, 60 pentua
lhasa apso 2 pentuetta, 6 pentua
norwichinterrieri 1 pentuetta, 1 pentua
pomeranian 4 pentuetta, 5 pentua
ranskanbulldoggi 2 pentuetta, 6 pentua
rottweiler 1 pentuetta, 4 pentua
shetlanninlammaskoira 1 pentuetta, 4 pentua
toyvillakoira, valkoinen 3 pentuetta, 9 pentua
YHTEENSÄ 242 pentua
ja lista siis jatkuu...........
Alkuperäinen kirjoittaja ppo:Emä ei ole "opettanut" luontaista laumajärjestystä. Suomeksi sanottuna pentu on kasvanut pellossa, eikä kurissa ja nuhteessa Mutta siis tämä on ihan tunnustettu vaiva aikaisin vierotetuilla pennuilla. Myöhemmin siitä voi seurata mm. merkkaamisongelmia ja muita "kurinpito ja koulutusongelmia".Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitä tarkoittaa auktorieettiongelma emän puutteen vuoksi
Samoin emän antaman läheisyyden ja turvan puute saattaa vaikuttaa pennun psyykkeeseen, varsinkin luontaisesti aroilla koirilla.
Ei ne turhaan ole ne pennun emästä vieroitus ja luovutus-säännökset.
no ei se arkuus aina välttämättä elämästä johdu,tai siitä et ois jotain sattunu..Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja ppo:Emä ei ole "opettanut" luontaista laumajärjestystä. Suomeksi sanottuna pentu on kasvanut pellossa, eikä kurissa ja nuhteessa Mutta siis tämä on ihan tunnustettu vaiva aikaisin vierotetuilla pennuilla. Myöhemmin siitä voi seurata mm. merkkaamisongelmia ja muita "kurinpito ja koulutusongelmia".Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitä tarkoittaa auktorieettiongelma emän puutteen vuoksi
Samoin emän antaman läheisyyden ja turvan puute saattaa vaikuttaa pennun psyykkeeseen, varsinkin luontaisesti aroilla koirilla.
Ei ne turhaan ole ne pennun emästä vieroitus ja luovutus-säännökset.
Mikä on luontaisesti arka koira?
no ei se arkuus aina välttämättä elämästä johdu,tai siitä et ois jotain sattunu..[/quote]Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:Mikä on luontaisesti arka koira?
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:no ei se arkuus aina välttämättä elämästä johdu,tai siitä et ois jotain sattunu..Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:Mikä on luontaisesti arka koira?
Joo, joo, bylsitään pilkkua, mutta paljon niitä on silti. Mikäs nyt Borkkua kaivelee kun täytyy tuntematonta kennelin pitäjää puolustella? Tunnen minäkin monta kennelin omistajaa, ja tunnistan koiraihmisenä jos eläin ei ihan ykkösenä ole kennelin toiminnan tärkeyslistalla.Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja ppo:Tässä rekisteröidyt koirat vuoteen 2006 mennessä:
PIKKU PISKIN
belgianpaimenkoira groenendael 9 pentuetta, 51 pentua
belgianpaimenkoira tervueren 9 pentuetta, 62 pentua
berninpaimenkoira 2 pentuetta, 6 pentua
bichon frisé 2 pentuetta, 6 pentua
bretoni 3 pentuetta, 20 pentua
cavalier kingcharlesinspanieli 17 pentuetta, 67 pentua
dalmatiankoira 2 pentuetta, 19 pentua
harmaa norjanhirvikoira 2 pentuetta, 14 pentua
irlanninsusikoira 1 pentuetta, 5 pentua
japanese chin 38 pentuetta, 130 pentua
komondor 1 pentuetta, 6 pentua
kultainennoutaja 2 pentuetta, 12 pentua
lhasa apso 5 pentuetta, 24 pentua
papillon 26 pentuetta, 78 pentua
pomeranian 6 pentuetta, 11 pentua
rottweiler 2 pentuetta, 11 pentua
shetlanninlammaskoira 2 pentuetta, 7 pentua
shih tzu 1 pentuetta, 5 pentua
suomenlapinkoira 7 pentuetta, 44 pentua
tanskandoggi, keltainen 1 pentuetta, 4 pentua
tanskandoggi, tiikerijuovikas 1 pentuetta, 1 pentua
tiibetinspanieli 7 pentuetta, 24 pentua
whippet 4 pentuetta, 14 pentua
YHTEENSÄ 616 pentua + sekarotuisia apulassa jatkuvasti myynnissä.
