kengistä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
siis kun haluaisin esim. hameen kanssa pitää saappaita, mutta kun kaikki saappaat on tuosta pohkeen kohalta tosi isoja!! vai kuvittelenko vaan itse, että on tökerön näköistä kun jalka on niin ohut... ja sama juttu nilkkureiden kanssa, vaan sit kun mietin, et jos kenkä olis tuosta pohkeen/nilkan kohdalta sen kokoinen että täyttäisi koko kengän, ni olis kyllä melkosen paksut pohkeet/nilkat, et ei kai kellään sellasia ole..

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
siis kun haluaisin esim. hameen kanssa pitää saappaita, mutta kun kaikki saappaat on tuosta pohkeen kohalta tosi isoja!! vai kuvittelenko vaan itse, että on tökerön näköistä kun jalka on niin ohut... ja sama juttu nilkkureiden kanssa, vaan sit kun mietin, et jos kenkä olis tuosta pohkeen/nilkan kohdalta sen kokoinen että täyttäisi koko kengän, ni olis kyllä melkosen paksut pohkeet/nilkat, et ei kai kellään sellasia ole..

Miulle kaikki saappaat on liian isoja pohkeen kohdalta. Käsi menee reilusti väliin. Viimeksi löysin strech-saappaat, joissa vetoketju ja ne on suht sopivat. menee talvella paksut sukkiksetkin kyllä alle, mutta ei näytä kesällä niin kauheilta ku varret suht hyvät. Ei ole nekään kuitenkaan napakat vaan pari cm vois ottaa ympäryksestä pois, et ois semmoset "tiukat". Itse sit oon tehny itselleni saappaita, ni saanu omien pohkeitten mukaan varret.

Alkuperäinen kirjoittaja tuliko pakkaset:
täh, kesällä saappaat?!!!

No kyllä ihan hyvin voi pitää kesällä pakkasia jos lämpötila on 10 astetta ja vettä sataa :D Ja oli miulla esim. viime kesänä kaverin häissä mekon kanssa saappaat ja silloin oli yli 20 astetta lämmintä... sopi vaan mekon kanssa paremmin kuin muut kenkäni...

juu, kyl näillä ilmoilla voi saappaita pitää :D mut siis onko teiän muitten mielestä tökerön näköstä jos tosiaan siihen pohkeen ja varren väliin jää iso rako??

Mulla on just sopiva pohje kaikkiin saappaisiini, eikä tod. ole paksut pohkeet :| Riippunee saappaista siis...

Ja mä käytän kesälläkin saappaita, koska nilkat ei kestä keposia korkkareita, tarvii kunnon tuen... :/

Nykyään muodikas on ns. bootsimallinen varsi saappaissa, joka on poikkeuksetta kaikille löysä. Eli teillä ei ole tavallista kapeammat pohkeet vaan saappaiden varret on leventyneet. Sama koskee nilkkureita. Tiukkaa vartta pidetään junttimaisena, ja poikkeuksetta suomalaiset ovatkin ainoita jotka suosivat "soivan" tiukkaa vartta saappaissa. Ehkä jostain mummo liikkeistä löytyy kapeapohkeisia saappaita vielä. Varren kaventaminen on myös joissain tapauksissa mahdollista, mutta tulee kallis paukku.

Alkuperäinen kirjoittaja maikko:
Nykyään muodikas on ns. bootsimallinen varsi saappaissa, joka on poikkeuksetta kaikille löysä. Eli teillä ei ole tavallista kapeammat pohkeet vaan saappaiden varret on leventyneet. Sama koskee nilkkureita. Tiukkaa vartta pidetään junttimaisena, ja poikkeuksetta suomalaiset ovatkin ainoita jotka suosivat "soivan" tiukkaa vartta saappaissa. Ehkä jostain mummo liikkeistä löytyy kapeapohkeisia saappaita vielä. Varren kaventaminen on myös joissain tapauksissa mahdollista, mutta tulee kallis paukku.

Mutta jos saappaat ovat tavan malliset vetoketjulliset korkkarisaappaat, ni kyllä niiden mieluusti pitää suht istuvat olla. Miulla ei ainakaan tunnu hyvältä kävellä ku jalka pääsee hölskymään jos varsi liian iso. Ja miusta on ihan sama mimmoset kengät tahi saappaat nyt on muodissa. Mie pidän semmosia mistä tykkään, oli muodissa tai ei...

Yhteistyössä