Kenen nimissä uusperheelisten talo on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naamo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naamo

Vieras
Olemme suunnitellet rakentavamme sukuni maille järven rannalle hienon talon.Olemme naimisissa ja miehellä on exän kanssa 3 lasta.
Miten kannattaa varmistaa se että tila pysyy minun perillisillä jatkossakin?Raakaa tekstiä, mutta maatilan kasvatit ymmärtävät tämän varmasti...Niin moni haluaisi päästä kiinni "rahoihin"!

No sun nimissäs tietenkin mutta suostuuko mies jos hän sitä maksaakin. Meihen lapset perii isänsä kyllä jos jotain perittävää on. Meillä ei ole kuin auto ja se on mun nimissä juuri siksi että saan sen pitääkkin jos mies kuolee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2006 klo 11:41 Marjuska kirjoitti:
No sun nimissäs tietenkin mutta suostuuko mies jos hän sitä maksaakin. Meihen lapset perii isänsä kyllä jos jotain perittävää on. Meillä ei ole kuin auto ja se on mun nimissä juuri siksi että saan sen pitääkkin jos mies kuolee.

Mut hehän ovat naimisissa, eihän silloin ole mitään väliä et kumman nimissä on... Siis jos ap:n mies kuolee niin kaikki miehen lapset perivät osan tästä talosta olipa se kumman nimissä tahansa, valitettavasti asia on näin. Mun käsittääkseni jos ei halua miehen lasten ollenkaan/ikinä perivän taloa niin sit ei oo muuta vaihtoehtoa kuin avioehto mut suostuisko mies siihen????

Ei ole raakaa tekstiä,ymmärrän täysin.Jos ei jo ole niin ottakaa avioehto,jos miehesi sua rakastaa niin ymmärtää kyllä,niin ymmärsi omanikin.Ja tietty kun on pakollisia vakuutuksia yms.niin edunsaajaksi/saajiksi laitat kaikista läheisimmän omaisesi.Esim.minulle jos käy joskus jotain,melkein mitä vaan,kun kaikesta olen itseni ja tyttöni vakuuttanut niin rahat/korvaus menevät tyttärelleni ja äidilleni.Miehelläni ed.liitosta pari lasta ja niiden ei mielestäni tarvitse ns.minusta "hyötyä" ikinä!

Avioehto.
Meillä on molemmat poistettu avioehdolla oikeudesta toisen ennen avioliittoa hankittuu omaisuuteen ja mahdollisista perinnöistä.
Sen voi tehdä koska vain.

Mutta talo maineen pitää olla sitten sinun nimissäsi.

Meillä tämä nykyinen talo on minun nimissäni,koska olen sen hankkinut ennen avioliittoa.
Uusi talomme tulee molempien nimiin koska yhdessä sitä rakennamme ja maksamme.<br><br>

Yhteistyössä