Kenellekään muulle tullut paha mieli kun haukutaan lapsen nimeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
erehdyin lukemaan erään ketjun, jossa listattiin inhokkinimiä ja oman lapseni nimi oli siellä monesti :( valitsimme nimen harkitsevasti ja olin siihen tyytyväinen mutta tulipa tosi kauhea olo kun tajusin, että aikuiset ajattelee ja puhuu niin rumasti toisen nimestä :( . ja tuntuu että ei olisi pitänyt antaa lapselle sitä nimeä, jos se niin kamala on kaikkien mielestä :(

Onko sillä todellakin jotain väliä, mitä MUUT ihmiset ajattelevat oman lapsesi nimestä? Annat sille sitten nimekai Aulis tai Kerkko, aina se jotakuta nyppii.

Koita nyt vaan päästä asian yli ja jatka elämääsi =)

No joo, tuntuu aika hassulta et ihan aikuinen pahoittaa moisesta mielensä.
Mä tiedän,et moni kummeksuu meijän pirpanoiden nimiä, mut meistä ne on kauniit ja niiden näköiset.

Kyllä mun mielestä kannattaa miettiä lastakin kun antaa nimen. Tiedän parikin Ukko nimistä poikaa jota on kiusattu päiväkodista lähtien nimen vuoksi. Lapset ovat julmia toisilleen.

Kun on itse valinnan tehnyt ja sitä hyvänä pitää, niin miksi pahoittaa muiden puheista ja sanoista mielensä? Koirat haukkuu ja karavaanit kulkee; niin se käy.

Niin täällä palstalla kun on porukkaa kuin pipoa ja kaikilla oma, ehkä "hiukan" kärjistetty mielipide. Eli se tekee sen että olipa sen lapsen nimi mikä tahansa on se aina jonkun inhokki.
Se nimi on aivan hyvä. Älä siitä maennu!

nimenomaan, jos itse pidät nimestä niin ei pitäis paljon miettiä mitä muut siitä ajattelevat. Oli minunkin poikani nimi samaisella mustalla listalla mutta so what? Ei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä

eihän se tietysti mukavalta tunnu, mutta mietipä:

MIKÄ ON SELLAINEN NIMI, JOKA KELPAA JOKAIKISELLE SUOMALAISELLE ÄIDILLE?

niinpä, SELLAISTA EI OLE!

Ja kun tämän muistat, niin myös ymmärrät, että jokaikistä nimeä toiset rakastaa ja toiset inhoaa. Ja suurimmalle osalle se on "se ja sama"
:)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kyllä mun mielestä kannattaa miettiä lastakin kun antaa nimen. Tiedän parikin Ukko nimistä poikaa jota on kiusattu päiväkodista lähtien nimen vuoksi. Lapset ovat julmia toisilleen.

Samaa mieltä. KYllä vanhempien kannattaa miettiä kaksi kertaa näitäkin asioita ennen nimen antamista. Lapsi siitä nimestä saattaa kärsiä, vaikka antajat siitä pitäisivätkin. Lapsi ei voi valita vanhempiaan eikä nimeään, mitkä ovat kaksi suurta vääryyttä.

Meidän tuttavapiirissä on nii laaja nimiskaala, ettei auta ku mukautua. Myös mun lapsen nimi on joskus esiintyny keskusteluissa, siks että siitä on tehty hienompi kuin on. ei mua haitaa, me ollaan se nimi valittu jo ennen kuin aloin odottaan. Ja kaunis nimi edelleen kaikkia ei voi miellyttää.

No eipä paljon painele mua mitä muut jossain keskustelupalstalla puhuu nimistä. SEllaista nimeä ei olekaan, joka kaikkia ihmisiä miellyttäisi. Eikä nimi miestä pahenna ellei mies itse.

EVVK mitä muut ajattelevat lastemme nimistä, aina on joku jolle ei nimi kelpaa. Se on sitten sen ihmisen ongelma. Lapset kiusaavat toisiaan mitä pienimmistäkin asioista, kuten väärän värisistä vaatteista, ulkonäöstä jne...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Samaa mieltä. KYllä vanhempien kannattaa miettiä kaksi kertaa näitäkin asioita ennen nimen antamista. Lapsi siitä nimestä saattaa kärsiä, vaikka antajat siitä pitäisivätkin. Lapsi ei voi valita vanhempiaan eikä nimeään, mitkä ovat kaksi suurta vääryyttä.

Meidän lapsen nimi on kyllä ihan tavallinen. Mutta silti sitä on haukuttu.

Ei minuakaan sinällään loukkaisi, jos joku haukkuisi lapseni nimeä, mutta väistämättä tulee mieleen, että nämä nimienhaukkujat siirtävät asenteensa lapsiinsa, jotka sitten ovat tekemisissä lapseni kanssa ja hän joutuu kärsimään siitä. Ihan samoin kun joku haukkuu lasta rumaksi, eihän se minua hetkauttaisi, mutta kyllä viimeiseen asti yrittäisin lastani varjella moisilta haukkujoilta.

Ihan oikeasti en ymmärrä, mitä liikkuu ihmisten päässä, jotka haukkuvat lasten nimiä ja jopa lapsia rumiksi. Ymmärrän, ettei kaikki nimet miellytä, mutta haukkumista en ymmärrä.

Mitä sillä on väliä mitä muut ihmiset ajattelee =) Jos tuolle linjalle lähtee niin joutuu pahoittamaan mielensä vielä monesta asiasta. Ikinä et voi kaikki miellyttää.

Katsopas väestörekisteristä montako samannimistä lasta on kastettu, ainakin niin moni muukin ihminen tykkää juuri siitä nimestä :)
Itseasiassa se luku kerrottuna kahdella jos nimeä on ollut päättämässä isä sekä äiti..

On sellainen sanonta kuin että ei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä. Höh, nimi on nimi kunnes se personoituu.

Minä en mitenkään erityisesti tykkää nimestä Tuulikki. Kun se on nimenä präntätty johonkin listaan.
Sitten jos joskus esim. veljeni laittaisi sen lapselleen nimeksi ja se nimi assosioituisi mulla johonkin somaan pikkutyttöön, niin varmastikin siitä tulisi mitä kaunein nimi mulle. Sitten ihmettelenkin, miksei Tuulikkeja tehdä enemmän kun sehän on niin soma nimi. Mitä se itse asiassa näin ajatellen onkin...