kenelläkään kanoja?

Kanoja
Jotkus käyttää hiekoitussepelin kokoista, minä olen hakenut soramontulta.
Kanat etsivät itse sopivan kokoiset sorasensa. Vähitelleen väärän kokoiset jäävät kippoon :)
 
No meillä on tuomosta rakennushiekkaa tuolla niillä tällähetkellä.
Tänään pääsivät ekan kerran pois tarhasta vaan kun tuolla puolen pihaa ei kamalasti ole mitään soraa. Pitänee hakea tänään ämpärillä jostai kuopasta kiviä :-D

Jostain tarttee kyllä löytää lisää kanoja, näyttää niin pieneltä tuo lauma. 4+2 on tällähetkellä
 
"äityli"
Asiasta toiseen, oletteko nähneet päättömän kanan lentävän? Se todella lentää muutaman metrin jos pääsee karkuun. Isä oli aikoinaan Venäjällä töissä. Joskus kanoilla oli ongelmia, esim. Suoli tuli ulos peräpäästä, jolloin piti yksi naapurinjuoppo pyytää hätiin. Katkaisi kirveellä kaulan jonka jälkeen kana pääsi karkuun, juoksi ja lensi vähän matkaa. Mie tapoin kanoja vasta 14 vuotiaana. Kerran yksi kukko hyppi silmille, ei hyppinyt kauaa. Kyllä on mureaa nuori kukko, kun uunissa paistaa. Ei voi verratakkaan kaupan broileriin.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;28567762:
No meillä on tuomosta rakennushiekkaa tuolla niillä tällähetkellä.
Tänään pääsivät ekan kerran pois tarhasta vaan kun tuolla puolen pihaa ei kamalasti ole mitään soraa. Pitänee hakea tänään ämpärillä jostai kuopasta kiviä :-D

Jostain tarttee kyllä löytää lisää kanoja, näyttää niin pieneltä tuo lauma. 4+2 on tällähetkellä
Minkä kokoisen talvikanalan tuon kokoinen lauma vaatii ja minkä lämpötila kanalassa pitää talvella olla?
 

Yhteistyössä