Kenkäostoksilla eilen, ekaluokkalainen kokoa 36, viidesluokkalainen kokoa 40...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tytöt 15v koko 38 ja tyttö 11v 39-40. Taitaa tulla pitempikin tästä nuorimmaisesta. Eikä häntä tunnu kengän koko millään muotoa vaivaavan :).

Ai niin ja itsellä koko 38-39-jopa 40 kengästä riippuen, miehellä 42-44.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Meillä tytöt 15v koko 38 ja tyttö 11v 39-40. Taitaa tulla pitempikin tästä nuorimmaisesta. Eikä häntä tunnu kengän koko millään muotoa vaivaavan :).

Minkäs kokoinen tuo teidän nuorempi on? Meillä tyttö täyttää marraskuun lopussa tuon 11-v, pituutta löytyy nyt 156cm. Enää sentin mua lyhyempi... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:

Minkäs kokoinen tuo teidän nuorempi on? Meillä tyttö täyttää marraskuun lopussa tuon 11-v, pituutta löytyy nyt 156cm. Enää sentin mua lyhyempi... :D

Hei. Tuota luokkaa on pituuskin ja selvästi on muutenkin pitkälle kehittynyt neiti. Itse olen sentään vielä tätä murkkua pidempi :).

Hei. Tuota luokkaa on pituuskin ja selvästi on muutenkin pitkälle kehittynyt neiti. Itse olen sentään vielä tätä murkkua pidempi :).

Kyllä meilläkin neiti alkaa kehittyä, rinnat kasvaa ja karvoitusta alkaa ilmaantumaan, dödöä myös käytettävä, muuten haisee.... ;)

Itse ei ole millänsäkään muuttuneista muodoista, kohta kai sitä kuukautisia saa odotella.

Meillä ei mene montaa vuotta kun kuopuskin katsoo äitiä alaspäin, meikä kun on tälläinen metrin hukkapätkä... :D

Minulla oli esikoulussa jalka jo kokoa 36... nykyään käytän koon 39 kenkiä, viidennen luokan jälkeen ei ole jalkani enää kasvanut.

Niin ja äitini jalka on 36-37 ja isäni 46

Kyllä meilläkin neiti alkaa kehittyä, rinnat kasvaa ja karvoitusta alkaa ilmaantumaan, dödöä myös käytettävä, muuten haisee.... ;)

Itse ei ole millänsäkään muuttuneista muodoista, kohta kai sitä kuukautisia saa odotella.

Meillä ei mene montaa vuotta kun kuopuskin katsoo äitiä alaspäin, meikä kun on tälläinen metrin hukkapätkä... :D

Ihan samat kuviot siis. Mukavaa aikaa. Eikä tuon vanhemman kanssa ole ollut mitään isompia murrosiän ongelmia - pari isoa riitaa - ja nyt on jo jonkin aikaa vaikuttanut tasaantuneelta :). Minäkin nuoremmalle juuri ostin dödön ja "meikkaamisen" kanssa pitää opastaa, ettei mene överiksi. Päivävoidetta laittoi hiukan liikaa eilen, mutta hienovaraisella ohjauksella sekin sujuu ;). Ihana isokenkäinen! Onneksi nykyään on kauniita kenkiä naisille myös isokokoisina, kun ainakin meidän neiti tykkää kauniista kengistä ja jalka on aika siro, vaikka pitkä onkin.

Huh miten isoja kokoja! Mut on varmaan pituuttakin. Meillä kun on "kääpiöperhe": iskä 172 cm ja kenkä 41, äiti 150 cm ja kenkä 34, minä 160 cm ja kenkä 35..

Tyttö on tuo viidesluokkalainen, kovasti toivoo että jalka ei enää hirveästi kasva... :/

Ekaluokkalainen taas on poika, en ollut uskoa kun kauppias mittasi jalan ja katsoi sen oikean koon...kääk, mulla itellä on kenkät kokoa 38... :ashamed:

Minkäs kokoisia jalkoja muiden lapsilta löytyy?

Meillä tyttö kasilla,just 42 mahtuu.Oli itse käynyt kenkäkaupassa ja tuli vähän naama nurin kotiin.Oli kysyny myyjältä 42 kenkiä,myyjä oli sanonu että MIESTENOSASTOLTA löytyy! :o No oli sieltä kuitenkin löytänyt mieleiset kanvaskengät.Mietin että löytyykö enää kaunoluistimia...tokaluokkalaisella 35 ja neljäsluokkalaisella 36-37.Minulla 40.

Alkuperäinen kirjoittaja Höbänä:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Ekaluokkalaisella taitaa olla kokoa 30, vitosluokkalaisella 36 ja ysiluokkalaisella vaatimaton 44. :saint:

:laugh: ihana :D:D vaatimaton :D:D mut on siinä jalalla kokoa :D :)

Vaatimaton 44, joo, mun sisko meni nyt lukioon ja hänellä on tuota kokoa jalka, todella vaikea löytää kivoja, mukavia kenkiä! Ei kovin siroja ole kun kokoa noin paljon.... =)

Sano siskollesi että kenkiä voi teettää,muistaakseni suutarimestarit .net

Eskarilaisella 6v 31-32
3v 25-26 kun koot heittelee kengissä
1v oli vielä alkukesästä koko22 mutta nyt piti ostaa jo 23 nron kengät. Meillä vanhemmilla taasen voitas käyttää samoja kenkiä kun molemmilla on koko 40

Ihan samat kuviot siis. Mukavaa aikaa. Eikä tuon vanhemman kanssa ole ollut mitään isompia murrosiän ongelmia - pari isoa riitaa - ja nyt on jo jonkin aikaa vaikuttanut tasaantuneelta :). Minäkin nuoremmalle juuri ostin dödön ja "meikkaamisen" kanssa pitää opastaa, ettei mene överiksi. Päivävoidetta laittoi hiukan liikaa eilen, mutta hienovaraisella ohjauksella sekin sujuu ;). Ihana isokenkäinen! Onneksi nykyään on kauniita kenkiä naisille myös isokokoisina, kun ainakin meidän neiti tykkää kauniista kengistä ja jalka on aika siro, vaikka pitkä onkin.

Meikata en ole vielä antanut, sitten kun seiskalle menee niin saa aloitella ripsivärillä, me kyllä asutaan "maalla" jossa pieni kyläkoulu niin ei vielä paineitakaan tuohon meikkaamiseen..

Meillä myös tytöllä kapea ja matala jalka, ballerinoja olisi kesällä halunnut mutta ei ne käy kun ovat liian isoa lestiä.

Siskolla on vaikeuksia löytää kauniita kenkiä kun jalan numero on tosiaan se 44. lukion siis aloitti. Meidän neiti oikeasti on kauhuissaan jos hänen jalkansa kasvaa yhtä isoksi, kuunnellut siskoni ongelmia kenkien suhteen...Eikä neiti muutenkaan halua yhtä isoksi kuin isänsä.... =)

Meillä asuu kanssa yksi "Bigfoot" eli meidän vitosluokkalaisella kengänkoko 42-43, isoveljellään (7lk.) vain 40. Onhan se hauskannäköistä kun on kavereita kylässä ja poikien kengät vierekkäin eteisessä kun saattaa olla lähes kymmenen numeroa eroa :D