kenen mielestä nuo ticket tähtihaalarit on nättejä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fffffff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näinpä. reilu satanen haalarista on rikkaalle ihmiselle pikkuraha ja jos rikas ihminen haluaa koreilla haalarilla niin ei todellakaan tickettiä osta :D sen sijaan on olemassa pieni ryhmä pienituloisia kotimammoja jotka säästävät puoli vuotta ja syövät kuukauden kaurapuuroa saadakseen lapselleen ticketin haalarin. Siinä ryhmässä EHKÄ saattaa olla joitakin jotka ostaa sen haalarin merkin takia. Mutta pääosin Tickettiä suosivat ostavat sen kyllä muista syistä kuin haalarin statuksen takia.

Mäkin oon sitä mieltä että nää kalliiden haalarien tms ostajia arvostelevat ovat pääsääntöisesti niitä joilla ei itsellä oo varaa ja ovat kateellisia. Ihan samanlaistahan se on muissakin asioissa. Kun joku rakentaa hulppean talon ja ostaa pihaan uuden mersun niin jo alkaa kuulua vaatimattomammin asuvien suista että "no en minä ainakaan tuollaiseen taloon muuttais". "yrittää ylpeillä sillä" jne. Että kyllä se kateus on se todennäköisin asia minkä takia joku vaatemerkki tai vastaava aiheuttaa niin hirveää porua. Miksi muuten se herättäis niin paljon keskustelua?

Et voi olla tosissasi sinäkään... Siis mikä ihmeen taloudellinen status teille tuo Ticket oikein on? Jos ei pidä siitä, on maan köyhin? Paljonko tuo sitten maksaa, jos en parilla sadalla sitä saisi, minkä käytän lapseni haalariin? Senhän on maksettava reilusti ylitse tuon pari sataa, sillä minullahan ei ole varaa ostaa Ticketiä kun en siitä pidä.

[QUOTE="mä";25327929]Et voi olla tosissasi sinäkään... Siis mikä ihmeen taloudellinen status teille tuo Ticket oikein on? Jos ei pidä siitä, on maan köyhin? Paljonko tuo sitten maksaa, jos en parilla sadalla sitä saisi, minkä käytän lapseni haalariin? Senhän on maksettava reilusti ylitse tuon pari sataa, sillä minullahan ei ole varaa ostaa Ticketiä kun en siitä pidä.[/QUOTE]

onko sulla luetun ymmärtämisessa vikaa? meni näet mun pointti korkeelta ja kovaa sun kohdalla.

[QUOTE="mä";25327914]Tämä on sitä 70-luvun massa-ajattelua parhaimmillaan :D Kaikkien on ehdottomasti kuljettava samanlaisissa vaatteissa tai muuten on kateellinen. Varsinkin, jos uskaltaa ääneen sanoa, ettei pidä siitä kuosista, jota on suurimmalla osalla vastaantulijoista ja näin ollen poikkeaa massasta, on ehdottomasti kateellinen. Ja vain kateellinen. Kateellinen.[/QUOTE]

Missäs sanoin että muiden olisi kuljettava tuossa haalarissa?! :D
Eiköhän se POINTTI ollut vähän toinen teksissäni...
Mä näen noita haalareita tosi harvoin joten en pidä massahaalarina...
Tästä asiasta tuskin jaksaisi kukaan puhua jos ei se nostaisi kateutta pintaan, itse en ole KOSKAAN aloittanut ainuttakaan ketjua haalarista mikä meillä on enkä pahemmin antanut sille oston jälkeen edes ajatusta enää. :D
Vähätuloiselle kaverille se tuo taas kauheasti ajatuksia. Sitten pälpätetään että ticketin ostajat yrittävät prameilla haalarilla ja ne jotka tuota haalaria ostavat, nauravat kippurassa typeryydelle.

