Kengät jalassa sisällä

Voi että taas ottaa päähän :headwall:
Eräs tuttu kun tuli lapsensa kans meille kylään niin tää äiti antoi lapsensä kävellä meille sisälle hiekkasilla kengillä :eek: Meillä on kuitenkin suht iso eteinen johon me itsekkin jätämme kengät emmekä tuo niitä sisälle. Raivostuttavaa miten joku voi olla noin välinpitämätön.
Meillä on vielä vauva joka ryömii pitkin lattioita :/
Joudun muutenkin vahtimaan tätä hänen lastaan kun he ovat meillä...
Viimeksi esim. jouduin häntä kieltämään kun hän oli meidän vessassa tekemässä omia juttujaan niin tän äiti ei edes kysynyt miulta että mitä tää hänen poika siellä teki :eek: Voi että jotkut voi ärsyttää.
 
juubel
Lapset joskus paukkaa sisään kengät jalassa. Mä olen tokassut et kengät eteiseen, tää ei oo baari! No niin... Tulipa sitten vieraita ja yks astui kengät jalassa pikkasen pidemmälle niin tyttöpä suureen ääneen komentamaan että EI TÄMÄ OLE MIKÄÄN BAARI!!
 
Suomessa ei ole kenkäkulttuuria. Kaikissa britti/amerkikkalasisarjoissahan lampsitaan kengät jalassa. Tuosta tuli mieleen, että kun vietetään sukujuhlia, niin joku puku päällä sukkasillaan näyttää tosi tyhmältä. Meillä ollaan ristiäisiä ja muita sukujuhlia vietetty kotona. Itse olen hipsinyt kotitossuissa. Mutta vaikea sanoa vieraille, että kengät pois. Jos naisilla on hameita, ja miehillä pukuja, niin aneemisilta ne näyttäis sukat jalassa. Pukukoodiin kuuluu juhlissa(olettaisin) ne kengät. Tiedän yhden tutun, joka manas sitä, että järjesti kotona juhlat. Mustista lakeerikengistä jäi parkettilattialle kivat mustat raidat. Ja ei kuulemma enää lähtenyt puhtaaksi. Pitäis olla sellasia "venetöppösiä" sinisiä muovijuttuja saatavilla, niin lattiat säästyis. Ja jää monesta kengäsnpohjasta vaaleaankin mattoon ikäviä jälkiä. Pitäsköhän kutsukorttiin laittaa, ettei tultais kengillä jotka suttaa. Vai pitäskö laittaa p.s. ottakaa kotitöppöset mukaan :D
 
laiskimus harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:51 samperi kirjoitti:
Mä komentelen kyllä itse toisten lapsia kotonani, jos vanhemmat ei ite puutu tuollaisiin asioihin.
niin minäkin. eikä vielä ole tullut ongelmia asian suhteen. tosin kaikki joilla on lapsia ja meillä käyvät, tuntevat minut ja minun asenteeni ja hyväksyvät ne, joten no problems.

oisit vaan sanonu suoraan että kengät jätetään sitte eteiseen, niillä ei lompsita pitkin lattioita koska vauva konttaa. ja jos ei se äiti tajua sitä niin mene sen nenän eteen seisomaan, katso sitä silmiin ja sano sama sille äidille. ja kysy sitte että capice?

;)
 
laiskimus harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:53 juubel kirjoitti:
Lapset joskus paukkaa sisään kengät jalassa. Mä olen tokassut et kengät eteiseen, tää ei oo baari! No niin... Tulipa sitten vieraita ja yks astui kengät jalassa pikkasen pidemmälle niin tyttöpä suureen ääneen komentamaan että EI TÄMÄ OLE MIKÄÄN BAARI!!
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: loistavaa! mutta oli siis tyttärellesi mennyt perille että ei sisälle kengät jalassa :D
 
huh
Entäs kun mun vanhemmat lompsii kengät jalassa. Vaikka on tilava tuulikaappi ja siellä on kenkiä, että pitäs nähdä mihin ne kengät jätetään!!!!
Mä inhosin lapsena, kun kaikki kulki kengät jalassa. Mua siis todella ärsytti se, vaikka olen heidän biologinen tytär.
Minun kotonani ei kävellä kengät jalassa. PISTE! Mutta mun vanhemmat ei näköjään tajua, vaikka olen siitä koko lapsuuden/nuoruuden heille sanonut/ paasannut... :eek: Miten ne voikin olla niin juntteja?!? :ashamed:
 
