Kenelle kaikille ostatte lahjoja ja millä summilla?

• Viestiketjun aloittaja hhhhhh
  • Ensimmäinen viesti
"Tonttu"
Pikaisella otannalla näin:)

Omat lapset 4x 200€
Mies noin 200€
Kummilapset 3x 50€
Oma äiti 50€
Anoppi 50€
Miehen ja minun sisarukset 3x 25-40€

Tähän tietysti lisäksi omatekoiset pikku lahjat eli teen saippuaa itse ja sitä löytyy myös kaikkien paketeista :)

hhhh
"muitten" lapsille,4kpl n 20-25e per henkilö,7 aikuisparin lahjaa, jotain pientä n10-15e maksimissaan per pari, sitten 3-4 n20e lahjaa aikuisille ja omille muksuille sitten varmaan meneekin enemmän, koska "pitää" ostaa taas jotain isompaa lelukokonaisuutta. (dublot ja junaradat alkaa jäämään liian pienten leluiksi) eli meniskö joku 500-600e riippuen, mitä noihin omiin muksuihin käyttää.

teisu harmaana
oma lapsi n.100 €
siskonpoika 12 v. ~50 €
siskonpoika 6 v. ~50 €
miehen siskonpoika 1 v ~25 €
kummilapset x2 ~20 €/lapsi
miehen serkuntyttö 1 v ~10 €

miehelle ei mitään. Äiti ja appivanhemmat en tiiä vielä, ehkä n. 20 € kpl.

8 lapselle, 9 lapsenlapselle, 4 vävylle, 3 miniälle, vanhemmilleni, "varaäidilleni", 4 sisarukselleni, 4 sisaruksen puolisolle, 9 sisaruksenlapselle, appivanhemmille, anopin sisaruksille, 6 kummilapselle, muutamalle ystävälle, muutamalle naapurille, muutamalle tuttavalle sekä tietenkin jotain puolisollekin... ja siinä se taisikin olla.

Eikun jookun ... lasten lemmikeille myös.

Summia en osaa arvioida.
Hintaa tärkeämpi on "sopivuus".

teisu harmaana
8 lapselle, 9 lapsenlapselle, 4 vävylle, 3 miniälle, vanhemmilleni, "varaäidilleni", 4 sisarukselleni, 4 sisaruksen puolisolle, 9 sisaruksenlapselle, appivanhemmille, anopin sisaruksille, 6 kummilapselle, muutamalle ystävälle, muutamalle naapurille, muutamalle tuttavalle sekä tietenkin jotain puolisollekin... ja siinä se taisikin olla.

Eikun jookun ... lasten lemmikeille myös.

Summia en osaa arvioida.
Hintaa tärkeämpi on "sopivuus".
Kyllä mäkin katon enemmän toiveiden mukaan sopivia lahjoja. Nyt vaan tiiän tässä vaiheessa jo hinnat, kun olen valmiiks kaikki lahjat kattonu netistä. :) Saa vaan tilipäivänä näpytellä ja tilata menemään, kuljetus tietenkin Kemiin missä vietämme joulua :) Ei tartte täältä etelästä raahata mukana junalla :D

hjkk
Me harrastetaan lapsuudenperheessä kimppalahjoja, eli sisarusten kanssa ostetaan yhdessä toisillemme ja vanhemmillemme lahjat. Ostetaan usein noin satasen lahja jokaiselle. Eli näihin menee n.200e. Sisustusjuttuja, viskiä, vähän semmoisia ylellisempiä käyttöjuttuja, mitä milloinkin.
Aviomiehen kanssa ostetaan usein joululahjaksi itsellemme jotain kalliimpaa, nyt esimerkiksi reissu roomaan kevättalvelle. Jouluksi sitten vaan joku kirja, suklaata tms pikkuista.
Itselleni ostan usein pyjaman ja kirjan joulunpyhiksi :)
Parhaalle ystävälle n.50e, usein kosmetiikkaa, astioita tai keikkaliput.
Koiralle kinkkupaketti 3,49e.

mä...
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;30419857:
Meillä taas on ollut juuri päinvastoin eli ne tietokoneet, telkkarit, kännykät jne on aina saatu joko synttäri- tai joululahjaksi. Lapset ovat joutuneet odottamaan siihen asti.
Näin meilläkin. Tänä vuonna vuorossa tietokone ja pyörä. En ole koskaan kokenut hyväksi sitä, että ostetaan heti halutessa (puhun näistä isommista hankinnoista) ja jouluna annetaan sitten tarpeetonta tavaraa.

Hei tuo onkin hyvä oivallus että ottaa tilattuihin lahjoihin toimituksen suoraan sinne missä joulua viettää! Ei tullut itselle mieleen aikoinaan niin kyllä me on auto täynnä paketteja ajeltu monta sataa kilometriä.

"Yksinhuoltaja"
Jotain olen ostanut jo ja jotain vasta suunnitellut, niiden mukaan:

Lapsi, en ole tehnyt mitään budjettia tai laskenut summia yhteen
Äidille n. 40 e
Isälle, n. 40 e
Sisaruksille n. 30e x 2
Lapsen isän vanhemmille n. 15 e
Kahdelle ystävälle ostan lahjat, toiselle olen jo hankkinut noin 10 euron lahjan, toinen varmaan suunnilleen samaa luokkaa.
Lapsen opettajalle en ole suunnitellut vielä mitä annetaan, mutta jotain 10 e sekin varmaan maksimissaan.
Muulle suvulle lähtee kortit, yhdelle lähelle asuvalle joku suklaarasia tms. tulee vietyä.

joulutonttu^
Itse päätin että ostan lahjat tällä kerralla vain omalle perheelle ja muutamalle ystävälle. Ajattelin myös helpottaa itseäni (laiska) ja tilasin kaikkille tuolta www.optikkoliike.fi siellä oli kivoja sagaformin tuotteita. Rahaa käytin yhteensä 130€.

antitonttu
Ärsyttää koko joulu, eikä huvittaisi ostaa kenellekään mitään. Varmaan lapsille on pakko ostaa jotakin ja veljen lapselle. Aikuisille on tympeää ostaa mitään, koska kukaan ei oikeasti tartte mitään. Minä en vaan osaa keksi ja ostaa jotakin ihan ostamisen takia. Lapsillekin ostan vaatteita (onneksi ne toivoivat pyjamia) ja veljen lapselle sitä, mitä vanhempansa toivovat. Mies koettaa udella, että mitä minä haluan ja kun vastaan, että osta sukkia, kun niitä tartten, niin se ei kelpaa.

Yhteistyössä