Hyvätuloiselle sen hinta on melko pieni, eikä siitä tehdä niin suurta numeroa kuin ne, joilla ei siihen ole varaa. Koen todella noloksi kun joku sanoo että jollain merkillä yritetään brassailla, se kertoo paljon kommentoijasta itsestään. :D

C'oon! SE ON VAIN HAALARI!!! :D

[QUOTE="mä";25327929]Et voi olla tosissasi sinäkään... Siis mikä ihmeen taloudellinen status teille tuo Ticket oikein on? Jos ei pidä siitä, on maan köyhin? Paljonko tuo sitten maksaa, jos en parilla sadalla sitä saisi, minkä käytän lapseni haalariin? Senhän on maksettava reilusti ylitse tuon pari sataa, sillä minullahan ei ole varaa ostaa Ticketiä kun en siitä pidä.[/QUOTE]

Tällä kaverilla on luetunymmärtämisessä pientä häikkää...

[QUOTE="mä";25327914]Tämä on sitä 70-luvun massa-ajattelua parhaimmillaan :D Kaikkien on ehdottomasti kuljettava samanlaisissa vaatteissa tai muuten on kateellinen. Varsinkin, jos uskaltaa ääneen sanoa, ettei pidä siitä kuosista, jota on suurimmalla osalla vastaantulijoista ja näin ollen poikkeaa massasta, on ehdottomasti kateellinen. Ja vain kateellinen. Kateellinen.[/QUOTE]

no ei se nyt niinkään oo. on ihmisiä jotka ei oikeesti tykkää siitä yhtään ja sitte on ihmisiä jotka on kateellisia ja verhoavat kateuden sillä että haukkuvat merkkiä. kun he haluaisivat ostaa sitä mutta ei oo varaa mutta ei myöskää rohkeutta myöntää sitä että ei vaan oo varaa, niin he haukkuvat merkkiä että ihmiset luulis että heillä ei oo niitä sen takia että mamma ei tykkää vaikka totuus on että heillä ei oo niitä koska ei oo varaa. sellaisia on ihan oikeesti. ei tietenkään kaikki oo kateellisia joilla niitä ei oo mut osa on. got it?

itse asiassa mäkään en tykkää niistä mut oon väliin ostanu kun ne on ollu niin halpoja. ne haalarit näyttää säkiltä hoikan lapsen päällä. mun tytöllä on tänä talvena ticketin haalari ja oon ristiny sen teletappihaalariksi. ku tyttö kävelee se päällä niin se näyttää takaa samalta kuin teletapit :D

ne on ihan kivan näköisiä, mutta yhtään ticketiä ei enää meille tule. Ostin lapselle, kun sitä täällä niin ylistettiin. Sisus olikin kokonaan jotain fleecen tapaista ja olipa 4v lapsella todella hankalaa pukea haalari päälle. Hihan ja lahkeen suut lisäksi tosi tiukat. Palasin jo tälle talvelle tuttuun Reimateciin ja en ole katunut:)

Mä ostan aina ticketin siksi että:
a) ensimmäisen ostin kokeilumielessä kun kuulin kaverilta ettei ollut tuottanut pettymystä vedenkestävyydessä jne,
b) toisen ostin koska koin ensimmäisen todella hyväksi.
c) hinta ei ole meidän taloudelle suuri, joten mielelläni voin maksaa tuon summan, ei se ole edes kovin kallis ja myyn aina huutonetissä, joten maksan loppujen lopuksi vähemmän haalarista kuin siitä seppälän haalarista jota yritin myydä pitkään. Ticketistä maksoin loppujen lopuksi siis 35e ja seppälän haalarista 40e :D Joten miksi en ottaisi hyväksi kehuttua merkkihaalaria kun se omaan silmään näyttää hyvältä myös?
d) Luotan enemmän merkkituotteisiin, koska YLEENSÄ (oman kokemuksen mukaan ja ystävien) ne on laadukkaampia ja varmempia ostoksia.

Ai juu yritän sillä brassailla juu. Millä? Sillä että saan sen loppujen lopuksi halvemmalla kuin jonkin halvemman ei-merkkihaalarin. Brassailen lapsen haalarilla? En edes ajatellut että se olisi niin upean kallis että sillä voisi brassailla, mutta hyvä tietää. Nyt ainakin tiedän että joku todella kadehtii meitä. Herranen aika HAALARIN TAKIA! :D No on ainakin helppo loistamisen aihe hehehhehheeh, on tämä huvittavaa.

Niin mikä? Kuulunko mä nyt sitten niihin kateellisiin?

