Keneltä käynnistetty synnytys noin rv 38+ omasta toiveesta ja peloista johtuen?

  • Viestiketjun aloittaja :)))
  • Ensimmäinen viesti
"a.p"
[QUOTE="Jenis";29782798]Enpä ole koskaan kuullut että kellään olisi käynnistetty ennen laskettua aikaa ilman lääketieteellistä syytä.[/QUOTE]

Edellinen olis mulla käynnistetty rv 38+3, mutta vauva ehti syntyäkkin ittekseen edellisenä yönä, seuraavana päivänä olis siis ollut tarkoitus käynnistää.
 
"Lydi"
Ei kovin tavallista, että lääkärit toimisivat potilaan toiveiden mukaan, vaikka pelkokin olisi mukana.
Minulta käynnistettiin siksi, että lapsen henki oli vaarassa. Pelkäsin minäkin.
 
Mulla
Mulla käynnistettiin rv39+0 aika samoista syistä, aikasemmin eivät suostuneet. Hyvin meni :) Ballonkikäynnistys oli mukavampi, kuin lääkkeellinen. Ekan synnytys käynnistettiin lääkkeillä, niihin en enää suostu!
 
"a.p"
Mulla käynnistettiin rv39+0 aika samoista syistä, aikasemmin eivät suostuneet. Hyvin meni :) Ballonkikäynnistys oli mukavampi, kuin lääkkeellinen. Ekan synnytys käynnistettiin lääkkeillä, niihin en enää suostu!
Mitä tarkoittaa ballonki...? :D Multa yksi on käynnistetty kalvot puhkaisemalla, reilun tunnin kesti se synnytys. Muakaan ei kiinnosta lääkkeellinen.. jospa nytkin puhkaisisivat kalvot. :)
 
"vierailee"
[QUOTE="a.p";29782802]Pelko synnytyksen nopeudesta ja hallitsemattomuudesta..[/QUOTE]

Yhtään en halua kuulostaa ilkeältä,mutta tottahan ymmärrät,että myös käynnistetty synnytys voi olla nopea ja hallitsematon? Minulla käynnistetty synnytys oli kaikista nopein,enkä ehtinyt edes kivunlievitystä saamaan.
 
"a.p"
[QUOTE="Lydi";29782814]Ei kovin tavallista, että lääkärit toimisivat potilaan toiveiden mukaan, vaikka pelkokin olisi mukana.
Minulta käynnistettiin siksi, että lapsen henki oli vaarassa. Pelkäsin minäkin.[/QUOTE]

Juu, mä luulen myös ettei kovin tavallista ole. Jännittääkin vähän millainen lääkäri on tällä kertaa, aika paljon vaikuttaa sekin ja myös se onko paikat miten kypsyneet. Mulla ei vauvalla ole ollut vaaraa...
 
"a.p"
[QUOTE="vierailee";29782839]Yhtään en halua kuulostaa ilkeältä,mutta tottahan ymmärrät,että myös käynnistetty synnytys voi olla nopea ja hallitsematon? Minulla käynnistetty synnytys oli kaikista nopein,enkä ehtinyt edes kivunlievitystä saamaan.[/QUOTE]

Tiedän kyllä että käynnistetty voi olla hallitsematon ja nopea. Mieluummin kuitenkin olen jo valmiiksi sairaalassa kun vauva syntyy. Se on on se yksi iso pelko että syntyy kotiin tai matkanvarrelle.
 
Mulla
[QUOTE="a.p";29782837]Mitä tarkoittaa ballonki...? :D Multa yksi on käynnistetty kalvot puhkaisemalla, reilun tunnin kesti se synnytys. Muakaan ei kiinnosta lääkkeellinen.. jospa nytkin puhkaisisivat kalvot. :)[/QUOTE]

Googleta :)

Se on sellanen "pallo", joka asetetaan kohdunsuulle, jotta kypsyis ja avautuis. Eli pääsis ne kalvot puhkomaan. :) Se täytetään millälie vedellä(??). Se kun tippuu, niin kohdunsuukin on auennut.

Anteeksi huonot termit ja ontuva selitys :)
 
vierass
Minä sain ajan käynnistykseen 38 viikolle sen vuoksi että kamalat synnytyspelot, aiemmat lapset syntyneet niin nopeasti ettei kipulääkitystä keretty antamaan ja juuri ja juuri ennätin sairaalaan vaikka heti lähdin kun supistukset säännölliset. Tosin sain sitten sektion juurikin tuon synnytyspelon vuoksi ja käynnistys siis peruttiin.
 
"vierailee"
[QUOTE="a.p";29782920]Sillä logiikalla kun synnytys mahdollisesti niin nopea, ettei ehdittäis sairaalaan. Se on se peloista suurin.[/QUOTE]

Synnytyshän on aina hiukan hallitsematon ainakin sillä tavalla,että koskaan ei tiedä mitä vastaan tulee. Jos jostain syystä saatkin käynnistysajan,niin eihän se tietenkään sulje pois sitä etteikö synnytys lähde aiemmin itsestään käyntiin ja etene siltikin nopeasti. (Varmasti tämänkin asian tiedostat). Mutta siis riippunee sairaalasta,että suostuvatko noilla perusteilla käynnistämään. Meillä täällä "maalla" ei lähdetä käynnistämään synnytystä noilla perusteilla.
 
