Kenelläkään kokemusta ehkäisylaastarista (Evra)?

Tokihan nuo sivuvaikutukset on yksilöllisiä. Mulla imetys ohi ja pitäis löytää ehkäisy. Cerazettet ei sopineet ollenkaan enkä hormonikierukkaa uskalla ajatellaakaan kun samantyyppistä hormonia kuin Cerazeteissä. Aikaisemmin yhdistelmäpillerit sopineet hyvin, tämä laastari tarvis muistaa vaan kerran viikossa ja on halvempikin.
 
Jep, minulla oli vuoden verran ennen lasta.
Itse otin sen takia,kun en pillereitä oikein koskaan muistanut ottaa,ja laastari vaan kerran viikossa...Mitään sivuvaikutuksia ei ollu. Ainoo haittapuoli oli se,että kesällä piti miettii sellanen paikka ettei se näy edes bikinit päällä ja muutamia kertoja lähti irtikin..mut uus vaan tilalle.
 
Tuupa
Käytin laastareita kaksi vuotta. Siirryin niihin pillereistä, koska sain kaiken maailman sivuvaikutuksia (eri merkkejäkin kokeilin vuosien aikana) ja gyne ehdotti laastareita, koska hormonivaikutus pienempi. Ajatus hyvä, toteutus huonompi. Muistaakseni aloitin käsistä -> käsivartta vaihdoin viikottain eli samaan käsivarteen 1-2 laastaria /kierto, mutta 3-4kk jälkeen alkoi iho tykätä huonoa ja piti vaihtaa liimauskohtaa. Siirryin reisiin ja sama juttu: taas noin 3-4kk jälkeen iho meni inhaksi. Ilmeisesti olin pikkuisen yliherkkä sille liima-aineelle. Ja kun käsivarsi oli kerran aiemmin jo ärtynyt, niin seuraavalla kerralla meni enää 1-2kk kunnes taas alkoi ihottuma... Lopulta ei oikein ollut enää kohtaa, johon laittaa laastari ilman että se ihon alue oli tarran irrottamisen jälkeen pari viikkoa kutiseva ja punainen. Ihmettelin gynelle että mitäs nyt, ja hän keksi, että renkaat (NuvaRing) ovat vielä vähähormonisempia ja vaikuttavat vielä paikallisemmin, eli sivuvaikutuksia vielä vähemmän. Ja tadaa! Ne toimivat tosi tosi hyvin, suosittelen erittäin läpimästi!!! Pari mammakaveria siirtyi suosituksestani kokeilemaan renkaita ja ovat hekin tykänneet, tosin toisella vasta eka kierto joten sitä ei ehkä lasketa ;-) Rengas vaihdetaan kerran kuussa ja sen voi ottaa seksin ajaksi pois ilman että ehkäisyteho laskee jos se tuntuu häiritsevän. Mua ei kyllä yleensä ole häirinnyt, mutta jos on kovin isosti varustettu mies niin saattaa kuulemma tuntua :-D Se on tosi helppo laittaakin paikoilleen, mitä mä epäilin ensin. Suositteluni :) vaikka jos ei iho-ongelmia tule niin ne laastarit olivat ihan yhtä ok. PAITSI huom kesällä bikineissä oli vaikea keksiä kohtaa johon laittaa ettei näy...
 

Yhteistyössä