Joo, mistä mä tiedän vaikka mun lapsella olis ton merkkinen haalari. En oo koskaan kattonu minkä merkkinen se on. Hintaa sillä ainakin oli ihan riittävästi : /

No kai sä nyt oot haalaria sen verran kattonu että tiiät minkä merkkinen se on :O Ticketin haalarissa ainaki lukee se ticket NIIn monessa paikkaa NIin isolla että pitää olla aika sokea ettei huomaa jos omalla lapsella on sellainen...

Koska mua ärsyttää kun ostetaan lapselle vaatteita jonkun merkin takia.

Miksi sua ärsyttää jos naapuri ostaa lapselleen vaatteita jonkun merkin takia, eihän se oo sun kukkarosta pois. Ja jos et kerran oo kateellinenkaan niin miksi se herättää niin suurta ärsytystä? Ei mua ainakaan ärsytä vaikka naapuri osti uuden mersun ja mulla on vaan tommonen Foortti. Sitte ois ärsyttäny jos se ois ostanu sen mersun mun rahoilla... :whistle:

Kaiken lisäksi, aika harva ostaa vaatteita MERKIN takia. Toki on niitäkin mutta kyllä suurin osa ostaa vaatteet muilla kriteereillä. Jossain tietyissä merkeissä sitte ehkä on kriteerit täyttäviä vaatteita ja siksi ostetaan sitte sitä.

En ymmärrä, miten joku voi ottaa niin tosissaan muiden ihmisten haalarivalinnat. Ihmisiä ja makuja on monenlaisia. Eikös Reimat, Ticketit ja muut ole aikalailla samanhintaisiakin? Varsinkaan näin kevät-aleissa alkuperäisellä hinnalla ei ole juurikaan merkitystä. Halvempiakin merkkejä toki löytyy, ja sehän on vain hyvä juttu. Jokaiselle jotain.

Tuo tähtihaalari on söpö ja olisin sen halunnut, koska pidän merkin laatua ensiluokkaisena. Mieheni kuitenkin on fiksoitunut Polarn O Pyret'n ulkovaatteisiin ja osti sieltä yksivärisen. Laatu on loistava näissäkin haalareissa. Olisin myös ollut valmis valitsemaan Stadiumin oman Everest-haalarin, jonka vedenpitävyys ilmeisesti on kaikkia näitä parempi. Sehän on alle satasen haalari ja alennuksessa varmasti melko hyvä diili.

Olemme kyllä monet haalarimerkit testanneet ja useasti pettyneet. Nuo pari edellä mainittua merkkiä ovat olleet aina kannattavin ostos. Niissä jälleenmyyntiarvokin on kohdallaan.

T2H ei ole mikään kallis haalari. Ihan perushintainen. Kulutuksenkesto on Ticketin haalareissa paljon parempaa kuin esim. Reimatecissa tai Remussa. Jos nyt ei lasketa Plain Rain lirukangasvaatteita mukaan.

Miksi kyseinen haalari on joillekin statuskysymys?

[QUOTE="huu";25328073]T2H ei ole mikään kallis haalari. Ihan perushintainen. Kulutuksenkesto on Ticketin haalareissa paljon parempaa kuin esim. Reimatecissa tai Remussa. Jos nyt ei lasketa Plain Rain lirukangasvaatteita mukaan.

Miksi kyseinen haalari on joillekin statuskysymys?[/QUOTE]

Mä luulen että se kyseisen merkin status on vain joidenkin mammojen korvien välissä.

Tuo on totta että se on kestävämpi kuin reimatecci. itse en niin tykkää ticketin ulkonäöstä mutta siinä on parempi hinta-laatusuhde kuin reimatecissa ja itse oon sattunu löytää tickettejä hyvällä alella, esim vk haalareita 48e, toppaa 60e. en pidä kyllä hintaa kalliina, ennemmin halpana kun alesta ostaa. Tosin nyt päätin että tämän talven ticketit on viimeiset ticketit, ens talveksi oon ostanu alesta remua.

Ostin pojalle kyseisen tähtikuvioisen takin ensi talveksi koska oli -40% alessa. Normihintaa en olisi maksanut, mutta kun oli sopiva koko alennuksessa niin otin sen kummempia asiaa miettimättä koska tiedän merkin olevan hyvä ja säilyttävän jälleenmyyntiarvonsa hyvin.

