Kenelle ilmiannan tämän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oikeus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tööt";23900515]Eipä taida olla mitään vaikutusta elareiden saamisiin sillä, missä eksäs asuu. Tuskin se sen paremmin maksaisi vaikkei tuolla asuisikaan. Minä taas arvasin syyn jo edellisestä vastauksestakin ja myös sen, että alkaa keltaisia pallosia satamaan kiristyneiden ohimoiden takaa.[/QUOTE]

Kyllä on. Koska lastenvalvojan luona katsotaan että eksäni joutuu maksamaan yksin vuokran ja kaikki muut elämiseen kuuluvat jutut joten siellä katsotaan ettei eksälläni ole varaa maksaa elareita niin paljoa enää. Ei mitään väliä syyllä.. Kysyin vain että minne voin ilmoittaa.. Ei se muille kuulu miksi ja kenestä vaikka sen tässä nyt kerroinkin

Alkuperäinen kirjoittaja öooool;23900558:
Mee ite töihin niin ei tartte vinkua exän rahojen perään :D Sun on turha ilmoitella mihinkään kun et kykene todistamaan mitään kuiteskaan

Olen äityslomalla. Ja ne eivät ole eksän rahoja vaan kuuluvat yhteiselle lapsellemme! Taidat olla eksäni nyksä kun noin hiilenä olet vastaan..

Karpoa mäkin olisin ehdottanut :D Kelalle kai siitä ihan oikeasti voi ilmoittaa mutta jos miehelläkin on se asunto jossain olemassa (vai missä on kirjoilla ellei perheensä luona?) niin eivätpä mitään voi tehdä.
Surullista on se että tässä "hyvinvointivaltiossa" on mahdollista harrastaa tätä kikkailua ja monet perheet suorastaan ajetaan siihen.

Poste restante-osoitteeksi...

[QUOTE="hipp";23900581]ja mitähän sä luulet sitten saavasi kun lastenvalvoja laskee että ex maksaa sekä lapsen,että nykyisen avovaimonsa kulut?se summahan pienenee.[/QUOTE]

Ei vaan ekäsn nyksä maksaa puolet esim vuokrasta ja muista kuluista. Yksin eksällä menisi enemmän rahaa joten vähemmän joutuisi maksamaan elareita minulle

Missä se sun exäsi sitten on kirjoilla? Postilokerossa vai jossain muualla? Jos vaikka vanhempiensa luona, niin saahan sitä viettää virallisen kotinsa ulkopuolella vaikka koko elämänsä, jos haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23900639:
Missä se sun exäsi sitten on kirjoilla? Postilokerossa vai jossain muualla? Jos vaikka vanhempiensa luona, niin saahan sitä viettää virallisen kotinsa ulkopuolella vaikka koko elämänsä, jos haluaa.

Osoite on poste restante

Noh, kyllähän se ottaa päähän vierestä katella, kun jotkut vaan käyttää systeemiä häikäilemättä hyväksi. Missä nyt on ne kaikki huutelijat, että kaikki sossun asiakkaat vaan töihin kun on laiskoja? Mun mielestä jo se, että kusettaa viranomaisia saadakseen rahallista hyötyä on moraalitonta.

Kyse on mun kohdalla ainakin periaatteesta. Itsellä oli sellanen tilanne aikoinaan, että tuttu sai ansiosidonnaista ja kävi pimeenä töissä. Kyllä sellanen ärsyttää, varsinkin kun tyyppi oli ääliö ja asiasta leuhki. Loppujen lopuksi totesin, että ilmiantajan asema on huonompi, kuin sen jolle käry käy. Esim. nimetön ilmoitus ei kovin helposti onnistu.

Suomessa on näköjään tällänen ilmapiiri, että mikään asia ei kuulu kellekään muulle. Potaskaa jos multa kysyy.

[QUOTE="vieras";23900657]Noh, kyllähän se ottaa päähän vierestä katella, kun jotkut vaan käyttää systeemiä häikäilemättä hyväksi. Missä nyt on ne kaikki huutelijat, että kaikki sossun asiakkaat vaan töihin kun on laiskoja? Mun mielestä jo se, että kusettaa viranomaisia saadakseen rahallista hyötyä on moraalitonta.

Kyse on mun kohdalla ainakin periaatteesta. Itsellä oli sellanen tilanne aikoinaan, että tuttu sai ansiosidonnaista ja kävi pimeenä töissä. Kyllä sellanen ärsyttää, varsinkin kun tyyppi oli ääliö ja asiasta leuhki. Loppujen lopuksi totesin, että ilmiantajan asema on huonompi, kuin sen jolle käry käy. Esim. nimetön ilmoitus ei kovin helposti onnistu.

Suomessa on näköjään tällänen ilmapiiri, että mikään asia ei kuulu kellekään muulle. Potaskaa jos multa kysyy.[/QUOTE]

Minua ei haittaisi pätkääkään vaikka saisivatkin tietää että minä olen se ilmiantaja

Karpoa mäkin olisin ehdottanut :D Kelalle kai siitä ihan oikeasti voi ilmoittaa mutta jos miehelläkin on se asunto jossain olemassa (vai missä on kirjoilla ellei perheensä luona?) niin eivätpä mitään voi tehdä.
Surullista on se että tässä "hyvinvointivaltiossa" on mahdollista harrastaa tätä kikkailua ja monet perheet suorastaan ajetaan siihen.
Ajetaan hyväksikäyttämään sosiaalijärjestelmää.. Voi höpönlöpön sentään.

Ja minä olen myös sitä mieltä, että nuo selkärangattomat loiseläjät saa ja pitää ilmiantaa. Hevon helvettiäkö niille maksetaan ylimääräistä rahaa, joka selvästi ei heille kuulu.

Osoite on poste restante
Ja asuu silti kerrostalossa tai rivitalossa? Isännöitsijä on silloin oikea osoite. Tosin taloyhtiöhän vaan alkaa veloittaa yhdeltä henkilöltä lisää vesimaksua, mutta Kela ei siitä tiedä tuon taivaallista. Suomessa on periaatteessa oikeus olla virallisestikin kirjoilla poste restantessa. Vielä 80-luvun alkupuolilla oli olemassa irtolaislaki, joka edellytti, että jokaisella on jokin oikea asuinpaikka. En usko, että elareita saat yhtään enempää, mutta exäsi nykyinen saattaa joutua maksamaan about kympin kuussa enemmän vesimaksua.

Mäkin tiedän paljon sellaisia, osalla mies tekee pimeitä töitä.
Asia ei mulle kuulu, vaikka välillä ärsyttää. Ite en pystyis moisen kusetukseen...
Ja nää on ihan suomalaisia!!

[QUOTE="vieras";23900728]Mäkin tiedän paljon sellaisia, osalla mies tekee pimeitä töitä.
Asia ei mulle kuulu, vaikka välillä ärsyttää. Ite en pystyis moisen kusetukseen...
Ja nää on ihan suomalaisia!![/QUOTE]
Ööh. Pitäisikö sen olla joku yllätys, että suomalaiset tehtailevat rikoksia?

Yhteistyössä