Kenen mielihalujen mukaan viettää jouluaatto??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Eli minä haluaisin viettää aaton oman perheen kesken, lapset haluaa mummit ja ukit kylään, miehelle on ihan sama..

Anoppi kyselee vähän väliä, että mitkä meidän joulusuunnitelmat on. Olen sanonut, että ei vielä ole suunniteltu..

Haluaisi ilmeisesti meille aattona.

Olen järjestänyt aaton mummeille ja ukeille useana vuonna peräkkäin. Joka aattoilta, kun saan vihdoin talon tyhjäksi niin PÄÄTÄN että ensi aatto ollaan rawuhassa oman perheen kesken.

Mutta... kenen halua pitää noudataa?? Omia vai lasten????

mikä sua siinä ahistaa, sehän on leppoista yhdessä oloa.
onko sulla tunne että joudut passaamaan ja tekemään koko ajan toisten eteen ja ite et saa huokaista.
ei muuta ku mummot hommiin, kyllä jokainen voi vähän tehdä.

LAsten juhlahan se eniten on, mutta varmasti välillä on vuoro kuunnella sinuakin. Menkää sinne anoppilaan vaikka, niin lapset saa mummin ja ukin seuraa ja sinä vältyt ruuanlaitolta?

Meillä minä toistaiseksi olen jyrännyt asiassa, kun lapset on vielä niin pieniä, etteivät osaa vaatia muuta kuin mihin ovat tottuneet (eli mummolaan vasta joulupäivänä...)

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt äiti:
Eli minä haluaisin viettää aaton oman perheen kesken, lapset haluaa mummit ja ukit kylään, miehelle on ihan sama..

Anoppi kyselee vähän väliä, että mitkä meidän joulusuunnitelmat on. Olen sanonut, että ei vielä ole suunniteltu..

Haluaisi ilmeisesti meille aattona.

Olen järjestänyt aaton mummeille ja ukeille useana vuonna peräkkäin. Joka aattoilta, kun saan vihdoin talon tyhjäksi niin PÄÄTÄN että ensi aatto ollaan rawuhassa oman perheen kesken.

Mutta... kenen halua pitää noudataa?? Omia vai lasten????

Kompromissi, niin että kaikkien mielipiteet otetaan huomioon. Nosta kissa pöydälle. Sano, että haluat viettää rauhallisen joulun omalla porukalla. Taidat sen jo ansaita!!!

Minä tein viimevuonna niin että kutsuin vain kahville, voin sitten kutsua enemmän porukkaakin. Itellä on ollut aina iso sukujoulu mummolassa, että sitä kaipaa vähän samantyylistä ja meillä on ainoastaan sellanen talo johon voi kutsua väkeä paljon.

Mielestäni mummot ja papat voi käydä vaikka toisena päivänä, tai te voitte käydä heillä esim. tapanina. Joulun tulisi olla oman perheen hyvän mielen juhla.
nimim. monta vuotta kärvistellyt aatot anoppilassa...

Meillä vietetään vissiin sitten mun mielihalujen mukaan.. :saint:
Mä kun en halua lähteä kotoa minnekään ainakaan jouluaattona niin ollaan aina kutsuttu tänne mun porukat ja miehen porukat, työt on jaettu siten että joku tekee laatikot, joku kalat ja lihat ja mä yleensä oon leiponut ja tehnyt salaatit. :)
Tosin jostain syystä miehen vanhemmat eivät ilmeisesti tänä jouluna ole tänne tulossa vaan pyysivät meitä sinne joulupäivänä, käy se niinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
onko sulla tunne että joudut passaamaan ja tekemään koko ajan toisten eteen ja ite et saa huokaista.

juuri tältä tuntuu.

Lisäksi appiukko puhuu koko ajan sodasta (en välttämättä haluisi, että lapset joutuu jouluna kuuntelemaan sotajuttuja)

Anoppi puhuu tuttujen ja vähemmän tuttujen sairauksista..

Ihan suoraan sanot että nyt haluaisit vihdoin nauttia itsekin siitä joulusta. Ja tuolla joku ehdotti vuoroin vieraissa systeemiä eli vuorojouluin kotona ja sitten taas muualla.

Ei joulu saa olla kamala stressin aihe. Vaikka se on lasten juhla niin miksi sinä et saisi myös nauttia siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

No come on, ei se kaikilla ole leppoisaa yhdessäoloa. Tutkitusti perheenäidit ahdistuu jouluna kun pitää kaikkien toiveet täyttyä täydellisestä joulusta. Itse en suostuisi passaamaan muuta kuin omaa perhettäni. Meillä hoidetaan isovanhempien luona kyläily päivällä ja illaksi tullaan kotiin viettämään omien perinteiden mukaista joulua. Se sopii meille.

Toi vieraan ehdottama kahvittelu kuulostaa kivalle idealle. Saisi kaikki tavata toisensa, mutta sinä et liikaa rasittuisi ja jos kutsutaan kahville niin luulisi vieraiden älyävän lähteä sitten hyvissä ajoin kahvittelun jälkeen :) Pitää painaa tämä mieleen, välillä jo valmiiksi jännittää millaisia joulustressejä sitä itse saa lapsen synnyttyä aikaan...

Yhteistyössä