kenenkään alapäätä korjailtu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tärvelty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tärvelty

Vieras
Heippa! Minulla repesi paikat synnytyksessä sen verran rumasti (tai sitten ommeltiin huonosti...) että nyt on tuolla reijällä muutama ihonriekale, jotka todella koen häiritseviä, ja rumatkin ovat jos oikein menee sinne kurkkimaan. Onkohan iso operaatio napsaista ne pois? Onko kenenkään alapäätä korjailtu synnytyksen jäljiltä? Pysyikö muilla emättimen aukko sellaisena selkeäreunaisena, vai kävikö kenellekään niin kuin minulle, että näyttää siltä kuin sieltä ois räjähtämällä tullut jotakin ulos? Enää ei kehtaa levitellä omalle miehellekään :(

Olin vähän aikaa sitten gynekologisessa leikkauksessa ja siellä osastolla tapasin naisia joille oli tehty synnytyksen jälkeisiä korjauksia alapäähän. Yksi iso syy on kuulemma se ettei enää suosita epparia tai sitten äidit kieltää sen teon. Uskon että pienet leikkaukset ei oo kovinkaan vaativia, kannattaa esittää asiaa rohkeasti jollekin gynelle että lähettää eteen päin keskussairaalaan.

Mulla ei tullut repeämää, mutta alapää ei alkanut parantua (jomotti ja tihkui verta). Kävin yksityisellä ja totesi, että ylimääräisiä kudoksia näkyvissä. Niitä voi kuuleman synnytyksessä "pullahtaa" esiin vaikka ei varsinaista repeämää tulisikaan. Puudutti ja leikkasi kolme palluraa pois. Operaatio vaati neljä tikkiä. Aikaa käyntiin meni n. 45 min ja hintaa n. 100 e. Sain jotain emätinvoidetta ja senjälkeen parani hienosti!

Heipä! Oompa sitte viimeks tänään pohtinu tätä samaa asiaa. Mulla myös (eka alatiesynn. 6v sitten) sai aikaan rähähdystyömaan, ja sitä sitte reilu tunti kursittiin lääkärin voimin kasaan. Ja juu, kiva jos jollain todella on olemassa emättimensuu =) voi heh, mulla tilalla on lähinnä jauhelihaa muistuttava muodostelma. Siis niin kurja näkönen "tavara parka" että en todellakaan oo esitelly sitä edes miehelleni sen jälkeen :laugh: , enkä esittelekkään.
Onks muilla sellasta tuntua (esim. lantion eteen ja taakse kallistuksia tehdessä -latinoissa- että siin emättimen "suuaukolla" on tyhjä tila joka tuntuu ärsyttävältä...?
Ite pelkään noissa korjausoperaatioissa mahdollisia hermotusongelmia... jotte, en sitte oo sellasta aatellu, ku ei periaatteessa oo mitään toiminnallista vikaa.

Yhteistyössä