AGAPIOS
cavalier kingcharlesinspanieli 7 pentuetta, 32 pentua
japanese chin 4 pentuetta, 10 pentua
keskikokoinen villakoira, aprikoosi 10 pentuetta, 43 pentua
keskikokoinen villakoira, ruskea 1 pentuetta, 3 pentua
kääpiövillakoira, harmaa 19 pentuetta, 62 pentua
kääpiövillakoira, musta 1 pentuetta, 2 pentua
kääpiövillakoira, valkoinen 22 pentuetta, 60 pentua
lhasa apso 2 pentuetta, 6 pentua
norwichinterrieri 1 pentuetta, 1 pentua
pomeranian 4 pentuetta, 5 pentua
ranskanbulldoggi 2 pentuetta, 6 pentua
rottweiler 1 pentuetta, 4 pentua
shetlanninlammaskoira 1 pentuetta, 4 pentua
toyvillakoira, valkoinen 3 pentuetta, 9 pentua
YHTEENSÄ 242 pentua
ja lista siis jatkuu...........
Sataa pentuetta vuodessa tosta ei saa vaikkakin hurja määrä pentueita on syntyny.
Koska toi kennel on alottanu toiminnan sekin ku vaikuttaa.
Pentue ei ole sama mitä pentujen lukumäärä.
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:no ei se arkuus aina välttämättä elämästä johdu,tai siitä et ois jotain sattunu..Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:Mikä on luontaisesti arka koira?
Alkuperäinen kirjoittaja ppo:Joo, joo, bylsitään pilkkua, mutta paljon niitä on silti. Mikäs nyt Borkkua kaivelee kun täytyy tuntematonta kennelin pitäjää puolustella? Tunnen minäkin monta kennelin omistajaa, ja tunnistan koiraihmisenä jos eläin ei ihan ykkösenä ole kennelin toiminnan tärkeyslistalla.
Minä olen kyseisessä kennelissä käynyt, nähnyt toimintaa, ja typeryyksissäni sieltä koirankin ostanut. Eikö minun sanomani siis ole hieman todenperäisemmällä tasolla, kuin sellaisen, joka ei googletusta enempää ole asiaan tutustunut... Ihmetyttää vaan tuo sinun puolustaminen. Eikö sionunkin mielestä, näin koiraihmisenä, ole parempi, että pentutehtailijoita ei olisi. Tavaroilla voidaan käydä "raakaakin" kauppaa, mutta ei elävällä olennolla.
Alkuperäinen kirjoittaja ppo:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:no ei se arkuus aina välttämättä elämästä johdu,tai siitä et ois jotain sattunu..Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:Mikä on luontaisesti arka koira?
No mistä se koiran arkuus johtuu?
Mä en nimittäin oo ikinä kuullu et joku koira olis luontaisesti arka.
Ei saalistava eläin ole luontaisesti arka vaan se arkuus on opittu käyttäytyminen [/quote]Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja ppo:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:no ei se arkuus aina välttämättä elämästä johdu,tai siitä et ois jotain sattunu..Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:Mikä on luontaisesti arka koira?
no eiköhän se ole aika yleisesssä tiedossa että jalostuksella ollaan saatu myös näitä epätoivottuja ominaisuuksia luonteisiin...[/quote]Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:Ei saalistava eläin ole luontaisesti arka vaan se arkuus on opittu käyttäytyminenAlkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja ppo:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:no ei se arkuus aina välttämättä elämästä johdu,tai siitä et ois jotain sattunu..Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:Mikä on luontaisesti arka koira?
Silloin se arkuus on opittua käyttäytymistä emän puolelta eikä siis luontainen piirre kuitenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:no eiköhän se ole aika yleisesssä tiedossa että jalostuksella ollaan saatu myös näitä epätoivottuja ominaisuuksia luonteisiin...Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:Ei saalistava eläin ole luontaisesti arka vaan se arkuus on opittu käyttäytyminenAlkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja ppo:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:no ei se arkuus aina välttämättä elämästä johdu,tai siitä et ois jotain sattunu..Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:Mikä on luontaisesti arka koira?
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:ei oo yhtään vuotta,eikä tuu,eiköhän tässä maailmassa oo kasvattajia (ja "kasvattajia") ihan tarpeeks mutta se taas ei tarkota etteikö asioita ois lukenu tms. meinaatko että ainoastaan kasvattajat voi kommentoida koiriin liittyvää?
onko sulla sitten kokemusta taikka tietoa tilanteesta missä ois käytetty aran nartun pennuille sijaista ja onko se poistanu sen että ois arkoja pentuja?
Yleensä noi on kyllä jollakin tavoin opittua käyttäytymistä siis oire jostakin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mun koira on tahalleen tehty sekarotunen ja pikkupiskin kennelistä hinta 400e, sisäsiistiksi kokonaan oppi 2,5 vuotiaana, kärsii eroahdistuksesta, itkee ja kiljuu kun tullaan kotia, ei hyväksy muita koiria, ei ala kenenkään koiran kanssa tekemään tuttavuutta, murisee ja haukkuu vain muille koirille jnejnejne en tiedä onko luonnevika vai opittu