kenelle haittaa säännöllisestä elämänrytmistä...??

Nyt mulla kiehuu sen verran kovaa kupolissa,että ihan pakko avautua!!
Olen 3 ja puol vuotiaan lapsen yh äippä ja lapsi on isällään säännöllisen epäsäännöllisesti.
Viime lauantaina kävi lapsen isä hakemassa lapsen luokseen (edellisestä isän luona oleskelusta oli kulunut kuukausi) ja tänään tuotiin takaisin.
Kun otin puheeksi,taas,tuon päivä rytmin tai oikeestan sen,että nukkumassa pitää olla viim.klo 20.Ja se syy miksi olen niin tarkka tuosta nukkumaan meno ajasta on siinä,että itselläni on säännöllinen työ-aika joka alkaa joka arki aamu 5:00 jolloinka pojan vien hoitoon 4:45.Poika jatkaa hoidossa nukkumistaan ja herää/herätetään 7:00-7:30 ja ottaa vielä päivällä päikkärit ennen kuin menen hakemaan.Nukkumaan mennään,tai makkariin mennään lukemaan satua viimeistään klo 19.30 ja jos lapsi näyttää jo todella väsyneeltä niin ei lueta kuin yksi pieni satu ja sitten simmut kiinni.
Tästä meille tuli nyt sana harkkaa ja lapsen isä sanoi (hänellä uusioperhe jossa 2 lasta) että heillä mennään heidän sääntöjen mukaan ja MINUN jos jonkun pitäisi miettiä onko tuossa pojan aikaisin aamulla hoitoon viemisessä järkeä!!
Tähän kommenttiin jätin vastaamatta,koska muuten olisimme vain ruvenneet entistä enemmän sättimään toisiamme.
Mutta lähetin hänelle viestin,kun olin hieman rauhoittunut,että olen todella pahoillani,että yritän pitää lapsen elämän säännöllisenä!Voinhan minäkin ruveta vuorotöihin (lapsen isä tekee vuorotyötä) jolloin mikään asia ei olisi enään säännöllistä pojan elämässä!
Voi helvatti ja huokaus!!
Oonko aivan hakoteilla ja väärässä tässä asiassa,että yritän pitää kiinni siitä,että liiemmin ei lähdetä rytmejä muuttamaan noilla muutaman päivän iskänluona visiiteillä?
 
Viimeksi muokattu:
Hankala tilanne. Ymmärrän molempien kannat. On hienoa, että sinulla on selkeät rutiinit lapsen kanssa, mutta mutta. Ymmärrän myös lapsen isän kannan. Ehkä jos lapsi on viikonloppuisin isänsä luona ja aamulla saa nukkua hieman pidempään, niin ei ehkä haittaa olisi, jos saisi vaikka valvoa puolituntia pidempään. Eli pientä joustoa, mutta ei ehkä kannata paljoa enempää antaa valvoa, koska sitten on taas paluu arkeen ja aikaiset herätykset. Ovatko ex-miehesi toiset lapset minkä ikäsiä?
 
Toivottavasti ymmärrät että rytmit isän luona ei kuulu sinulle oikeastaan ollenkaan. Ja jos lapsi saa olla isänsä kanssa noin vähän niin ei tuo kyllä rytmeihin vaikuta. Itse eroperheen lapsena ja itse eronneena voin sanoa että paras on kun molemmissa päissä on omat sääntönsä ja rytminsä ja se on todella lapsen kannalta paras ratkaisu. Kaikki ovat vanhempina erilaisia. Hyväksyisitkö sinä sen jos exäsi yrittäisi sanella sinulle sääntöjä omaan kotiisi?
 
Mulle tuli sellainen olo, että päivärytmi voi olla hyvä olla säännöllinen mutta jos siitä tulee pakottavaa niin sitten ei ole hyvä juttu. Lapsen kanssa jos jonkun kanssa tarvitsee joustavuutta varsinkin jos lapsen hoito on jaettu ja lapsen kuitenkin on hyvä jo itsensä takia olla välillä isänsä kanssa. Eihän isää voi pakottaa samaan rytmiin kuin sinä, jos se ei ole hänelle luontainen.

Ei maailma kaadu, jos rytmeistä vähän joustaa. Unta saa yleensä tarpeeksi jos nukkuu vaikka itse joskus päiväunia myös tai sellaista. Ehkä voitte keskustella sellaisen tilanteen joka sopii molemmille, ilman että kumpikaan vaatii mitään täyskäännöstä omasta elämästä?
 

Yhteistyössä