"a.p"
[QUOTE="vierailee";29782951]Synnytyshän on aina hiukan hallitsematon ainakin sillä tavalla,että koskaan ei tiedä mitä vastaan tulee. Jos jostain syystä saatkin käynnistysajan,niin eihän se tietenkään sulje pois sitä etteikö synnytys lähde aiemmin itsestään käyntiin ja etene siltikin nopeasti. (Varmasti tämänkin asian tiedostat). Mutta siis riippunee sairaalasta,että suostuvatko noilla perusteilla käynnistämään. Meillä täällä "maalla" ei lähdetä käynnistämään synnytystä noilla perusteilla.[/QUOTE]

Siis minulta on ennenkin käynnistetty noilla perusteilla. :) Edellinen tosin ehti syntyä ittekseen juuri ennen käynnistyspäivää ja onneksi kaikki meni hyvin. Oon kyllä mielissään senkin takia käynnistyksestä, ettei tarvii kärvistellä esim viikoille 42... jos nyt jostain syystä ois sattunu sinne saakka raskaus kestämään. Olen kyllä hyvin kiitollinen jos taas käynnistyksen saan. :)
 
Mä oon miettiny kans, että oliskohan mahdollista saada käynnistys edellisen nopean synnytyksen + pitkän välimatkan takia. Tämä synnytys jos on yhtään niin nopea tai nopeampi kuin edellinen, niin ei ehditä sairaalaan. Ja se pelottaa kovasti! Seuraavassa neuvolassa pitää jutella tästä vielä..
 
"a.p"
Mä oon miettiny kans, että oliskohan mahdollista saada käynnistys edellisen nopean synnytyksen + pitkän välimatkan takia. Tämä synnytys jos on yhtään niin nopea tai nopeampi kuin edellinen, niin ei ehditä sairaalaan. Ja se pelottaa kovasti! Seuraavassa neuvolassa pitää jutella tästä vielä..
Voi että mä ymmärrän sua!! Ehdottomasti juttele neuvolassa. Mulla nlassa ovat sitä mieltä että pakkohan niien on käynnistää... ja sitä kauttahan sainkin lähetteen synnytyssairaalaan. :)
 
vierass
[QUOTE="vierailee";29782951]Synnytyshän on aina hiukan hallitsematon ainakin sillä tavalla,että koskaan ei tiedä mitä vastaan tulee. Jos jostain syystä saatkin käynnistysajan,niin eihän se tietenkään sulje pois sitä etteikö synnytys lähde aiemmin itsestään käyntiin ja etene siltikin nopeasti. (Varmasti tämänkin asian tiedostat). Mutta siis riippunee sairaalasta,että suostuvatko noilla perusteilla käynnistämään. Meillä täällä "maalla" ei lähdetä käynnistämään synnytystä noilla perusteilla.[/QUOTE]

Kyllä ainakin meillä täällä maalla sain käynnistysajan rv 38 juurikin aiempien nopeiden synnytysten ja synnytyspelon vuoksi. Tosin kävin kaksi kertaa pelkopolillakin pelkojeni vuoksi. Jos synnytykseni lähtee aiemmin käyntiin, täytyy vain toivoa että hyvin menee, eihän elämässä kaikkeen voi varautua kuitenkaan.
 
[QUOTE="a.p";29782999]Voi että mä ymmärrän sua!! Ehdottomasti juttele neuvolassa. Mulla nlassa ovat sitä mieltä että pakkohan niien on käynnistää... ja sitä kauttahan sainkin lähetteen synnytyssairaalaan. :)[/QUOTE]

Niin pitää jutella. Mites toi sit käytännössä menee? Neuvolasta saa lähetteen ä-polille ja siellä pitää käydä juttelee? Riittääkö kerta, vai useammin?
 
"a.p"
Niin pitää jutella. Mites toi sit käytännössä menee? Neuvolasta saa lähetteen ä-polille ja siellä pitää käydä juttelee? Riittääkö kerta, vai useammin?
Neuvolalääkäri laittaa lähetteen. Meillä nlassa olivat sitä mieltä että kyllä mun täytyy ehottomasti käynnistys saada. Mä sain ajan ä-polille rv 37. Aiemmin olen käynyt kerran pelkopolilla myös.... mutta koin sen kyllä hyödyttömäksi. Luulis että sun kohdalla kerta riittäis jos noin nopeeta hommaa ollut, riippuu tosiaan kyllä sairaalasta ja lääkäristä. Tsemppiä sullekkin ja toivottavasti saat käynnistyksen!!
 
[QUOTE="a.p";29783071]Neuvolalääkäri laittaa lähetteen. Meillä nlassa olivat sitä mieltä että kyllä mun täytyy ehottomasti käynnistys saada. Mä sain ajan ä-polille rv 37. Aiemmin olen käynyt kerran pelkopolilla myös.... mutta koin sen kyllä hyödyttömäksi. Luulis että sun kohdalla kerta riittäis jos noin nopeeta hommaa ollut, riippuu tosiaan kyllä sairaalasta ja lääkäristä. Tsemppiä sullekkin ja toivottavasti saat käynnistyksen!![/QUOTE]

Okei kiitti! Toivotaan, että järjestyy :)
 

Yhteistyössä