Ulkokengät ehdottomasti jää eteiseen, sehän on perusaseptiikkaa! 80% kodin bakteereista tulee ulkoa, mm. kenkien mukana. Jos sitten vielä niillä kengillä lampsittaisiin ympäriinsä koko asunnossa, niin tämä bakteerimäärä nousisi huomattavasti. Ajatelkaa nyt mihin kaikkeen niillä tuolla ulkona astelette, vaikka ne nyt näennäisesti näyttävätkin puhtaalta, olet silti voinut tallata monet pissat, linnunkakat, homeet ymv. ymv. Hyi olkoon, mä en ainakaan halua, että mun kotona kuljetaan ulkokengät jalassa. Ja sisäkenkiäkään ei ole tarkoitettu ulkona ja sisällä käytettäviksi, ei edes postilaattikmatkalle, koska tarttuu ne bakteerit siitäkin. Juhlien ym. jälkeen lattiat voi varmaan pestä desinfioivalla, mutta kuka jaksaa pestä lattioita joka päivä? Ja sitten sieltä lattialta vielä nostetaan ties mitä tavaroita, joita pidellään ja sitten mennään syömään samoilla käsillä... YÖK!
 
Meillä tulee apivanhemmat sisälle kengät jalassa :kieh:
En tykkää kun tullaan kengillä sisälle. Meilläkun oli tässä ristiäiset, sanoin vieraille(vanhemmille ja appivanhemmille ja sisaruksille)että ei tultais kengillä sisälle.
Toi kenkä kultturi on aika mielenkiintoinen :/ Amerikassa on loukkaus jos riisut kengät kun meet sisälle ja Japanissa taas loukkaus jos meet kengillä sisälle.
 
maalaisjärjellä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 11:41 NaRikka kirjoitti:
Ulkokengät ehdottomasti jää eteiseen, sehän on perusaseptiikkaa! 80% kodin bakteereista tulee ulkoa, mm. kenkien mukana. Jos sitten vielä niillä kengillä lampsittaisiin ympäriinsä koko asunnossa, niin tämä bakteerimäärä nousisi huomattavasti. Ajatelkaa nyt mihin kaikkeen niillä tuolla ulkona astelette, vaikka ne nyt näennäisesti näyttävätkin puhtaalta, olet silti voinut tallata monet pissat, linnunkakat, homeet ymv. ymv. Hyi olkoon, mä en ainakaan halua, että mun kotona kuljetaan ulkokengät jalassa. Ja sisäkenkiäkään ei ole tarkoitettu ulkona ja sisällä käytettäviksi, ei edes postilaattikmatkalle, koska tarttuu ne bakteerit siitäkin. Juhlien ym. jälkeen lattiat voi varmaan pestä desinfioivalla, mutta kuka jaksaa pestä lattioita joka päivä? Ja sitten sieltä lattialta vielä nostetaan ties mitä tavaroita, joita pidellään ja sitten mennään syömään samoilla käsillä... YÖK!
Mä olen samaa mieltä siitä, että kengät kuuluu eteiseen. Juhlaetikettihän sanoo, että juhlapuvun kanssa saa ja kuuluu käyttää kenkiä myös sisätiloissa. Enkä lähtis desinfioimaan juhlien jälkeen lattioita, koska "kotidesinfektio" jättää jäljelle vain vaarallisimmat ja elinkykyisimmät pöpöt ja tehoaa vain melkoisen vaarattomiin lajeihin. Pöpökanta vain vahvistuu tällaisesta ylihygieenisyydestä. Eli liiallisella hygienialla voi saada aikaan vain enemmän hallaa, joten järki käteen. Ja sitä paitsi mietippä mitä kaikkea lapset laittavat suuhun, vaikka kuinka yrität valvoa...maalaisjärjellä pärjää melko pitkälle...Nythän allergioidenkin yhdeksi syyksi epäillään liiallista puhtautta...
 

Omassa kodissa omin säännöin. Meillä kun pieni vieras meinasi jälleen juosta kengät jalassa olkkariin, niin sanoin vaan ystävällisesti, että meillä ei kengät jalassa mennä eteistä pitemmälle. Aikansa kuikuili ja esitti, että kotona saa mennä kengät jalassa (ei tietenkään pidä paikkaansa). Sitten otettiin kengät pois ja meno jatkui.
 

Yhteistyössä