Mä luulen että se kyseisen merkin status on vain joidenkin mammojen korvien välissä.

Tuo on totta että se on kestävämpi kuin reimatecci. itse en niin tykkää ticketin ulkonäöstä mutta siinä on parempi hinta-laatusuhde kuin reimatecissa ja itse oon sattunu löytää tickettejä hyvällä alella, esim vk haalareita 48e, toppaa 60e. en pidä kyllä hintaa kalliina, ennemmin halpana kun alesta ostaa. Tosin nyt päätin että tämän talven ticketit on viimeiset ticketit, ens talveksi oon ostanu alesta remua.

Mä ostan Ticketit yleensä Tanskan outletista hyvillä aleprosenteilla. Ei jää ulkovaatteille paljoa hintaa. =)

Mikä sitten on merkin takia ostamista?

Esikoiselle hankin ticketin haalarin koska hän istuu pyörätuolissa ja hankaa usein hihoja pyöriin. Kahdesta välikausitakista sai jo syksyllä hihat pihalle. Lisäksi hän lähti vastikään kävelemään kesäisen onnettomuuden jälkeen joten halusin haalarin joka kestää myös konttaamista, jopa näissä lumettomissa olosuhteissa.

Keskimmäisellä on ticketin puku koska niitä sai parhailla alennuksilla ja kuosit olivat mieleisiä. Muuten hänelle olisi varmaan käynyt mikä tahansa haalari joka vastaa niitä odotuksia mitä itselläni on.

Kuopuksella taas on eri merkkinen haalari, koska se tickettiä kauniimpi ja muutenkin sopivamman tuntuinen 1v:n tarpeisiin.

No kai sä nyt oot haalaria sen verran kattonu että tiiät minkä merkkinen se on :O Ticketin haalarissa ainaki lukee se ticket NIIn monessa paikkaa NIin isolla että pitää olla aika sokea ettei huomaa jos omalla lapsella on sellainen...

No ei se sit varmaan ainakaan sen merkkinen ole. Joku merkki siinä on tossa rinnassa mut en oo koskaan kattonu mikä.

Miksi sua ärsyttää jos naapuri ostaa lapselleen vaatteita jonkun merkin takia, eihän se oo sun kukkarosta pois. Ja jos et kerran oo kateellinenkaan niin miksi se herättää niin suurta ärsytystä? Ei mua ainakaan ärsytä vaikka naapuri osti uuden mersun ja mulla on vaan tommonen Foortti. Sitte ois ärsyttäny jos se ois ostanu sen mersun mun rahoilla... :whistle:

Kaiken lisäksi, aika harva ostaa vaatteita MERKIN takia. Toki on niitäkin mutta kyllä suurin osa ostaa vaatteet muilla kriteereillä. Jossain tietyissä merkeissä sitte ehkä on kriteerit täyttäviä vaatteita ja siksi ostetaan sitte sitä.

Eniten mua ärsyttää kyllä nää aiheesta käytävät keskustelut. Mä en halua ostaa lapselle vaatteita merkin perusteella, en nyt enkä tulevaisuudessa. Sit ei kelpaa enää Prisman collegehousut ku pienestä asti oppinu siihen et pitää olla jotain merkkiä. Ja en osaa vastata siihen miks ärsyttää, se vaan ärsyttää.. :D
Ja kyllä on niitäkin jotka ihan oikeesti ostaa vaan merkin takia..

Eniten mua ärsyttää kyllä nää aiheesta käytävät keskustelut. Mä en halua ostaa lapselle vaatteita merkin perusteella, en nyt enkä tulevaisuudessa. Sit ei kelpaa enää Prisman collegehousut ku pienestä asti oppinu siihen et pitää olla jotain merkkiä. Ja en osaa vastata siihen miks ärsyttää, se vaan ärsyttää.. :D

Itse näkisin merkin lähinnä helpottavana tekijänä. Siis se kertoo jotain vaatteen laadusta. Jos on jostain merkistä todennut että se nukkaantuu ja virttyy heti niin merkkiä vilkaisemalla voi välttää tekemästä samaa virhettä uudestaan. Samoin jos jonkun merkin toteaa hyväksi hinta-laatusuhteeltaan, siihen voi paremmin luottaa. Ei tarvi jokaista vaatetta ostaa hakuammuntana.

