Kenen kanssa tulet toimeen palstalla virtuaalimaailmassa, kenen kanssa livenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Otsoemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Otsoemo

Aktiivinen jäsen
15.04.2008
2 044
0
36
Mua aina joskus mietityttää, että tulenkohan täällä toimeen aivan erilaisten ihmisten kanssa kuin normielämässä. Tai luulen, että se on enempikin niin, että täällä tämä kanssakäyminen usein kärjistyy ja tosi elämässä tulisin toimeen tai voisin olla läheinen ystävä monenkin kanssa, jonka kanssa täällä voisi mennä jopa riidaksi.

Mitä ajatuksia tästä?

Sovitaanko täällä riitoja ja erimielisyyksiä?

Erimielisyyksistä ja riidoista en osaa omakohtaisesti sanoa, mutta täällä pyörii joskus semmonen nikki, jota en siedä livenä ja palstallakin "etoo" kyseisen ihmisen jutut.
Taasen nimim. varvasvälivahvero (vaimikäsenytoli) on hyvä ystävä mulle sekä livenä että palstalla.
Sitten tiedän täällä myös muutaman muunkin kohtuu ahkeran mitäs nyttiläisen, ja täytyy kyllä todeta, että palsta persoonina en heitä voisi sietää, mutta livenä on tosi hyviä tyyppejä.
Mutta siis pointti oli se, että ihmiset on erilaisia, toisilla on ihan selvä palstapersoona, toiset on sitten omia itsejään, joko hyvässä tai pahassa.

Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Erimielisyyksistä ja riidoista en osaa omakohtaisesti sanoa, mutta täällä pyörii joskus semmonen nikki, jota en siedä livenä ja palstallakin "etoo" kyseisen ihmisen jutut.
Taasen nimim. varvasvälivahvero (vaimikäsenytoli) on hyvä ystävä mulle sekä livenä että palstalla.
Sitten tiedän täällä myös muutaman muunkin kohtuu ahkeran mitäs nyttiläisen, ja täytyy kyllä todeta, että palsta persoonina en heitä voisi sietää, mutta livenä on tosi hyviä tyyppejä.
Mutta siis pointti oli se, että ihmiset on erilaisia, toisilla on ihan selvä palstapersoona, toiset on sitten omia itsejään, joko hyvässä tai pahassa.

Mielenkiintosta. Mie en tunne täältä ketään livenä. Joidenkin kanssa kirjotan yksityisviestejä ja siinä tullaan ihan hyvin toimeen. Ehkä se viestin vaihto yksityisesti on jotenkin muutenkin rakentavampaa.

mie luulen että täällä uskaltaa ehkä vapaammin tuoda esiin omia näkemyksiä, harmi vaan ettei niistä keskustelu onnistu yhtä ystävällisessä hengessä kun livenä voisi onnistua....mulla on paljon ystäviä jotka ajattelee tosi monesta asiasta eri tavoin kun mie, mutta ollaan silti läheisiä ja pystytään keskustelemaan, täällä se ei oikein tunnu onnistuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Täällä oikeastaan kiinnittää huomiota helpommin sellaisiin, jotka on enempi eri mieltä.

Antoisa keskustelu vaatinee aina eriäviä mielipiteitä ja näkökulmia, muuten menee kilpanyökkäilyksi? Livenä kelpaa samat riitapukarit mitä palstallakin.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Täällä oikeastaan kiinnittää huomiota helpommin sellaisiin, jotka on enempi eri mieltä.

Antoisa keskustelu vaatinee aina eriäviä mielipiteitä ja näkökulmia, muuten menee kilpanyökkäilyksi? Livenä kelpaa samat riitapukarit mitä palstallakin.

En ole tavannut täältä ketään sellaista, jonka kanssa olisin aina eri mieltä. Yhden "omalla nikillään", mutta sen kanssa ei täällä tapella.

Mulle ei tuu mieleen kuin yksi nimimerkki, joka ärsyttää mua palstapersoonana aivan suunntattoman paljon, vaikka muuten on täysin erilainen. Palstalla on hyvin kärkäs ja riidanhakuinen. Välillä oikeasti mietin että kumpi on se oikeampi persoona, palstalla vai irl.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Väinämöisen Palttoonappi:
Mulle ei tuu mieleen kuin yksi nimimerkki, joka ärsyttää mua palstapersoonana aivan suunntattoman paljon, vaikka muuten on täysin erilainen. Palstalla on hyvin kärkäs ja riidanhakuinen. Välillä oikeasti mietin että kumpi on se oikeampi persoona, palstalla vai irl.. :whistle:

Musta tuntuu, että kuitenkin irl on todellisempi tai jotenkin kokonaisempi persoona. Ei ihminen ole vain sitä mitä se puhuu (täällä kirjottaa) vaan myös paljon sitä mitä tekee. Täällä voin keskustella jostain yksittäisestä asiasta esim. uskonnosta ja keskustelu voi mennä överiksi. Mutta jos livenä keskustelu menee överiksi, niin siitä kuitenkin sovitaan ja seuraavaks voijaan keskustella vaikka tiskaamisesta tai lähteä yhessä lenkille. Livenä ei oo niin helppoa vaan jättää keskustelua siihen riitavaiheeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:

Olen samaa mieltä että antoisa keskustelu vaatii erilaisia näkökulmia. Mutta miksi se keskustelu onnistuu rakentavassa hengessä kasvokkain mutta ei netissä? Tai siis tää on vaan mun kokemus.

Yhteistyössä