kenen satu kyseessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maisa

Vieras
ja kuka sen on kirjoittanut?
satu kertoo tytöstä joka myy talvella tulitikkuja..? ja miten se jatkuu? kuoleeko se tyttö? muistaako joku? olisi todella ihana apu jos joku muistaisi ko sadun..=)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jep. Pieni tulitikkutyttö ja kyllähän se kuolee. Oli joskus meidän baletissa kevätnäytöksenä. Itse olin silloin tulitikku. :D

ihana :D mutta saako kysyä miten tulitikkua voi esittää? miksi ja miten se tyttö kuolee? löytyyköhän ko satua kirjastosta?

Alkuperäinen kirjoittaja maisa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jep. Pieni tulitikkutyttö ja kyllähän se kuolee. Oli joskus meidän baletissa kevätnäytöksenä. Itse olin silloin tulitikku. :D

ihana :D mutta saako kysyä miten tulitikkua voi esittää? miksi ja miten se tyttö kuolee? löytyyköhän ko satua kirjastosta?

Ihan taatusti löytyy kirjastosta. Muistaakseni kuolee kun raapii niitä tulitikkuja yksitellen ja polttaa ne vähitellen loppuun. Sitten viimeisen tulitikun jälkeen kuole.... paleltuu kuoliaaksi varmaankin. Ei ole paikkaa minne mennä tytöllä. Jotain sellaista.

Tulitikkua esitettiin niin, että oli kirkkaan keltainen tyllipuku päällä (siis se perinteinen balettitanssijanpuku mutta keltaisena). Kädessä oli iso puusta tehty tulitikku ja sitten tanssittiin mitä tanssittiin. Tanssimme lopussa esiin marssivat pikkuruiset tulitikkuaskit, joista raapaisimme tulen siihen tikkuumme. Kuviteltu tuli tietysti. Ja ne askit oli siis pieniä balleriinoja joilla oli asuina sellaiset tulitikkuaskit. :)

Yhteistyössä