Kenen vauva kärsinyt keltaisuudesta? Tietoa,kokemuksia kaipaisin

  • Viestiketjun aloittaja worry
  • Ensimmäinen viesti
vieras
mun kolmesta lapsesta 2 sai valohoitoa. sitä sinivaloa.
poika 1 vrk:n ja tyttö peräti 3

muuten se oli ihan normaalia elämää, olin mukana sairaalassa, koska ne huomattiin enne kotiinlähtöä, joten olivat synnyttäneitten osastolla.

mutta väsyneitä lapasia, ja söivät huonosti, se oli se ongelma mitä aiheutti
 
kaisla
Minulla oli keskimmäistä odottaessa anti-d vasta-aineita veressä, joten vauvaa tarkkailtiin jo vatsaan. Kaksi viikkoa ennen synnytys käynnistettiin ja vauva sai valohoitoa lampun alla jonkun päivän. joten ei kovin paha bilirubiinitaso ehtinyt kehittyä. Kotona pidettiin vielä alasti auringonvalon alla.
 
Poika synty viikoilla 36+5. Pari päivää synnytyksen jälkeen alko kellastuu, mitä sitte seurailtii ja otettii bilirupiini näytteitä. Sit ku oli bilirupiini arvot liian koholla joutu poika valohoitoon. Yhen yön oli valohoidossa. Osittain hoitajien luona kunnes niil meni hermot kiikuttaa sitä tunnin välein syömään. Sitten jäi poju äidin vieree ja loppuyön nukku mun mahan päällä ja valohoitokone oli meijän päällä. Kotiin päästiin seuraavana päivänä ja kolme kertaa käytiin antaa kontrolli näyte bilirupiinista.
 
Meillä molemmat saaneet valohoitoa.
Syntyneet rv 35+4 ja 36+. Olivat molemmat kahteen otteeseen.
Olin heidän kanssaan tottakai laitoksella silloin :) Päästiin molempien kans kotiin kun olivat n. viikon ikäisiä :heart:
 
Meidän herra sai myös valohoitoa, yhden yön ajan, ja osan edellistä päivää, oli lampun alla. Ja mä olin myös sairaalassa, kun ennen kotiinlähtöä tuli tuota keltasuutta. Sitte ton valohoitoyön jälkeisen päivän iltana ottivat kokeet ja kun ei ollu arvot noussu, vaikka aamulla pääsi pois lampun alta, niin päästiin silloin illalla kotiin.

Ukolla ei ollut mitään muita oireita siitä johtuen, ainoastaan se keltaisuus ja vähän oli väsyneempi.

Ja syntyi vkolla 42.
 
lady of the lake
Molemmat pojat syntyneet rv 39+2 ja esikoinen sai kahtena päivänä valohoitoa.Oli tosin lasten teho-osastolla viikon synnyttyään ja minä itse pääsin jo kolmantena päivänä synnytyksestä kotiin.Kävin häntä sitten päivittäin sairaalassa hoitelemassa.

Kuopuksella oli bilirubiinit myös koholla muttei niin paljoa, että olisi valoa tarvinut antaa.Seurasivat osastolla 5 päivää bilejä ja sen ajan olin myös minä vauvan kanssa siellä.Kotiin päästyämme piti vielä kertaalleen käydä lasten pkl:lla bilikontrollissa, koska osastolta lähtöpäivänä arvo oli vielä koholla.
 

Yhteistyössä