Samaa voi soveltaa myös aikuisten vaatteisiin, erityisesti urheiluvaatteisiin, elektroniikkaan, kodinkoneisiin, autoihin jne.

Meillä on lapsilla Ticketin haalarit ja ostetaan myös Prismasta Cirafin collegehousuja. Mun mielestä noin colleget on tosi hyvälaatuisia. Cirafin toppahaalarit taas eivät vakuuta mua.

No jos nää ärsyttää niin MIKSI OI MIKSI avaat näitä keskusteluja ja vielä liityt niihin? :O Tää on asia mitä en palstalla ymmärrä. Jos joku aihe ärsyttää niin eihän sellaisia avauksia tarvii avata ollenkaan, ne voi sivuuttaa!!! Mullakin on tiettyjä aiheita jotka ärsyttää ja mä teen niin että sen avaa täällä niitä enkä kommentoi niihin mitään. helppoa kuin heinänteko.

ja mitä tulee lasten merkkitietoisuuteen niin ei mun lapset ainakaan tiedä mitään vaatemerkeistä vaikka suurin osa on merkkivaatteita. En mä oo kertonu koululaiselle että hei sulla on nyt päällä tosi hyvämerkkisiä vaatteita. jos lapsi alkaa vaatia merkkivaatteita isompana niin useimmiten se juontuu kaveripiiristä. Sunkin merkittömissä kulkeva lapsi voi alkaa pyytämään niitä jos sille sattuu kavereita jotka puhuu paljon merkeistä ja joilla on merkkivaatteita.

Jos mulla olis poika, niin tähtihaalari olis aivan ihana. Kun mun mielestä poikien (ulko)vaatteet on usein aika masentavan näköisiä. Tytölle taas en niin välitä.. varsinkin haalarissa näyttäis varmaan elävältä tykinkuulalta.

No jos nää ärsyttää niin MIKSI OI MIKSI avaat näitä keskusteluja ja vielä liityt niihin? :O Tää on asia mitä en palstalla ymmärrä. Jos joku aihe ärsyttää niin eihän sellaisia avauksia tarvii avata ollenkaan, ne voi sivuuttaa!!! Mullakin on tiettyjä aiheita jotka ärsyttää ja mä teen niin että sen avaa täällä niitä enkä kommentoi niihin mitään. helppoa kuin heinänteko.

ja mitä tulee lasten merkkitietoisuuteen niin ei mun lapset ainakaan tiedä mitään vaatemerkeistä vaikka suurin osa on merkkivaatteita. En mä oo kertonu koululaiselle että hei sulla on nyt päällä tosi hyvämerkkisiä vaatteita. jos lapsi alkaa vaatia merkkivaatteita isompana niin useimmiten se juontuu kaveripiiristä. Sunkin merkittömissä kulkeva lapsi voi alkaa pyytämään niitä jos sille sattuu kavereita jotka puhuu paljon merkeistä ja joilla on merkkivaatteita.

Mä en liittyny tähän keskusteluun alunperin kertoakseni että tää ärsyttää mua.
Ja pystyny puhumaan myös mua ärsyttävistä aiheista.

Ja varmaan lapsi voikin pyytää merkkivaatteita vaikka en niitä ostelis, en mä sitä sano. Mutta en mä aio opettaa sille tollasta. Ja ihan periaatteesta jätän ne Ticketit kauppaan.

Mä käsitin, että esim. reimatec + kestäisi kulutusta ticket to heavenia paremmin. Tosin mun lapset eivät ole vielä saaneet kulutettua mitään merkkiä puhki. Paitsi Ticketin plain rainit. Kokemusta on Lassien g-techistä, lukuisista Reimateceistä, Molo kidsistä, Travallen Remusta ja Ticketistä. Näistä mun mielestä parhaimmalta kulutuksen keston kannalta on vaikuttanut olevan Lassien G-tech ja myös vauvamallinen (kahden vetoketjun) t2h on osittain kestävää materiaalia. Sen sijaan kehuin tädilleni ticket to heavenia ja hän osti viime talvena kouluikäiselle pojalleen ticketin toppahousut ja ne kului puhki viikossa.

Yhteistyössä