Kenen pieni aloittaa päiväkodin syksyllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minnie81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minnie81

Vieras
Olisin kiinnostunut onko muita joiden lapsi aloittaa päiväkodin.
Itse olen menossa syksyllä töihin ja 1,6 kk aloittaa päiväkodin.
Pikkasen jo jännää et miten lähtee käyntiin.
Miten muilla. minkä ikästä muksua ja minne päin suomee ootte
viemässä.

Minä oon viemässä poikaa, syksyllä 1v 10kk hoitoon päiväkotiin. Meillä on lekein viereeeä kunnallinen täyteenbuukattu päiväkoti ja kilometrin päässä sitten toinen yksityinen ja rauhallisempi paikka, jonne hänet viemme. Tuleeme kyllää monesti seuyuraavan viiden vuoden pakkasaamuina harmittelemaan miksi ihmeessä emme vieneet siihne vieressäolevaan,mutta mitäpä sitä ei kullanmurunsa hyvinvoinnin eteen tekisi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 10:04 eloveena kirjoitti:
Minä oon viemässä poikaa, syksyllä 1v 10kk hoitoon päiväkotiin. Meillä on lekein viereeeä kunnallinen täyteenbuukattu päiväkoti ja kilometrin päässä sitten toinen yksityinen ja rauhallisempi paikka, jonne hänet viemme. Tuleeme kyllää monesti seuyuraavan viiden vuoden pakkasaamuina harmittelemaan miksi ihmeessä emme vieneet siihne vieressäolevaan,mutta mitäpä sitä ei kullanmurunsa hyvinvoinnin eteen tekisi.

Se, että paikka on yksityinen ja pieni ei vielä takaa, että hoidon laatu siellä on hyvää. Yksityisten valvonta on todella puutteellista, henkilökunnan vaihtuvuus suurta ja usein rahassa pihistellään kaikessa.
Toki voi siis ihan hyväkin yksityinen olla, mutta kannattaa ottaa hyvin selvää ennenkuin lapsena sinne vie.

mun täytyy kans kommentoida, että "täyteen buukattu kunnallinen" on joka tapauksessa max 4 alle kolme vuotiasta yhtä aikuista kohti.

Meidän tyttö aloitti viime syksynä 11kk iässä päiväkodin kunnallisessa. Meillä on pelkästään hyvää sanottavaa. Nyt joudumme muuton takia vaihtamaan ensi syksyksi uuteen päiväkotiin, mutta suhtaudun erittäin positiivisesti siihenkin.

Kunnallisessa valvonta on ok ja hoitajan täyttävät tietyt kriteerit. Itse vien paljon mielummin päiväkotiin kuin ventovieraalle perhepäivähoitajalle, joka on sitten yksin koko päivän lasten kanssa. Jos ongelmia tulee on vähän vaikea kysyä kaksivuotiaalta, että mikä mättää.

Tämä vain minun mielipiteeni!

Hep! :wave:

Meilläkin on tarkoitus viedä poika syyskussa päiväkotiin, ikää hänellä tuolloin 1 v 4kk. Odotan itsekin innolla että hän pääsee sinne, koska se on erityisen suosittu ja kaksikielinen (puhuvat molempia kieliä kaikissa ryhmissä). Lisäksi opettavat lapsille erikielisiä lauluja ja leikkejä ja mm luonnosta huolehtimisen.

Tosin voi olla että suunnitelmat muuttuvat ja jatkamme ulkomaankomennusta vielä... Mutta ainakin näillä näkymin on päiväkoti uusi juttumme syksyllä!

Meillä myös suosittiin tuota päiväkotia versus perhepäivähoitojaa (molemmissa puolensa), mutta koska tuo päiväkoti on niin hyvä paikka, niin ehdottomasti sinne. Siellä on sitten enemmän hoitajia, jos ei esim kemiat synkkaa pojalla jonkun kanssa niin taatusti löytyy toinen täti josta pitää. Olisi kamalaa jos ei lapsi esim pitäisi perhepäivähoitajastaan, vähän niukaksi jäisi sylit?

Jännää on!

Meidän poika aloittaa elokuun alussa, ikää silloin melkein 1 v. 3 kk. Viikon päästä mennään tutustumaan ensimmäistä kertaa.. äiskää vähän jo jännittää :ashamed:

vuosi sitten aloitti meidän poika päiväkodissa ja oli silloin vuoden ikäinen. Hyvin meni heti alusta alkaen. Tässä välissä poika oli pph:lla ja siihen en ollut yhtään tyytyväinen. Onneksi saatiin vanha pk-paikka takas.

Meidän poika menee elokuun lopulla päiväkotiin, kun menen töihin. Ikää on silloin n. 1 v 3 kk. Päiväkoti on n. 500 metrin päässä meiltä, joten matka on sopivan lyhyt viedä ja hakea kävellen poikaa.

Tulevalla viikolla on infotilaisuus kyseisellä päiväkodilla uusien lasten vanhemmille, joten siellä saa toivottavasti vähän enemmän tietoa.

Haikeaa se paluu arkeen tulee varmasti olemaan ja alku päiväkodissa voi olla vaikeaa. Onneksi poika vaikuttaa luonteeltaan hyvin seuralliselta, joten varmaankin (toivottavasti) myös nauttii muiden lasten kanssa leikkimisestä.

Yhteistyössä