Kenen esikoisella ja kakkosella vähintään viiden vuoden ikäero?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mun likka täyttää joulukuussa 5 eikä toisesta lapsesta ole tietoa. Mä haluaisin monta lasta, mutta yksikin lisää riittäisi. Olisin myös halunnut pienellä ikäerolla kaksi lasta, mutta aina ei mene asiat niin kuin suunnittelee. Mua oikeasti välillä surettaa, kun ikäeroa tulee pakostakin useampi vuosi jos toinen lapsi tulee. Likka on välillä sitä mieltä, että ei meille vauvaa, mutta sitten välillä sanoo, että hänellä pitäisi olla täällä kaveri.

Meillä tyttö täytti 13v. kun pikku neiti syntyi, mutta esikoinen on aiemmasta liitosta.
Aina olin kyllä ajatellut, että haluan lapset parin vuoden ikäerolla, mutta nyt näin, aina ei mene tosiaan niinkun ajatellut. miettinyt nyt, josko vielä yhden haluis ja josko se parin vuoden sisään, mutta ei se niin sanottua ole että tärppää.

7-vuoden ikäero. Joskus sitä olis toivonut pienempää ikäeroa mutta toisaalta olen nauttinut kun molemmat lapset ovat saaneet ns. kasvaa rauhassa. (sori en osaa selittää mitä tarkoitan )

Mäkin olisin halunnut, että ikäero olisi ollut max 3v. No, poika on nyt yli 3 ja uudesta raskaudesta ei ole tietoakaan =(
Itsellä on ikää 36 niin kyllä AHISTAA!

Mulla ja mun siskolla on ikäeroa 10v. silloin lapsena kaipasin itselle nuorempaa sisarta :( siskolla kun oli jo eri kuviot tietty kuin mulla... olin itse 10v kun muutti pois kotoa. Nyt aikuisena meillä oikein läheiset välit ja kummi täti minun pojalle ja minä hänen.

Alkuperäinen kirjoittaja ahistaa:
Mäkin olisin halunnut, että ikäero olisi ollut max 3v. No, poika on nyt yli 3 ja uudesta raskaudesta ei ole tietoakaan =(

Mä olen 29, että aikaa on vielä, mutta mutta...Pitäisi ensinnäkin olla mies jonka kanssa saada se lapsi tai pari! Takarajaksi olen miettinyt 45v., että sen jälkeen sitten saa jäädä :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
7-vuoden ikäero. Joskus sitä olis toivonut pienempää ikäeroa mutta toisaalta olen nauttinut kun molemmat lapset ovat saaneet ns. kasvaa rauhassa. (sori en osaa selittää mitä tarkoitan )

Sama juttu ja tiedän mitä tarkoitat. :)

Tyttö 5 ja puol ja vauva 2kk. Paljon on apua tytöstä äidille, toimittelee kotona pieniä askareita kun äidillä kädet täynnä vauvaa. Ennen vauvan syntymää itki sitä kun elämä muuttuu niin kovasti vauvan syntymän jälkeen, mutta hyvin on sopeutunut ja vauvaa kohtaan rakastavasti käyttäytyy, itsekin saa varmaan enemmän huomiota nyt vauvasta huolimatta kun äiti kotona. Kovasti odottaa että veli kasvaa ja pääsee paremmin seurustelemaan. Onnea teille tulevaisuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:

Mä olen 29, että aikaa on vielä, mutta mutta...Pitäisi ensinnäkin olla mies jonka kanssa saada se lapsi tai pari! Takarajaksi olen miettinyt 45v., että sen jälkeen sitten saa jäädä :|

Minä olen ajatellut takarajaksi 39v. jotenkin tuntuu "luonnottomalta" olla raskaana yli nelikymppisenä.. Mä lasken koko ajan, että sit ku lapsi menee ripille niin mä olen eläkkeellä tai jotain....*huoh*
Pakko kai antaa periaatteistaan myöten, kun vuodet vaan vierii ja plussaa ei näy.
Onnea miehen metsästykseen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:

Minä olen ajatellut takarajaksi 39v. jotenkin tuntuu "luonnottomalta" olla raskaana yli nelikymppisenä.. Mä lasken koko ajan, että sit ku lapsi menee ripille niin mä olen eläkkeellä tai jotain....*huoh*
Pakko kai antaa periaatteistaan myöten, kun vuodet vaan vierii ja plussaa ei näy.
Onnea miehen metsästykseen ;)

Joo olis ihan kiva olla parisuhde eikä vain jostakin yhden illan jutusta hankkiutua raskaaksi. :whistle: :D

Yhteistyössä